شناسه خبر : 88261
پنجشنبه 07 بهمن 1400 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید تاج الدینی بر بهبود معیشت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون تلفیق، بر لحاظ شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بهبود معیشت ایثارگران در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق، بر لحاظ شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بهبود معیشت ایثارگران در سال 1401 تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام تاج الدینی نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401 در کمیسیون تلفیق مجلس، بهبود معیشت، افزایش سطح رفاه جامعه ایثارگران و پرداخت مطالبات و حقوق جامعه ایثارگری را در بودجه مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: ما تلاش کردیم که مواد قانون خدمات رسانی به ایثارگران را در لایحه بودجه سال آینده لحاظ کنیم که از جمله آن لحاظ شدن معافیت‌های درآمدهای سالانه برای جانبازان عزیز، پرداخت حقوق و سایر موارد در بودجه 1401 است که همچنان در سال آینده پا برجاست.

 وی اضافه کرد: همچنین برخی از موارد ایثارگری که در سایر قوانین عادی و دائمی لحاظ شده، مدنظر قرار دارد و تلاش ما بر این است که هر چه در توان داریم، برای بهبود معیشت و رفع مشکلات جامعه ایثارگری در سال آینده به کار گیریم.

 عضو کمیسیون تلفیق و مسئول رسیدگی به لایحه بودجه 1401، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تکرار قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در سال آینده متذکر شد: قانون تبدیل وضعیت برای فرزندان ایثارگران با صلاحدید دولت و مجلس در لایحه بودجه گنجانده شده و منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز آن دیده شده است.

 نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی قانون تبدیل وضعیت را در سال گذشته به تصویب رساند و دستگاه موظفند بر اساس قانون به وظایف خود در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اقدام کنند و در صورت تخطی با آنها برخورد خواهد شد.

 عضو کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه بنیاد شهید در سال آینده تاکید کرد: دولت بودجه تمامی وزارتخانه‌ها دستگاه‌ها و سازمان‌های خود را در لایحه بودجه سال 1401 لحاظ کرده است.

 بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران هم جدا ازاین موضوع نیست، در این چارچوب اگر پیشنهاد‌هایی داشته باشند، توسط نمایندگان برای بهبود منابع مالی و اعتبارات آن به کمیسیون تلفیق ارائه و پس از تصویب در صحن مجلس در مورد آنها اقدام خواهد شد.

 عضو کمیسیون مجلس یازدهم در بخش دیگر سخنان خود در خصوص حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی یادآور شد: در صورت حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایتی در نظر گرفته شده است. اما این یارانه به صورت نقدی نخواهد بود، بلکه یارانه حمایت کالایی یا یارانه کالایی است.

 نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در بهارستان متذکر شد: کارتی به سرپرست خانوار اختصاص داده خواهد شد و در آن اعتباری در نظر گرفته خواهد شد که به صورت ماهیانه شارژ شده و اقلامی از کالاها هم تعریف و در فروشگاه‌هایی که کارت خوان دارند، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. بنابراین، قرار نیست در سال آینده یارانه نقدی به مردم داده شود، بلکه علاوه بر اینکه یارانه 45 هزارتومانی در سرجای خود محفوظ است، یارانه جدید کالایی اعطا خواهد شد.

| معرفی

اینستاگرام
به نام خدا
به نظرمی رسد اکثریت نمایندگان اطلاعی از قوانین ندارند با تصمیمات نادرست ایثارگران را در سختی بیشتری قرار می دهند در کمیسیون تلفیق برای کمک معیشت سال اینده مبلغ 3میلیون تومان تصویب کردند که بر خلاف بند ب ماده 88 قانون برنامه ششم است .
البته می دانیم با حضور حاج اقا نوروزی بهتر از این نمیشد و ایشان درکی از مشکلات ایثارگران ندارند.
طبق قانون حداقل می بایست 5600000تومان پیش بینی کنند
این درحالی است که برای سربازان متاهل مبلغ 5میلیون پیش بینی شده است .
حق عائله مندی طبق قانون جوانی جمعیت دو برابر و حق اولاد سه برابر برای شاغلین در دستگاههای دولتی پیش بینی شد.
معیشت بگیران ساتا و بنیاد بسیار نگران و ناراحت هستند و مبلغ تعیین شده برای کمک معیشت متناسب با تورم و قانون مصوب برنامه ششم نیست .
آیا کمک معیشت یک جانباز و رزمنده که سرپرست خانوار است و مستقیم در جنگ مجروح شده، در زمانی جوانی کار کرده و حال که توان کارگری ندارد، باید با قوانین عجیب اینقدر ضعیف نگه داشته شود؟!
چرا حق عائله مندی و اولاد به جانبازان و رزمندگان معیشت بگیر پرداخت نمی شود؟
آخه این چه عدالتی است!
چرا مسئولین قوانین عادلانه تدوین نمی کنند؟
فرزندان رزمندگان و جانبازان هم نیاز به تحصیل و حمایت دارند ولی حتی ٣٠ تخفیف شهریه هم اجرا نمیشه!
انها هم نیاز به مسکن مناسب دارند ولی حتی توان تهیه ودیعه منزل ندارند، چون وام مناسبی براشون در نظر گرفته نشده
صندوق شاهد فقط به آنهایی که حقوق خوبی دارند وام ۵۰ میلیونی می‌دهد! ؟
صندوق اشتغال، به فرزندان کم درصد، وام نمیدهد! ؟
سهمیه استخدام و کنکور برای جامعه ١٠ میلیون نفری فقط ۵درصد!؟
از تمامی حامیان ایثارگران در مجلس تقاضا می شود سریعا تجدید نظر فرمایند که کمک معیشت جانبازان کم درصد و رزمندگان ، که دارای همسر و فرزند هستند، سال آینده طبق قانون مصوب به میزان حداقل حقوق کارمندان شاغل ۵۶٠٠٠٠٠ برسد و دست از برنامه ریزی برای فقیر و ضعیف نگه داشتن ایثارگران بردارند
جمعی از رزمندگان و جانبازان کم درصد غیر شاغل
قانون ظالمانه
با سلام خدمت آقاي ميرتاج الدين
جانبازان زير25 درصد دروضعيت بسيار اسف باري به سر مي برند به اين موضوع رسيدگي فرماييد؛ يكي از قوانين ظالمانه درخصوص جانبازان زير25 درصد و به ويژه 5 درصدها اين است كه بسياري ازآنها بيكار، فاقد درآمد، و از همه بدتر آينده تيره و تاريك در انتظارشان است البته با توجه به وضعيت سني آنها كه بالاي 50 سال است به نظر مي رسد ديگر روزهاي آخر است اما به هرترتيب عمر دست خداست، بسياري از ما جانبازان به دليل ترس و خوف از زمان زمين گيرشدمان در روزهاي آخر عمرمان كه مدت زيادي هم باقي نمانده، با كمك برخي از افراد خانواده كه آنها هم در وضعيت بد معيشتي قرار دارند اقدام به خود بيمه كرديم وماهيانه مبلغي كه براي ما هم زياد است واريز مي كنيم، اين مسئله باعث شده كه به ما كمك معيشت پرداخت نشود به اين دليل كه بنياد مي گويد شماها وضعتان خوب است كه بيمه پرداخت مي كنيد پس به شما كمك معيشت پرداخت نخواهد شد؛ جاي تاسف بسيار است اين نگاه بدبينانه بنياد به جانبازان واقعا تبعيض آميز و ظالمانه است، بيايند بررسي كنند ببينند كه اين مبلغ پرداختي با چه دل و خون و با چه مشكلات زياد تهيه مي شود و به حلقوم تامين اجتماعي ريخته مي شود، خواهشمنديم اين قانون را لغو كنيد وبه داد اين جانبازان بدبخت، بيكار، فاقد درآمد و مظلوم برسيد. با تشكر واميدواري به رسيدگي
زحمت کشید.خخخخخخخ بابا گفتن چه فایده عمل عمل
رزمندگان معسر کجان؟!!!!
مگه در دوران جنگ جانباز زیر 25 درصد هم داشتیم.... کجا است گوش شنوا همه انها درد ما و خانواده ما را نمی بینند
باسلام واحترام واما بسیاری از دوستان که امروز به عنوان معسر شناخته شده اند در زمان جنگ پرتوان وبسیا زرنگ بودن و شاید مجروحیت وناقص شدن یکی ازهمان دلایل باشد امروزه فراریان از مدرسه باپارتی ورابطه واستفاده ازجهل مردم در شناخت افراد توانمند برای نمایندگی رفتن مجلس وبه ایثارگران هرطور وبه هربهانه ای توهین میکنند
براساس قانون تصویب شده خود مجلس
میبایست ماهیانه۵۶۰۰ برای جانبازان حقوق پرداخت بشود
به سرباز ی که صبح بره سرگار وظهر برگردد ماهی ۵میلیون تومن تصویب شده وبرای رزمنده وجانبازی که اول صبح باید فکردارو وپیداکردن وازهمه مهمتر فکر پولش باسد ۳ تومن تصویب کردن
البته مسائلی که وجود دارد مثل مسئله کسانی که اصلا نه جنگ دیدن ونه جبهه وبراساس پارتی ورابطه شدن۵۰درصد۷۰ و... وازجمله بعضی نمایندگان ایثارگران و رو این حساب با ما برخورد میکنند.
اگر این کاره نبودن یک بار برای همیشه همه را ازدنم بدن کمیسیون پزشکی البته کمیسیونی که تشکیل شده از فراد بی طرف وخارجی باشد به دور از دغل بازی ویک بار برای همیشه توهین وتمسخر به این قشر پایان داده شود لطفا تقبل زحمت بفرمایید باتشکر
قوانین بسیار خوبی همه ساله تصویب ولی مشکل اینست که یا اجرا نمی شود یا قسمتی از آن اجرا می شود و یا سلیقه ای اجرا می شود. بسته به باب میل دولت ها دارد که اجرا کنند یا نکنند.مگر برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران به صورت کامل اجرا شد؟ دولت هر کدام را که می خواست اجرا می کرد. هر کدوم هم که نمی خواست نمی کرد.هیچ ضمانت اجرایی هم وجود نداشت. در ضمن این تبعیض بین ایثارگران و تقسیم آنان به دو گروه جالب نیست. باید حقوق پرداختی به ایثارگران دارای یک حداقل کفی معادل نصف خط فقر به بالا باشد. چگونه است که حقوق یک سرباز که هزینه های لباس و غذا و آب و برقش در پادگان به عهده دولت است ماهانه 5 میلیون بگیرد ولی یک جانباز با داشتن زن و بچه و کلی خرج ماهانه 3 میلیون بخواهد بگیرد؟ نمایندگان باید در حداقل پرداخت حقوق تجدید نظر کنند و بیمه دی هم مجبور به بیمه دندان و عینک کنند.
این چه وضعیه ، این چه دروغی که خودتون فرشته جانبازان زیر 25 درصد میدونید ، ما رو چی فرض کردید ، منتظر عواقب این تصمیم‌گیریتان باشید ، دیگه بسته طاقت و صبرمان لبریز شد
چرا 4ماه 18روز حضور داوطلبانه درخط مقدم جبهه ایثارگی تلقی نمیشود؟
این یک ظلم گران در حق ماست
این یک بی انصافی در حق ماست
این یک توهین به ماست
این یک جفا وبی عدالتی در حق ماست
چراقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را اصلاح نمیکنید؟!!
شماکه ادعا مجلس ودولت انقلابی دارید ماهم که طرفداران پر وپاقرص انقلابیون هستیم چرا تعلل میکنید حداقل سابقه حضور در جبهه را از 6ماه به 4ماه تقلیل بدهید تا ماهم ایثارگر تلقی بشویم؟
تورا به جان حضرت آقا شعاربرای رزمندگان کنار بگذارید عملا کاری برای مان بکنید دیگه از شعار خسته شده ایم 34سال از پایان جنگ میگذرد هنوز اولویت به رزمندگان 4ماه سابقه نرسیده است!!!!
،بنظر میرسه نمایندگان و بخصوص نمایندگان ایثارگر این دوره بیشتر از انکه بفکر همرزمان و هم کیشان و یاران قدیمی باشن و در جهت اسایش و راحتی این قشر دردمند و زخم خورده کاری بکنند از قرار برای خودشیرینی و مجیزگویی و ارادت نمایی به دولت ونظام از کارتشان که ما ایثارگران هستیم خرج میکنند ،تحت عنوان مثلا کم کردن هزینه های نظام و کشور وبعبارتی با فدا کردن و در اضطرار و فشار و مضیغه گذاردن ایثارکران بالخص جانبازان زیر بیست وپنج و رزمندگان، انان را اسباب وسیله اهداف و اغراض خود از جمله حفظ حقوق و مزایای خود و همچنین حفظ جایگاه خود در دوره های بعدی مجلس مینمایند ، لطفا اگر چنین خوش خدمتی در نظرتان هست از جیب و حقوق دهها ملیونی خود مایه کنید نه از جیب خلیفه و رزمندگان مفلس و دردمند و نیازمند ، پیشنهاد میشود عطای این نمایندکان مثلا ایثارگر را به لقایشان بخشیده و مستقیم با خود جناب رئیسی ارتباط بگیرید که قریب به یقین حامی و پشتیبان ایثارگران هستند ، وحتما مطرح فرمایید وقتی برای یک سرباز متأهل بالای پنج ملیون در نظر گرفتن انوقت جانباز و رزمنده ای که در سنین فرتوتی و درگیر تبعات و جراحات بجا مانده از جنگ تحمیلی هست و اجاره نشین و دارای فرزندان و خود تحت درمان و کلی مصرف دارو وخرج دوا دکتر چطور انصاف و وجدان حکم میکند چنین تبعیض و کوتاهی و قصور و کم لطفی در حق صاحبان و مدافعین این نظام و انقلاب و کشور صورت میگیرد ،اگر این مطالب به گوش جناب رییسی برسد مطمئن باشید براشفته و دستور به رسیدکی و جبران این کوتاهی و قصور خواهد کرد،منظور اکر قرار بود نمایندگان بیدرد که صندلیهای امروزشان را از صدقه سری رشادتها و از خودگذشتگی ایثارکران دارند منصف و شاکر و سپاسگذار باشن و کاری کنند، در طی این سی سال و اندی از اتمام جنگ ،میکردند ، و وضع اسفبار و کلمه ی معسر نمیبایست امروز بناحق بر گرده ایثارگران جای میگرفت، امام راحلی که ان زمان فرمودند من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.اگر امروز در قید حیات میبودند و میدیدند که این نمایندگان بیدرد چگونه رزمندگان را فراموش بلکه انها را در پیچ و خم زندگی له و نابود و شرمنده زن و بچه شان کردند اشد برخورد را میکردند نمایندگانی که برای خود حقوقهای دهها ملیونی منظور ولی برای یادگاران جنگ و صاحبان و مدافعان این نظام که همه در سنین بالا و فرتوتی دچار انواع عوارض و دردومرض های بجا مانده از ان دروانند و نه سقفی بالای سردارند و نه توان پرداخت اجاره بهای منزلی و نه هزینه های بالای خرج وتحصیل بچه های بزرگ و بیکار خود ، نه هزینه های هنگفت دوا و دکترشان ،مبلغ بخور ونمیر 3 ملیونی که مطمئنا پول تو جیبی فرزاندانشانم نیست، وفراموش کردند جایگاه و صندلی های گرم ونرمشان وامدار از خودگذشتگی ها و فداکاری ها و ایثارگری های چه کسانی ست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi