شناسه خبر : 79505
یکشنبه 23 آذر 1399 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درد دل این روزهای یک رزمنده دلگیر!

اکبر کاشانی حصاری - خدمت همه زحمت کشان وحق طلبان این قشر که نامشان به نظر این حقیر. شیرمردان هشت سال دفاع مقدس از وطن ودین وناموس ایران زمین است .واز نظر مادی هیچ قیمتی نمی توان بر ایثار و فداکاری این عزیزان گذاشت. آنان که ادعا دارند. مردانه پا پیش گذاشته ویک امتحان و محک از خود بگیرند. سوزنی بردارید و از کف دستتان فرو برید؛ تاازپشت دستان نوک سوزن بیرون بیاید و بعد برای این قشر بی ادعا تصمیم بگیرید.

مگر تا به حال کسی بابت زحمت کشیده اش ادعای داشته. میان این عزیزان زحمت ها را درجه بندی نکنید. مثال یک خودکار برای نوشتن اگر یکی از اجزایش نباشد .قابل وقادر به نوشتن هست. نوک نداشته باشد و یا میله ای نازکی که دران جوهر ریخته می شود. اگر نباشد چه می شود.

در آن هشت سال همه دست در دست یکدیگر از جان مایه گذاشتن وهمدیگر را برادر خطاب می کردند..از فرمانده لشکر تارسد به یک رزمنده ساده .اگر پشتیبانی و یکدلی ایفای خدمت هر رزمنده درجایگاه خدمت رسانی پرارزش وصادقانه وپیشی گرفتن از یکدیگر نبود.چی پیش میامد. اینان همان های هستند.که سینه خود راسپر دفاع از همسنگر خود می کردند. و با یاد خالق خود.ذکر یاحسین(ع) سالار شهیدان. بدن را مقابل کالیبر ۵۰ دشمن می دادند. که گاهی تیکه های بدن آنان را نمی شد پیدا کرد. به خدا بعضی از دردها را نمی شود بر زبان آورد. نکنید با ما این چنین .

ما شاگردان مکتب امام ره وسوگندخورده وپیرو راه حسین( ع) هستیم. روی سخنم به کسانی که چشم بر حق طلبان و خداترسان بسته و خود در رفاه کامل و شرایط انچنانی و بعد از سی سال از گذشت جنگ خانمان سوز تازه یاد این قشر افتاده اند. آن هم بااین ساز و آواز .که قانون درسال فلان  تصویب کرده وحالا خبر خبر می خواهد اجرا شود. آن هم یکی این درصد باشه .یکی آن درصد. تا اثبات نشه مگر میشه .

دردم این است. روزی روزگاری جنگی شد رفتیم و صادقانه و برادروار دست در دست برای دفاع از دین وشرف وناموس و وطن.وهریک از دیگری پیشی می گرفت برای ایثار وشهادت. خوشا به حال انان که رفتن و این روز ها را ندیدند.ماهم جامانده های آن قافله خدا ما را برای گرفتن ازمایش سخت نگه داشت. برای بعد از جنگ .تا به ما اثبات کند. ای خلق خدا اگر شما به یکدیگر رحم کنید ویک رنگی راپیشه کنید. در حق یکدیگر. جایگاهی بهتر در بهشت جنت دارید. روزها گذشت و ماه ها وسال ها و سال ها از آن روزگار گذشت.

درطول گذر مصیبت و سختی و تلخی همنوع خود را دیدیم و چشم بستیم و گذر کردیم. تا در رسیدن به زرق و برق دنیا پیشی وپیش تر باشیم و همدیگر را خواسته و ناخواسته زیر پا به عناوین مختلف لگد مال کرده و خودمان به خودمان رحم نکرده و فقط بالادست خود را می دیدیم و پا روی سر پایین دستی و بیشتر داشتن و کبر و غرور جامعه را آلوده کرد و مثل جنگلی که آتش می گیرد. تر و خشک باهم می سوزند. یکی از شکم سیری و دیگری از گرسنگی. آیا آن پاکی وصداقت ها ویکدلی و باهم برادر وبرابر بودن ها چه کسی فکرش را میکرد به اینجا و نابرابری ها برسد.

من با هر توان و ناتوانیم تا سال نود کشان کشان و آبرومندانه در میان مردم آبروداری کردم و نبود کار و فشار اقتصادی وفقر مادی وبی سر پناهی و بی فکری مسئولین دنیاپرست. چنان در خاک و وطنم از زندگی و کانون گرم خانواده ام جدایم کرد. هم من و هم دیگر اعضای خانواده ام را متلاشی کرد. حرف این است چه دردی بالاتر از این درد برای یک مردی که روزی برای دفاع از ناموس و شرف و دین و وطنش. از جانش مایه گذاشته و هر چه به خاطر حفظ آبرو نزد خانواده و جامعه خود پنهانی نزد مردان قانون و قانون گذار فریاد زدم. گوش شنوای نبود. حالا منم و یک عمر شرمندگی و شرمساری با دیدن هر یک از اعضای خانواده.

آتش از درون می سوزاندم و نگاه آنان از بیرون و روزی صد هزار بار از خدای خود طلب مردن که دو روز اینجا و دو روز آنجا سر بار دیگران شدم. خدای ما به گفته خودتان معسر بگیر و گدایان بزرگه. فقط بدانید با دادن. یک پنجم از حقوق های ده و یا پانزده میلیونی شماها من و امثال من هم می توانستیم قناعت کرده و آبرومندانه از این گذر زمان عبور کنیم. دیگر دادن وعده و وعید تا کی؟ عده ای دق کردند و رفتن و سهم ما هم. شده نوش دارو بعد از مرگ سهراب یا سیانوری بهر رفتن. درد را کسی می فهمد یا بر سرش آید و یا از نزدیک ببیند و لمس کند. من همیشه دعایم این است خداوندا. ای واژه کمر مرد شکستن را که فقر مادی است بر دشمن من هم نده.

 از همه شما سروران و بزرگواران طلب بخشش و التماس دعا دارم و قصدم بی احترامی به شخص و ارگان خاصی نبوده و نیست. فقط گوشه ای از درد من و امثال من در این جامعه اسلامی است. قانونی که نوشته و تصویب شده من نه به عنوان یک رزمنده، یک ایرانی و هموطن حق زندگی آبرومندانه طبق قانون را نداشته و ندارم. اگر خواستید من و امثال مرا قضاوت کنید. خودتان را در این شرایط یک ماه قرار دهید و بعد قضاوت کنید.

 حق یار و یاوتان باشد. گذشت سی سال واندی هر چندبار...این چند صبا هم با هر... می گذرد قیامتی هم هست. و پل صراط . آن زمان ما از حق خود نمی گذریم و به آن ایمان داریم.

اینستاگرام
سلام بر برادر همرزم و معسر نامگرفته
آری برادر جان در واقه شما درد دل ما همه رزمندگان را گفتی
دیگه مسولین هم خود را به بیخیالی زدن انگار نانگار اینها مسول ایثارگران هستن چند روز پیش دیدم نوشتن رزمندگان متولی نداشتن خب خیلی هم عالی پیش خودم گفتم کدام ارگان بود با بلنگو داد میزد جبهه نیرو احتیاج داده واسم مرا نوشت بعد هم آموزش داد فرستاد به جنگ آیا مسول هست یا نه اگر قبول نمکند راست بگوید من قبول نمیکنم این برادران با ندانیم کاری به بچهای ایثارگر خیانت کردن و به مملکت هم خیانت کردن میدانی چند در صد از انقلاب برگشتن از رفتن به جبهه زده شدن ولی متاسفانه جوابگو نیست مگر پول مملکت کم است به یاران انقلاب که همه در جنگ مشگل پیدا کرده بودن حقوق ندادن در عوض خاوری زنجانی وامسال آنها خوردن و رفتن حالا دارند کارت ایثار میدهند تا ببینیم اینهم مثل حقوق که دادن میشه یا اینهم دروغ
باسلام اززحمات بی دریق وشبانه روزی شما عزیزان که در رساندن درد یک هم نو خوددرجامعه اسلامی وبرابری وبرادری را به گوش مسولین رسانده .حالا باید شعار تاعمل هر مسول ؟مسئولیت طلب را در گذر زمان دید.من سنگ خودم رابر سینه نمیزنم.بیایدببینید کسانی که مثل من درد دارندوفریاد زدند وگوش شنوای نبود.رفته رفته از جامعه ترد شدند.واین نشنیدن های شما کسانی را به اعتیاد مواد کشاند.که در زمان دفاع مقدس هر یک برای رزمندگان دیگر الگوی سرافراز ورشادتها وایثار بودند..انان یک به یک درروز. رستاخیز ازشما جواب میخواهند..پس از سر سیری شکم تان برای ما تصمیم وقانون تسویب نکنید.ان هم میرود برای ثبت دفتری وبایگانی .ودوباره تا به چالشی ویا مانعی که نفع خود را درخطر می بینید .پرونده قانون ثبت شده گذشته را به هر دلیلی از بایگانی بیرون می کشید وبا تمسخر برای بقای باقیمانده پر نشده جیب خود .با حرمت وارزشهای این عزیزان وشیر مردان بازی میکنید.وبعد از گذشت سی سال از دفاع مقدس ؟القابی که لایق ودر شان وشخصیت خود واقازاده های شما غارت گران بیت والمال امت اسلامی است میدهید.ما صبور رانه بر تمام حرکات شما ناظر وعصبانیتتهای خود را کنترول کرده ومنتظر امر ولایت ورهبریم.شاید مدرک دکترای شمارا نداشته باشیم.؟ما کهنه سربازان مکتب امام ره وامتحان خودرا پس داده ومدرک ان دردهای از شهادت همرزمانمان وهمسنگرانم در سینه داریم .وبایادوخاطر ان بزرگواران زخم ودرد های خود را فراموش کرده.وتا به حال با هر مشقتی وبا از هم پاشیده شدن خانواده بخاطر کمبودها وبی فکری های وکوتاه فکری های شما مدرک به ظاهر داشته های قلابی ساختیم .ومیسازیم .اما؟؟؟بترسید از ان روز که رهبر عزیز امر و دستور بر این کهنه سربازان پیرو ولایت دهد.ان وقت چهره ی پلید دشمنان دوست نما رااز پشت نقاب به رسوای وزوال میکشنند.این بااجازه رهبرم هشداری بود از طرف کهنه سرباز جان برکف .ما دنیا را دادیم بر دنیا پرستان .ودیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.این شماید .که باید بترسید .ما اتش پنهان زیر خاکستریم.خداوند یار ویاور حق طلبان وحق گویان وحق جویان است.انشاالله...بودده بود .با اتش زیر خوخواتشاکستر زیاد بازی نکنید.که خانمان سوزند. یا حق ویا علی مدد.
سلام.......برزخم کهنه این عزیزان گر مرحم نگذاشته ونمی گذارید. ...
...دگر نیشتر نزنید.که عاقبت،، خوشی ندارد?
روزی دهنده ما خدا بوده ،وهست.تاخالق بخشنده داریم ،
هیچ غم وترس از اخرت نداریم.؟چه بسا غم دنیا گذر ا ،است ومیگذرد،به عاقبت عمل کرد خود بی اندیش.حق یاور صالحین است ..روزی یکی از اصحاب پیامبر از اوپرسید .بعد از حمدوستایش خدا وشکر نعمتهای او؟.چه ثبابی نزد خدا بالاتراست .پیامبرص فرمود.فرمود خدمت بر خلق خدا.وبراین گفته سه مرتبه تاکید کرد..خوب است هر انسان درطول بیست وچهار ساعت شب وروز خود.چند صبای را باخدای کریم وبزرگ .خلوت کند .وبر عمل کرد روزانه خودش مروری داشته باشد.اگر خودشخص از عمل کرد مدت گذشته راضی ووجدانش راحت بود .حتمی بداند .این رضایت نزد خالق خودش .ارزش بی نهایت دارد .این حرف به عنوان یک یادگاری از طرف این حقیر سرتا پا تقسیر نزد شما بزرگ واران .بماند .خداوند یارو ویاورتان.التماس دعا از یکایک شما.حق پشت وپناهتان .ای مریدان حق طلب.
سلام بردلاور مردان دفاع از خاک وناموس،من بعنوان یک بسیجی ۱۴ساله که درسال ۶۶در خط مقدم بودم ضمن تایید واحترام به کلیه رزمندگان ومسئولین یک سوال دارم آیا یک نوجوان که درسن مدرسه وکلاس هشتم به اتفاق چندهمکلاسی درس و مدرسه را رها کردند و به مقابله با دشمن رفتند اکنون که درهزار ویک مشکلات زندگی هستند ومهمترازهمه نداشتن مسکن باید به آنها بگویند که سه ماه جبهه ارزشی ندارد وشما حقی ندارید؟درسته که هیچکس آن‌زمان جهت گرفتن امتیاز به جنگ نمی‌رفت فقط حس وطن پرستی باعث شده بود که مردان بزرگ ازجان بگذرند ،اما حالا که نیازمند هستیم وشعار هم میدن نباید کمی به ما توجه شود؟ایا ما نباید تفاوتی با سایر افرادی که بیخیال دنبال اهداف وکاروکسب خود بودند ودرجنگ شرکت نکردن داشته باشیم،درسته که منتی نداریم اما رسیدگی به ایثارگران بخدا واجب هست،شمارا بخدا بین ایثارگران لااقل در ضروریات زندگی مثل مسکن بی توجه نباشید متفاوت قایل نشید ماهم جنگیدیم ماهم به زور والتماس به دلیل سن پایین به جبهه های جنگ رفتیم ،
سلام بردلاور مردان دفاع از خاک وناموس،من بعنوان یک بسیجی ۱۴ساله که درسال ۶۶در خط مقدم بودم ضمن تایید واحترام به کلیه رزمندگان ومسئولین یک سوال دارم آیا یک نوجوان که درسن مدرسه وکلاس هشتم به اتفاق چندهمکلاسی درس و مدرسه را رها کردند و به مقابله با دشمن رفتند اکنون که درهزار ویک مشکلات زندگی هستند ومهمترازهمه نداشتن مسکن باید به آنها بگویند که سه ماه جبهه ارزشی ندارد وشما حقی ندارید؟درسته که هیچکس آن‌زمان جهت گرفتن امتیاز به جنگ نمی‌رفت فقط حس وطن پرستی باعث شده بود که مردان بزرگ ازجان بگذرند ،اما حالا که نیازمند هستیم وشعار هم میدن نباید کمی به ما توجه شود؟ایا ما نباید تفاوتی با سایر افرادی که بیخیال دنبال اهداف وکاروکسب خود بودند ودرجنگ شرکت نکردن داشته باشیم،درسته که منتی نداریم اما رسیدگی به ایثارگران بخدا واجب هست،شمارا بخدا بین ایثارگران لااقل در ضروریات زندگی مثل مسکن بی توجه نباشید متفاوت قایل نشید ماهم جنگیدیم ماهم به زور والتماس بدلیل سن پایین به جبهه های جنگ رفتیم ،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi