شناسه خبر : 78663
یکشنبه 18 آبان 1399 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر ما با هم خیلی کوتاه است

دنیایی که من و شما در آن زندگی می‌کنیم نیز به مثابه یک سفر کوتاه است. عمر دارد به سرعت می‌گذرد. لزومی ندارد به خاطر مسائل پیش پا افتاده با یکدیگر بحث و جدل کنیم!

فاش نیوز - آرام باشیم، سفر ما با یکدیگر بسیار کوتاه است!

 فرض کنید در مسیری کوتاه درون شهری، روی صندلی عقب یک تاکسی کنار فرد دیگری سوار می‌شوید. هنوز تاکسی حرکت نکرده که شخص دیگری با وسایل زیادی که دارد، بی‌ملاحظه و طلبکارانه، سوار می‌شود و احیاناً با یکی از وسایلش آسیبی هم به شما می‌رساند. این شخص با بی‌نظمی اش حق شهروندی شما را سلب کرده است. عکس‌العمل شما می‌تواند متفاوت باشد. یکی اینکه با او درگیری لفظی پیدا کنید و احیاناً کار به کتک‌کاری بیانجامد. دوم اینکه اغماض کنید، لبخندی بزنید و با خود بگویید «چه کارش داری بنده خدا رو. ممکنه به خاطر یک قضیه‌ای ناراحت باشه، اینجور بی‌ملاحظه سوار شده. لزومی نداره عصبانی بشم! سفر ما دو نفر با هم بسیار کوتاهه، من که قراره در ایستگاه بعدی پیاده بشم.»

 دنیایی که من و شما در آن زندگی می‌کنیم نیز به مثابه یک سفر کوتاه است. عمر دارد به سرعت می‌گذرد. لزومی ندارد به خاطر مسائل پیش پا افتاده با یکدیگر بحث و جدل کنیم!

 چند روز پیش شماره تلفن یک نفر را می‌خواستم. وقتی به برادرش زنگ زدم، شمارۀ او را به من داد و حرف عجیبی زد! می‌دانید چه گفت؟ گفت: «به برادرم نگو شماره رو از من گرفتی. ما چند ساله به خاطر اختلافی که بر سر موضوعی پیش اومد، با هم قهریم!»

 آیا دنیا ارزش این را دارد که دو برادر چند سال با هم قهر باشند؟! اگر بیشتر به این موضوع فکر می‌کردیم که هر کدام از ما فقط یک بار متولد می‌شویم و دیر یا زود باید از این دنیا برویم، از کنار اختلافات مالی دنیوی راحت تر می‌گذشتیم. قطعاً صلح و صفای دو برادر و شاد زیستن آنها کنار یکدیگر به کل دنیا می‌ارزد. ما باید مرتب به خودمان یادآوری کنیم که فرصت کوتاه است. بحث و جدل‌های تمام ناشدنی، پرخاشگری‌های بی‌مورد، ناراضی بودن و نبخشیدن همدیگر و... فقط سبب اتلاف وقت و انرژی انسان‌ها می‌شود.

 شایسته است مرتب به خودمان متذکر شویم که مدت سفر بسیار کوتاه است. صواب است به خود بباورانیم بهترین میراثی که هر کدام از ما در این دنیای فانی از خود بر جای می‌گذاریم، «صداقت» است. بهتر است در این سفر کوتاه قدر یکدیگر را بدانیم، به همنوع خود عشق بورزیم و کینۀ هیچ‌کس را به دل نگیریم. حسادت و تنفر از دیگران در وهلۀ اول ذهن خود ما را درگیر و آلوده می‌کند. به قول سهراب سپهری «چشم‌ها را باید شست. جور دیگر باید دید.» حواسمان باشد که چشم‌های ما، پنجره‌های روح ما هستند. گاهی به کار بردن یک واژۀ نادرست در مورد رفیقمان، دوستی چند ساله را بر باد می‌دهد.

 سزاوار است در این مسافرت کوتاهِ دنیایی عاقلانه، آرام و بااطمینان برانیم. تجربه ثابت کرده اشخاص عجول نهایتاً سقوط می‌کنند. سکوت، در برابر پرخاشگری افراد متوقع، بهترین راهکار است. فقط استدلال، درایت و عقل می‌تواند آتش سوزان احساسات را خاموش کند.
معمولاً افراد کم حرف در زندگی موفق‌تر عمل می‌کنند. بدانیم جملاتی را که بر زبان جاری می‌کنیم، قابلیت بازگشت ندارند. بهتر است جوری با اطرافیان خود رفتار کنیم که بعد نخواهیم بگوییم: «ببخشید شوخی کردم!»
بیایید این جملۀ طلایی را تا آخر عمر آویزۀ گوش خود کنیم که: «مدت سفر ما با یکدیگر بسیار کوتاه است.»

 

|جانباز رمضانعلی کاوسی

اینستاگرام
سال پنجاه توو خیابون نیلوفر تهرون یه ساندویچی باز شد بنام مهربانی ، که نام خانوادگی فریدون مهربانی بود ...
کارگرای داخل ساندویچی خیلی لباساشون کثیف بود بخاطر همین مردم اسم ساندویچی رو میگفتن فری کثیف !
اما خود ساندویچاش خیلی خوشمزه بود هروقت با بچه ها هوس ساندویچ میکردیم میرفتیم ساندویچی فری کثیف !
چند سال پیش میخواستن بخاطر خوشمزه بودن ساندویچاش و نوع ادویه ایی که داخل غذاش طبخ میکرد ثبت جهانی کنن که فری مریض شد و مرد ! بعد فری بچه هاش نتونستن مثل اون مشتری داشته باشن واسه همین مغازه شم فروختن تا هم اسمش از یاد بره هم رسمش !!!
درسته گفتین انگاری دوماه پیش بود که کالباس خشک آرزومان سفارش میدایم ، پونزیزار .... صحبته 49 سال پیشه دادا ...
با چی صمیمی هستی و از چه چیز و چه کسانی بیزاری ؟
با هر چیزی رابطه ات بیشتر خوب است از همان چیز بیشتر گیرت می آید. بیشتر به مسایل خوب فکر کن .
بعضی ها اصلا مال مشکل حل کردن نیستند . یه اخلاق عجیب دارند .به این افراد همیشه گریان یا نالان می گویند . حرف و کاری برای انجام ندارند . اگر دایم با گفتن قصه بیماری و مشکلاتت برای این و آن وقت می گذرانی انتظار نداشته باش کاینات دلش بسوزد و به تو سلامتی و بهبود عطا کند!
یه خورده خودت را جمع کن . هی فکر مردم چی می گویند نباش . به زندگی ات سر و سامان بده . خودت اختیار زندگی ات را بدست بگیر . موهایت سفید شده هنوز دنبال این هستی یکی دلش برایت بسوزد به تو‌کمک کند . مگر چند بار به دنیا می آیی که اینقدر زمان تلف کردی . این مردم هر چه خوبی هم برایشان بکنی آن قدردانی که تو انتظار داری انجام نمی دهند . فکر کن آخرین باری که مقتدرانه اقدام کردی و نتیجه خوبی برایت در پی داشت چقدر خشنود و سرحال شدی . قبول کن هر چیزی تاوان دارد . باید مسئولیت کارهایت به عهده بگیری . از سر لج انتخاب نکنی . گرچه هر چه انتخاب کنی سختی خودش را دارد .
فقط بدان هر کسی همان چیزی را بدست می آورد که در مورد آن بیشتر صحبت می کند و وقت بیشتری به آن اختصاص می دهد.
سلامتی و رهایی از بیماری و غل و زنجیر دیگران می خواهی؟
راهش ساده است!
از همین الان به جای تمرکز روی بیماری، روی سلامتی و شادی و خلاقیت و ابتکار عمل و رهایی و آزادی و خودمختاری مشروع متمرکز شو!
خواهی دید که سلامتی بلافاصله تو را محاصره می کند و بیماری و محدودیت و تنگناها و موانع و زنجیرها و شکسته بالی از تو فاصله می گیرد.تجربه کن و نتایج آن را در سایت با ما به اشتراک بگذار .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi