شناسه خبر : 79050
شنبه 08 آذر 1399 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مطالبات معوق ایثارگران

گروهی از ایثارگران از سال های گذشته مطالبات معوقی دارند که تاکنون اقدامی در خصوص پرداخت آن نشده است. مطالباتی که به لحاظ قدرت خرید، امروز ارزش چندانی ندارد و اگر هم پرداخت شود، به دلیل اینکه به نرخ روز نمی باشد، ظلم آشکاری به جامعه ایثارگری خواهد بود.

فاش نیوز - گروهی از ایثارگران  از سال های گذشته مطالبات معوقی دارند که تاکنون اقدامی در خصوص پرداخت آن نشده است. مطالباتی که به لحاظ قدرت خرید، امروز ارزش چندانی  ندارد و اگر هم پرداخت شود، به دلیل اینکه به نرخ روز نمی باشد، ظلم آشکاری به جامعه ایثارگری خواهد بود.

برابر بند الف ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف شده بود، کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران(جانبازان و آزادگان)  اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر ظرف مدت دو سال اول اجرای قانون برنامه ششم، مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد پرداخت نماید، به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه ششم هیچ‌گونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد. 

برابر تبصره‌ی این بند مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال نیز بر حسب مورد باید توسط بنیاد و دستگاه مربوطه در طی دو سال اول اجرای قانون برنامه ششم طبق بودجه سنواتی تامین و پرداخت گردد.

چهارمین سال برنامه ششم در حال سپری شدن است ولی همچنان از بخش عمده‌ای از مطالبات معوق ایثارگران به ویژه جانبازان حالت اشتغال خبری نیست. جانبازان حالت اشتغال مشمول دریافت  پاداش پایان خدمت می شوند که در این بند قانونی به صراحت از آن نام برده شده است ولی همچنان از دریافت آن محرومند.

بسیاری از جانبازان به ویژه جانبازان ۷۰ درصد در طی این مدت شهید و یا فوت کرده اند ولی  پاداش پایان خدمت آنان پرداخت نشده است، این در حالی است که اگر پاداش آنان در در زمان قانونی خود پرداخت می شد، بسیاری از گره ها و مشکلات معیشتی این افراد حل شده یا به شدت کاهش می یافت. پاداشی که به مرور از اواخر سال ۸۹ باید آغاز می شد و به آنان پرداخت می گردید اکنون با گذشت بیش از ۱۰ سال همچنان بلاتکلیف است. اکنون ستاد کل نیروهای مسلح برابر اخبار رسیده در حال صدور احکام قانونی جانبازان حالت اشتغال است، شایسته است محاسبه پاداش پایان خدمت آنان نیز به صورت دقیق انجام گیرد. البته به منظور رفع قصور و کوتاهی هایی که در این زمینه انجام گرفته و جانبازان و آزادگان به واسطه آن متضرر شده‌اند مناسب است مبنایی  برای پرداخت پاداش پایان خدمت پیش بینی  شود تا جانبازان و آزادگان بیش از این متضرر نشوند و جبران کاهش ارزش این پرداختی برای آنان بشود.

جانبازان و آزادگان حالت اشتغال به ازای سی سال سنوات پس از مجروحیت منجر به از کار افتادگی کلی آنان، مشمول دریافت سی ماه  پاداش پایان خدمت بر اساس آخرین حقوق و مزایای دریافتی می شوند و علاوه بر آن وجوه مربوط به ذخیره مرخصی آنان  بر اساس آخرین حقوق و مزایای دریافتی محاسبه و همراه پاداش پایان خدمت با آنان پرداخت می‌شود. شرایط عمومی جانبازان و آزادگان در این ایام به گونه ای است که به این پاداش اکنون نیاز دارند و پرداخت آن می تواند بسیاری از مشکلات آنان و خانواده هایشان را مرتفع نماید.

|یوسف مجتهد

اینستاگرام
خدا
پدر و مادر آقای مجتهدی رو بیامرزه
به خودش سلامتی بدهد
به دست اندر کاران فاش نیوز هم سلامتی بدهد
که صدای ما هستید
متاسفانه دوستان هر امتیازی که بابت ایثار گران پیشنهاد میشود ( کلمه ۸سال دفاع مقدس را میچسپانند) جانبازان وایثارگران باید یک مفهوم کلی باشد تبعیض ناروا بر خلاف اصل ۳ قانون اساسی وبر خلاف شرع است مگر فرق جانبازی که در زمان جنگ یا بعد از جنگ با منافقین یا مرزهای شرقی وغربی وسایر سرزمین این کشور با قاچاقچیان مواد مخدر مجروح وجانباز میشوند چیست قانون تصویب شده به مجروحین ۸ سال دفاع مقدس که فاقد مدارک بالینی هستند حداقل ۵درصد جانبازی اختصاص یابد با این کار باعث اختلاف وطرد جانبازان بعد از انقلاب وبی ارزش کردن روحیه ایثار وشهادت طلبی بعد از جنگ شده است رفع تبعیض ناروا که یکی از اصول قانون اساسی است استدعا داریم برای جلو گیری از تبعیض ناروا کلمه ۸سال دفاع مقدس را از تمام قوانین ایثارگران بردارید وبه جای آن رزمندگان دوران دفاع مقدس وبعد از آن در کلیه نیروهای مسلح اتلاق شود که بین جامعه ایثارگران رفع تبعیض گردد بسیاری از مجروحین بعد از زمان ۸سال دفاع مقدس در ۲۰ سال گذشته یا بیشتر بوده اند که کلمه ۸سال دفاع مقدس باعث عدم رسیدگی وتضییع حقوق آنها شده است
باسلام خسته نباشی خدمت عزیزان فاش نیوز
ودوست محترم جناب مجتهدی
ممنونم که حرف دل جانبازان نخاعی زدید
خواهشن به فکر خانواده محترم شهدا وجانبازان باشید
امید به روزی که تمام مطالبات ومعوقات تسویه بشه
و خجالت زده خانواده نشیم...
باتشکر....
برادران اگه کسی اطلاع درستی داره لطفا راهنمایی بکنه ،مرحوم همسرم از سال ۶۳که جانباز شدند چون اون موقع وضع اقتصادیمان خوب بود گفتند و نرفتند دنبال درصد جانبازیشون تا سال۸۳ بعد از آن که وضعیت مالی خراب شد رفتیم یک بار کمیسیون و حقوق بگیر و حالت اشغال و از کار افتاده کلی شدن همسرمان حالا سوال بنده اینه برا باز نشستگی از چه سالی برا ما محاسبه میشه از زمان مجروحیت ۶۳یا زمانی که درصد جانبازی و حالت اشتغال شدن یعنی سال۸۳ لطف راهنمایی بفرمایید ، ممنونم
ازابتدای جنگ تاموقع پرداخت سنوات.....سال+مرخصی***
تاامروزحدود۴۰سال سنوات+۴۰سال طلب مرخصی...
میشودبه عبارتی هرسال یک ماه...
جمعأ۸۰ماه...
حدأقل حقوق۵میلیون تومان...
برابراست۴۰۰میلیون تومان***
هرکس حقوقش بیشترباشد،،،بیش.
و تازمان پرداخت$$$
و..........
بنام خدا
با سلام و باتشکر از آقای مجتهد ومسیولین فاش نیوز
ضمنا پیگیر هدیه ایثار بسیجیان جانباز از5 درصد به بالاباشید که در تابستان1376مقدمات اداری دریافت آن شخصا توسط جانبازان انجام شد وقرار بود در آینده نزدیکَ‌- که تاامروز 23 سال به درازا کشیده شده-توسط سپاه پاسداران اهدا شود یا حداقل درباره آن اطلاع رسانی نمایید.
با تشکر
با سلام و خدا قدمت برادر عزیز مجتهد
بنده سال 64 مجروح شدم و سال 1380 حالت اشتغال بنیاد شده و طبق فرمایش شما که فرمودید از تاریخ مجروحیت بنیاد میبایست ملاک تاریخ بازنشستگی قرار دهد چندید ین بار به بنیاد اهواز مراجعه کردم و به من میگویند که از تاریخ حالت اشتغال یعنی سال 1380برای بنیاد ملاک است .برادر مجتهد شما را به همان شهیدانی که رفتن و ما ماندیم که ای کاش ما هم میرفتیم قسم میدهم که به حضرت آقا خامنه ای و اقای اوحدی این موضوع را اطلاع دهید که ما بیش از این ضرر نکنیم و به حق خودمان برسیم.با تشکر
باسلام و عرض ادب و احترام
باتوجه به مصوبه مربوط به اعطای حداقل ۵ درصد جانبازی به رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که مدارک بالینی ندارند بنده اردیبهشت سال ۹۸ اقدام نمودم ولی تابحال نتیجه ای حاصل نشده لطفا بنده را راهنمایی کنید که چگونه و از کجا پیگیری کنم . متشکرم
آیا فوق العاده ایثارگری که از سال ۱۳۸۸ قرار است اجرایی شود شامل ایثارگران رزمنده نیز میشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi