شناسه خبر : 85473
سه شنبه 30 شهريور 1400 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده آزاده و جانباز مجلس شورای اسلامی:

قاضی‌زاده‌هاشمی توانمند، تحول خواه و شفاف ساز است

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، شفاف سازی و ایجاد تحول در ساختار بنیاد را دو اولویت اصلی رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، شفاف سازی و ایجاد تحول در ساختار بنیاد را دو اولویت اصلی رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «سید ناصر حسینی پور» نماینده ایثارگر مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با اشاره به ایثارگر بودن رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید کرد: ایشان در تراز برنامه آقای رییسی می تواند با استفاده از نیروهایی با تفکر جهادی، منشا تحول در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد؛ اگرچه در حوزه اقتصاد هم ان شاءالله در موسسه کوثر می تواند شفاف سازی کند و وضعیت را بهبود بخشد.

 نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای قاضی زاده از جامعه ایثارگری می باشد و با مشکلات، کمبودها و دغدغه های ایثارگران به طور کامل آشنایی دارد، یادآور شد: ایشان جانباز دفاع مقدس است و معاون سابق حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید استان خراسان بود و در حال حاضر به خوبی به این موضوع واقف است که مشکل اصلی جانبازان در حوزه بهداشت و درمان و معیشت است.

 عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاضی زاده هاشمی، برنامه تحول گرایانه دارد و ایشان در تراز برنامه آقای رییسی می تواند منشا تحول در بنیاد شهید باشد. اگرچه من اطلاعات خیلی ریزی در مورد اقدامات آینده اقتصادی آقای قاضی زاده در بنیاد شهید ندارم اما معتقدم در حوزه اقتصادی بنیاد و به خصوص در موسسه کوثز می تواند شفاف سازی کند و وضعیت را بهبود ببخشد. چرا که احساس می کنم ناشفاف است و بهتر از این می شود عمل و مدیریت بشود و در این راستا فرزندان شاهد و ایثارگر جایگاه بیشتر و بهتری در موسسات و هلدینگ تحت امر داشته باشند.

 عضو مجمع نمایندگان استان گهکیلویه و بویر احمد در بهارستان، در خصوص لزوم توجه به معیشت و رفاه جامعه ایثارگری از سوی رییس جدید بنیاد شهید اضافه کرد: در مورد معیشت ایثارگران باید بگویم آقای قاضی زاده هاشمی برنامه جامعی دارد اما باید صبر کرد تا برنامه های ایشان اعلام شود چرا که ما هنوز از کم و کیف قضایا اطلاعی نداریم. اگر چه ایشان آدم توانمندی است و می تواند با رویکردی که دارد، منشا خیر و تحول و خدمت در بنیاد باشد.

 سید ناصر حسینی‌پور که در انتخابات میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت به عنوان نماینده مردم به مجلس یازدهم راه یافت، اظهار داشت: هر نماینده و یا مسئولی که تکبر داشته باشد و از بالا به مردم نگاه می‌کند خون شهدا آن را زمین خواهد زد؛ زیرا ما برای هر صندلی مدیریت تا مجلس گرفته، ۴ شهید داده ایم

راوی کتاب «پایی که جا ماند» که خود آزاده و جانباز یک پا قطع دوران دفاع مقدس است، با انتقاد از روند طولانی رسیدگی به درصدهای جانبازان متذکر شد: بحث کمیسیون های پزشکی، بحث بسیار مهمی در جامعه ایثارگری است چرا که بسیاری از کسانی که تعیین تکلیف نشده اند و در این خصوص مناعت طبع داشته اند، به دنبال درصد خود نیامدند اما در حال حاضر که سن آنها بالا رفته است، می خواهند موضوع درصد جانبازی خود را دنبال کنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون های پزشکی چون روح حاکم، روح انقلابی و دلسوزانه نیست و فضایی دیگر دارد، باعث شده است که با بچه ها بدترین برخوردها را داشته باشند و به حق و حقوقشان نرسند و حتی در حوزه درمان عقب بمانند.

 منتخب مردم گچساران و باشت تصریح کرد: آدمی نیستم که در جایگاه منتخب مردم، وارد بازی های سیاسی شوم ولی نگاه کارشناسانه را نادیده نمی گیرم و معتقدم در تمامی مسائل کشور باید از کارشناسان کارآمد استفاده بهینه شود.

 سید ناصر حسینی‌پور نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در سن ۱۴ سالگی عازم جبهه شد و ۲ سال به عنوان تخریب‌چی در عملیات‌های والفجر ۸ کربلای ۴ کربلای ۵ والفجر ۱۰ نصر ۴ و چند عملیات آفندی و پدافندی دیگر در تیپ ۴۸ فتح حضور داشت.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در دوران جنگ تحمیلی در جریان پاتک دشمن، پای راستش در جاده خندق جزایر مجنون قطع شد و همزمان به اسارت نیروهای عراق درآمد و به اردوگاه مخفی اسرا در تکریت منتقل شد ولی شهرت اصلی او به دلیل نگارش کتاب "پایی که جا ماند است" که در سال ۱۳۹۱ به عنوان کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شده است می باشد.

 آزاده دوران دفاع مقدس متولد مهر1350 در شهرستان گچساران است و در شهریور سال 65 در سن 14 سالگی به جبهه رفت و 17 ماه در گردان تخریب بود اما بعد از شهادت برادرش سید هدایت‌الله حسینی‌پور که مسوولیت جانشینی واحد اطلاعات و عملیات تیپ 47 فتح را بر عهده داشت، با اصرار همرزمان برادر شهیدش به واحد اطلاعات رفت. او دو سال بعد یعنی در سن 16 سالگی و زمانی که دیده‌بان بود در جزیره مجنون به اسارت عراقی‌ها درآمد و در دوره اسارت یک پایش را از دست داد.

 حسینی‌پور که زمانی مسئول میز ادبیات مقاومت و دبیر بخش جنگ نرم در دبیرخانهٔ شورای عالی امنیت ملی بود؛ در دوران اسارت خاطراتش را به صورت مخفی و با ذکر نکات کلیدی در 23 صفحه نوشت و آن را در عصای خود پنهان کرد تا اینکه بعد از آزادی آن را در کتاب «پایی که جا ماند» به رشته تحریر درآورد. استقبال مردم از این کتاب به حدی بود که در عرض شش ماه به چاپ بیست و سوم رسید. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقریظی بر این کتاب نوشته‌اند و آن را استثنایی و تکان‌دهنده دانسته‌اند.

 سید ناصر حسینی‌پور در سال 1400 در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم با کسب ۲۵ هزار و ۱۲۳رای، به عنوان منتخب مردم از حوزه انتخابیه گچساران و باشت به بهارستان راه یافت و توانست جایگزین غلامرضا تاجگردون -که اعتبارنامه‌اش از سوی نمایندگان رد شده بود- شد.

 

*معرفی

اینستاگرام
سلام جناب آقای سیدناصرحسینی پورجانبازسرافرازحضرتعالی هم حتما جانبازبالای ۵۰درصدهستیدخواهشمندیم درموردواگذاری خودروبه جانبازان ۵۰درصدبالاراپیگیری فرماییدتابتوانیم درسال جاری(۱۴۰۰)خودروخودمان راتحویل بگیریم واقعاعمرمان تموم شددرسرپیری بیشترنیازبه رفاه داریم ماکه دراین چندسال رفاه ندیدیم لااقل این خودروماراتحویل دهندشایددراین چندصباح عمرمان شایدچیزی متوجه شدیم واقعادرهمه حال ماجانبازان ۵۰ درصدبالا بیشتربه خودرونیازداریم هم برای مراجعه درمان وهم برای تنوع زندگی خواشمندیم یک پیگیری مجدانه همانندخط مقدم جبهه پیگیرباشیدتاواگذاری خودروجانبازان جزاولویت اول قرار گیرداززحمات بیدریغ شمابسیارسپاسگذاریم اجرکم عندالله و من التوفیق
جناب سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
با اهدا سلام و ادب
پیشداوری در مورد توانمندی جناب دڪتر قاضی زاده هاشمی ریاست عالی بنیاد شتابزده انجام سده است.چون جناب قاضی زاده مدتی قائم مقام اداره ڪل خراسان بوده و مدتی هم عضو ڪمیسیون پزشڪی بنیاد شهید و امور ایثارگران ڪشور .و در ڪمیسیون پزشڪی به صرف اینڪه ڪار بصورت تیمی بوده عملڪرد ایشان را نمیتوان اعتبارسنجی ڪرد .در آن مقطع هم ڪه قائم مقام بنیاد خراسان بوده بدلیل اینڪه اختیاراتش محدود و با هماهنگی مدیرڪل وقت بوده باز خیلی روی عملڪرد ایشان نمیتوان نظر داد.در مدتی هم ڪه عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مجلس شورای اسلامی بوده،برنامه ها و تصمیماتی ڪه برای جامعه هدف (ایثارگران عزیز)گرفته باشد هم ملموس و مشهود نیست.بله قبول داریم ڪه جناب دڪتر قاضی زاده هاشمی از جانبازان جنگ تحمیلی و دارای سابقه در بنیاد می باشد .اینڪه ایشان چقدر بر حوزه گسترده بنیاد و ساختار عریض و طویل آن و مشڪلات عدیده ایثارگران تسلط و اِشراف ڪامل دارد در این مدت ڪوتاه قابل برآورد و اعتبارسنجی و بررسی نیست.برای اینڪه عملڪرد ایشان را بتوان مورد ارزیابی دقیق و اعتبارسنجی درست قرار داد، لازم است ڪه حداقل این بزرگوار ۶ماه خود را در معرض آزمون قرار دهد .بنابراین اظهار نظر حضرتعالی در خصوص موفقیت ایشان در مسئولیت و مأموریت محوله جز شتابزدگی خروجی خوبی نخواهد داشت.امیدوارم عملڪرد و توانائی دڪتر قاضی زاده هاشمی بعنوان معاون رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد همان چیزی باشد ڪه آنجناب پیشاپیش به استقبال آن رفتی و آرزوی جامعه ایثارگر هم همان نگاه خوشبینانه ای است ڪه در پیشداوری ،خوشبینانه بدان اشاره داشتی
قاضی زاده هاشمی و بی اطلاعی از قوانین زیر مجموعه
در خبرها آمده بود ڪه به دستور ریاست عالی بنیاد ۳۰میلیون تومان وام با بهره ۴%و ۲۰میلیون تومان وام خودرو با بهره ۱۸% و وام هایی از این قبیل به ایثارگران پرداخت می شود .امروز هم به بنیاد و هم به بانک دی مراجعه و موضوع را پیگیری نمودم .هر دو دستگاه متولی از شنیدن این خبر بهت زده شدن و چنین وانمود ڪردن منظور از بیانات جناب قاضی زاده همان وام صندوق هست ڪه فقط به جانبازان حالت اشتغال ڪه از بنیاد حقوق میگیرند طبق روال گذشته و با داشتن شرایط پرداخت می شود و وام دیگری در دستور ِ ڪار ِ پرداخت نیست.
سؤال ڪردم پس وام خودرو را چگونه پرداخت میڪنید؟دوستی از همڪاران بنیاد لبخند ملیحی زد و گفت قسمت تسهیلات نام نویسی میڪند و این وام سالها مرسوم است و در هر دو نیمه سال چند فقره به استانها تخصیص داده می شود و ڪمتر از دو هفته با معرفی به بانک تمام می شود
نتیجه گرفته می شود ڪه ساختار بنیاد در ارائه تسهیلات تغییری نڪرده و مشاوران جناب دڪتر به ایشان اطلاعات غلط میدهند و بنیاد هم با ناشی گری این خبرهای ڪهنه را رسانه ای میڪند
وعده های دڪتر قاضی زاده هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰
جامعه ایثار را به نقد و تحلیل دعوت میڪنم ڪه آیا جناب دڪتر بنیاد شهید و امور ایثارگران ڪه در حد یڪ استان ڪوچڪ است را میتواند اداره ڪند ؟آنموقع جناب دڪتر شایستگی ڪرسی ریاست جمهوری را در ڪارنامه خویش حتماً خواهد دید
۱پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن به هر زوج
۲حل مشکل بورس در سه روز
۳حاکم شدن دولت مردم
۴برقراری نظام جامع شفافیت
۵رقابت و عدم انحصار و رانت
۶عدالت در رشد
۷پاسخگویی دولت نسبت به تصمیماتش
۸ایجاد ۴۸۵ پایتخت در کشور
۹حل مشکل مسکن
۱۰برنامه ضربتی کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت برای ایجاد اشتغال
۱۱تهیه یک بسته غذایی ماهانه به میزان ۳۰۰ هزار تومان
۱۲عرضه محصولات کشاورزی در بورس
۱۳تبدیل شدن به صادرکننده مواد غذایی تا سال ۱۴۰۴
۱۴نوسازی نظام مدیریت و ناوگان اداری کشور
۱۵کاهش نرخ تورم به کمتر از ۵ درصد
۱۶برنامه ریزی برای تأمین ۴.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور
۱۷تأمین مسکن سه دهک پایین جامعه
۱۸برقراری اقساط ۳۰ ساله مسکن برای فقرا
۱۹مبارزه با قاچاق و بازار سیاه
۲۰اصلاح اقتصاد رسانه
۲۱ایجاد ثبات شغلی برای خبرنگاران
۲۲-پرداخت یارانه به فعالان حوزه فرهنگ در ازای مابه‌التفاوت عدم حقوقشان
۲۳حفاظت از مصرف کننده نهایی
۲۴برگرداندن رانت ایجاد شده از سوی دولت به جیب مردم
۲۵ایجاد شفافیت اقتصادی تام و عام
۲۶توسعه فرهنگ استفاده از کالای داخلی
۲۷تشکیل شرکت‌های دو یا چندملیتی با کشورهای منطقه
۲۸تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای خرید کالای ایرانی
۲۹انتصاب یک تاجر موفق به عنوان وزیر خارجه دولت
۳۰حرکت از اقتصاد دولتی به سمت اقتصادی عمومی
۳۱افزایش مشارکت اقتصادی میان دولت و بخش مردمی
۳۲خصوصی و تعاونی اداره کردن نظام اقتصادی
۳۳کنترل تورم و تنظیم آن از طریق اجرای ۵۱ پروژه راهبردی
۳۴تک رقمی شدن تورم طی چهار سال
۳۵تک رقمی شدن نرخ ارز
۳۶صدور شناسنامه اقتصادی برای هر خانواده ایرانی
۳۷دریافت پلکانی مالیات از خانواده‌ها
۳۸هوشمندسازی یارانه‌ها
۳۹تحقق اقتصاد برونگرا و تعیین کننده شرایط اقتصاد جهانی
۴۰تحقق آزادی قدرت خرید برای مردم
۴۱برداشته شدن دیوارهای میان مردم و اقلام اساسی
۴۲-تشڪیل صندوق رفاه جوانان
باسلام احتراما: وفق بند الف از ماده موصوف ، دولت مکلف بوده در اجرای ماده ۶۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب ۹۳/۱۲/۴ بنحوی برنامه ریزی نماید که تا دوسال اول اجرای قانون برنامه ششم کلیه مشمولان ماده مذکور تعیین تکلیف شوند. علیرغم گذشت چندسال از پایان سال دوم قانون برنامه ششم هنوز هیچ گونه اقدام موثری بعمل نیامده است. نگارنده احدی از مشمولان مذکور بوده که پس از اخذ تاییده کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده هنوز به جهت عدم ارسال مدارک به بنیاد شهید موفق به بهره مندی از ماده فوق البیان نشده ام. خواهشمند است دستور فرمائید اقدام عاجل به عمل آورده ، نتیجه را امر به ابلاغ نمایند. با تشکر-فرهاد اسکندری در دوران دفاع مقدس در یگانگروه ۲۲ توپخانه شهرضا درسال ۵۹ و۶۰ درمنطقه جنگی جنوب. مشغول انجام خدمت سربازی بوده؛ کلیه مدارک جانبازی خود را مشتمل بر تاییده کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده در تحویل یگان اخیر الذکر نموده، که به جهت استنکاف بنیاد شهید و امور ایثارگران در اخذ مدارک مربوطه ، تاکنون موفق به دریافت حداقل ۵ درصد جانبازی مقرر قانونی نشده ام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi