شناسه خبر : 79761
شنبه 06 دي 1399 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز و خبرنگار ماکویی دار فانی را وداع گفت

 "صفرعلی محمدپور"، عکاس و خبرنگار پیشکسوت و جانباز هشت سال دفاع مقدس به دلیل عوارض شیمیایی بعد از یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمانش پیوست.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو روز شنبه با تایید این خبر گفت: "محمدپور" نمایندگی روزنامه های اطلاعات و کیهان در این شهرستان بود وو نخستین خبرنگار رادیو و تلویزیون ملی را در سال های پیش و پس از انقلاب بر عهده داشت.

حافظ تیموری با تسلیت فوت این روزنامه نگار پیشکسوت افزود:  کتاب مصور این خبرنگار و عکاس پیشکسوت به همت سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۱۳۹۷به چاپ رسید که آثار بیش از ۶ دهه فعالیت های خبری و تصویری آن را در سال های قبل و بعد از انقلاب به تصویر کشیده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، سرپرست فرمانداری ماکو، امام جمعه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداران مرکزی ماکو و بازرگان، روسای ادارات شهرستان ماکو در پیام‌های جداگانه درگذشت این جانباز هشت سال دفاع مقدس، عکاس و خبرنگار پیشکسوت ماکویی را تسلیت گفتند.
صفر علی محمد پور فعالیت خود را از سال ۱۳۳۰ در شهرستان ماکو با نمایندگی روزنامه های اطلاعات و کیهان و به دنبال آن خبرنگاری برای این ۲ نشریه سراسری آغاز کرد.

وی در طول ۶ دهه فعالیت بیش از ۲۰ هزار عکس از اتفاقات مهم این شهرستان در روزهای قبل و بعد از انقلاب و حتی جبهه های جنگ ثبت کرده و به تصویر کشیده است.

ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi