شناسه خبر : 81304
یکشنبه 17 اسفند 1399 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب «حضرت علی(ع)»

تجلیل از ۳۲ بانوی جانباز و خانواده شهید در تویسرکان

 امروز طی مراسمی از ۳۲ بانوی جانباز و خانواده بانوان شهید این شهرستان تجلیل و از کتاب جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس رونمایی شد.

تجلیل از ۳۲ بانوی جانباز و خانواده شهید در تویسرکان/ رونمایی از کتاب «حضرت علی(ع)»

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در آیین تجلیل از خانواده بانوان شهید و جانباز با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد؛ اظهار کرد: نقش زن در استحکام بخشی بنیان خانواده و رشد همه جانبه جامعه نقشی بنیادی و محوری است که باید مورد نظر باشد.

وی با اشاره اینکه ما زنان تاریخ ساز و الگو در تاریخ کشور کم نداریم، مادران امام راحل، رهبر معظم انقلاب، سردار شهید سلیمانی را نمونه این بانوان معرفی کرد و گفت: زنان انسان‌ساز هستند بنابراین بانوان ما باید به جایگاه و نقش موثر خود در خانواده و جامعه توجه و دقت داشته باشند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه شهدا مدیون والدین به ویژه مادران خود هستند اضافه کرد: جایگاه مادر در تربیت فرزندان به عنوان نسل های جامعه مهمترین نکته حائز اهمیت است که باید به آن به صورت خاص پرداخته شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان نیز نقش بانوان را در پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله پررنگ دانست و گفت: اما آن گونه که باید به حضور اثرگذار و موفق زنان در عرصه‌های مختلف برای نسل های انقلاب اسلامی پرداخته نشده است.

محمد داوری با تاکید بر اینکه اگر بانوان ایران اسلامی دوشادوش مردان در فراز و فرودهای انقلاب تلاش نمی‌کردند شاید خیلی موفق نبودیم افزود: بانوان ما در نقش مادری مشوق فرزندان در جبهه حق علیه باطل به رهبری امام راحل بودند و خودشان ضمن صیانت از سنگر خانواده، از رزمندگان در پشت جبهه حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان ۱۰ بانوی شهید و ۲۲ بانوی جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: امروز همزمان با آیین نکوداشت بانوان شهید و جانباز استان همدان در قالب برنامه کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز  با حضور مسئولان از خانواده بانوان شهید و جانباز  شهرستان تویسرکان تقدیر و تجلیل شد.

در پایان از کتاب قدرت‌الله چشمه نوشی، جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در وصف حضرت علی(ع)  توسط امام جمعه و فرماندار شهرستان تویسرکان و مهمانان این آیین رونمایی شد، امروز همچنین به یاد و خاطر ۳۲ بانوی شهید و جانباز شهرستان تویسرکان توسط مسوولان در بلوار میررضی درخت کاشتند.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi