شناسه خبر : 91507
جمعه 24 تير 1401 , 19:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات و درخواست جانبازان زیر ۲۵ درصد

جانبازان زیر۲۵درصدی که در هشت سال جنگ تحمیلی بدون توقع با دشمن جنگیدند و به مقام جانبازی و آزادگی نائل شدند ولی الان نیاز به حمایت دارند...

جانباز شیمیایی 20درصد - با نگاهی به سایت ها و روزنامه ها و صدا و سیما هر روز می بینیم و مشاهده می کنیم که الی ماشاءالله طرحی جدید در دولت و مجلس بررسی و تصویب می شود و طرح های قدیمی اصلاح، ولی دریغ از طرحی فوری و خوب برای جانبازان زیر 25 %و ضرورت اجرای طرح همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد.

 عزیزان نماینده مجلس و دولتی ها، این جانبازان معزز در حرف ها و گفتارها و مصاحبه های شما در تلویزیون و مطبوعات به عنوان ذخیره های انقلاب و نظام یاد می شوند؛ ولی در عمل اصلا و برعکس.

جانبازان عزیز زیر 25 درصدی که با تقدیم سلامتی بدنشان به انقلاب، رنج را به جان خریدند تا ما در رنج نباشیم؛ ولی الان برعکس شده. شما راحتید و ما در رنج. رنج از اینکه اصلا پشتیبانی نمی شویم. رنج از تبعیض 40 ساله ای که تمامی فرزندان جانبازان بالای25 به هر تعداد تحصیل رایگان می کنند ولی خود جانباز 20 درصد نه! ظلم و تبعیض از این بالاتر سراغ دارید؟ تبعیض از خجالت کشیدن در بین خانواده و هزاران تبعیض دیگر.

جانبازان زیر 25 درصدی که در هشت سال جنگ تحمیلی بدون توقع با دشمن جنگیدند و به مقام جانبازی و آزادگی نائل شدند ولی الان نیاز به حمایت دارند. اگرچه این افراد هیچ گاه به دنبال برخورداری از کمترین امتیازات مادی نبودند اما مسئولین با ارتقاء کیفی زندگی آنها باید در عمل اثبات کنند که قدردان این میزان از فداکاری بوده اند.

پس ضرورت تخصیص تسهیلات حمایتی و پشتیبانی و تسهیلات به خودشان و خانواده هایشان بعد از 40 سال تبعیض و بی تفاوتی احساس و نیاز فوری است. متاسفانه جانبازان کمتر از ۲۵ درصد مورد توجه قرار نگرفته اند و این در حالی است که این بزرگ‌مردان با حضور مقتدرانه در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران اوج علاقه خود به کشور و فداکاری و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از ارزش های انقلابی را به نمایش گذاشتند.

عدم اجرای بسیاری از بندهای قانون جامع ایثارگری زندگی جامعه ایثارگری را با مشکل مواجه ساخته است.

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص فراکسیون های ایثارگری خواستار توجه جدی به این بخش هستیم و با تاکید دوباره بر ضرورت بهره مندی جانبازان کمتر از ۲۵ درصد از امتیازات دیگر جانبازان، امیدواریم این مجلس و رییس جمهور مردمی و انقلابی، قانون تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد به جانبازان زیر ۲۵ درصد را که مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است، اجرایی کنند.

ان‌شاءالله با تحقق این مهم، ایثارگرانی که با چشم دل ناظر بر راه انقلاب هستند، از حداقل امکانات رفاهی برخوردار شوند.

اینستاگرام
الهم فرج.خدایا سالها است که هیچ امتیازی به ما ندادند و خود و فرزندان ما محروم هستیم .
من جانباز بیست درصد 3 سال است درسرا رها کردم چون پول شهریه ندارم ولی فرزند عزیز جانباز 25 درصد رایگان درس می خواند.
دختر من من رابا تمام مشکلاتن تحمل می کند ولی برای کنکور هیچ امتیازی ندارد.
همسرم سالها است که من را تحمل کرده و دریغ از یک امتیاز.
چرا قانون را اجرا نمی کنید .
مگر در زمان جنگ بر اساس درصد در سن 16 سالگی جنگیدیم ما دنبال درصد نبودیم ما حقوق خود را بعد ازامدن از جبهه در صندوق مقوایی می ریختیم همه اسکناس نو 100 تومانی .
ما از جان مایه گذاشتیم ولی حالا چه؟
چرا به ما هم ماشین تولید داخل نمی دهید ما جیز هستیم بابا ما هم از اعصاب و روان و سلامت خود گذشتیم ولی الان باقهر و کینه با ما برخورد می شود.
به خدای احد و واحد در ان دنیا باید جابگو باشید این ظلم بخشودنی نیست؟
با سلام وعرض ادب من باسابقه۷ماه حضور درجبهه وجانباز پنج درصد چرا ازهیچ سهامی برخوردار نیستم الان سود سهام مهر اقتصاد به همه دادن اما شامل من نشده بخدا من ازناحیه کمر درد شدید دارم عمل هم کردم خوب نشده دیگر توان کارکردن ندارم کارگر هستم لطفا رسیدگی کنیدشماره ملی۲۳۷۰۹۴۱۸۶۳
ما زیر 25 درصدها یک بازنشستگی پیش از موعد داشتیم که به بهانه نبود بودجه از ما گرفتند . بعدا همان قانون را برای فرزندان و همسران شهدا اجرا کردند ( که البته حق این عزیزان است ) . اگر کسی باورش شده بود مسئله کمبود بودجه بوده با این کار از شک در آمد . حالا برای اینکه به بودجه اشان فشار نیاید بسیاری از ما راضی هستیم با 20 روز حقوق بازنشست شویم یا مابه التفاوت را بپردازیم یا سنوات گذشته بدون بیمه را بخریم ولی هیچ کدام را قبول نمیکنند .
به نام خداعرض ادب من های واقعی رادرگرفتن درصدسالیان آزردن دواندن تحقیرکردن ونهایت بادادن درصدغیرواقعی وخدامحورازسردواندانهابه ازشرکم کنهارساندن ودراوج مشکلات معیشتی روحی روانی ازهرامکان ممکن محروم ساختن /خدابرای مسببانش نسازدکه اصل عدالت که ترازوی خدابرزمین است راخدشه دارکردن دراین وانفسای حیات
توکلت علی الله. اینان همان افرادی هستند که جبهه نرفتن و گواهی گرفتن جانباز نبودن ولی درصد و پست گرفتن این هم بگذرد ولی آن دنیا نه
مصوبان تبعض.بین جانبازان.تصاویرجنگ.وعملیاتها رافراموش کردید.ایابه فرزند ۱۷یا ۱۸ ساله خود اجازه رفتن به جنگ میدادید.حالاشمامیخواهد درصدبرای جانبازان عزیز مشخص کنید.شماها باپارتی پست مقام بی ارزش ترین هستید درآینده خواهد دید .
در این روزها شاهدیم مطالب متعددی از جانبازان و ایثارگران ، به خصوص از جانبازان زیر 25 درصد منتشر می شود بابت مشکلاتی که آنان با آن دست به گریبان هستند ، اما تجربه نشان داده در این مدت ، از زمان دولت جدید و مدیریت جدید بنیاد شهید هیچ توجهی به این نوشته ها نشده و دوستانی که حتی ریاست بنیاد شهید یا مقامات دیگر را مورد خطاب قرار می دهند ، در شرایط آنان هیچ تاثیری داده نشده است.
در خصوص تسری قوانین جانبازان زیر 25 درصد به بالای درصد این موضوع از زمان دولت سابق مطرح گردید ، ولی بخاطر بار مالی آن مسکوت ماند ، چرا که تعداد جانبازان زیر25 درصد با جانبازان بالای 25 درصد ، به ترتیب حدود تقریبی ۶۰ به ۴۰ درصد کل جانبازان می باشد و عدم تامین همین اعتبارات باعث شده این قانون ، در حد یک پیشنهاد باقی بماند و از سوی دولت سابق و دولت فعلی مورد بی توجهی قرار بگیرد.
موضوعی دیگر در این شرایط مطرح می شود که برای مثال ، قانون واگذاری خودرو که هیچ کدام از جانبازان و ایثارگران مشمول دریافت واگذاری خودرو ، خودرو دریافت ننموده‌اند ، با این حال عزیز دیگری می آید و عنوان می دارد چرا به ما خودرو نمی دهید! آخر عزیز من چه کسی خودرو دریافت نمود که شما دریافت ننمودید و همین مسائل و مشابه آن باعث شده بین خود جانبازان یک نوع نزاع لفظی در بگیرد و حرمت ها کمرنگ شده و به آن بی توجهی شود.
ما خودمان از شرایط سخت و دشوار جانبازان زیر 25 درصد به خوبی آگاه هستیم و به این موارد همیشه توجه داریم و نسبت به این همه کاستی در خدمات رسانی به آنان به دولت و بنیاد در همه دولتها اعتراض کرده ، خود بنده آنقدر ازجانبازان زیر 25 درصد دفاع کرده‌ام از جانبازان درصد بالا دفاع نکرده ام و سعی کردم مسائل و مشکلات شخصی خودم را از قدیم تابحال رسانه ای نکنم و مشکلات دیگران را پیگیری کنم ، نه اینکه خودم مشکل نداشته باشم مگر می شود در این شرایط کسی که مشکل نداشته باشد ، ولی این گروه به شدت تحت فشار مضاعف بوده و هستند ، ولی اما چرا تقی گرفت و نقی گرفت در شان هیچکس نمی باشد .!
لذا از عزیزان و دوستان جانباز و ایثارگر با هر درصدی ، تقاضا داریم همیشه و همه جا برای دوستان خود حرمت قائل شوید ، اگر ما به خودمان ارزش ندهیم ، دیگر از دیگران چه توقعی خواهد بود ؟!
برادران جانبازان عزیز اینها اصلا رنگ وروی جبهه راندیدن جبهه پاکی وشجاعت مي خواست ومرد میدان که متاسفانه این پشت میز نشینیا لیاقت جبهه رانداشتند جبهه صداقت و پاکی مي خواست خرشان ازپل گذشته شخصی راسراغ داشتم ازخر افتاده پایش شکسته بودبخدا چون فامیل داشت ۳۵درصدجانبازی دادن وای به حال ما جانبازان زیر۲۵درصد
کاملا مطالب درست و جامع از تبعیض جانبازان عزیز زیر ۲۵.
در مورد بازنشستگی پیش از موعد که آن برادر بالا گفتند از ۲۰ درصد به بالا طبق قانون اعمال میشود
سلام بردار قنبری وفا
این عزیز دل در متنش هیچ وقت به قول شما"چرا تقی گرفت و نقی گرفت " را نگفت و کاملا همه جانبازان زیر 25 درصد همیشه می گویند حق همه جانبازان هست و اتفاقا خیلی هم حرمت قایل هستند برادر. بحث اینجاست که بعد از سالها تبعیض و بی تفاوتی اگر حق آنها هست حق جانبازان زیر 25درصد هم هست. و اینکه در متنتان نوشتید"اما تجربه نشان داده در این مدت ، از زمان دولت جدید و مدیریت جدید بنیاد شهید هیچ توجهی به این نوشته ها نشده " اینقدر می گوییم و مینویسیم و ذکر می کنیم تا برای ما زیر25درصدها بشود.و باز اینکه در متنتان نوشتید" تعداد جانبازان زیر25 درصد با جانبازان بالای 25 درصد ، به ترتیب حدود تقریبی ۶۰ به ۴۰ درصد کل جانبازان می باشد و عدم تامین همین اعتبارات باعث شده این قانون ، در حد یک پیشنهاد باقی بماند و از سوی دولت سابق و دولت فعلی مورد بی توجهی قرار بگیرد. " شمایی که اینقدر از آمار جانبازان و بودجه خبر دارید بروید آمار قرادادهای بازیکنان فوتبال را هم که از پول بیت المال دارند میگیرند و ما جانبازان زیر و بالای 25باعث شدیم که امنیت داشته باشند و فوتبال کنند و پول بگیرند را هم دربیاوریدو اگر یک درصد فقط1درصد از این قراراداهای فوتبال کم شود صدها برابر این آماری که شما دارید و در متنتان نوشتید که "ئ دولت بودجه ندارد" را دولت به جانبازان زیر 25 میتواند تسهیلات بدهد. پس در نوشته هایتان برادر دقت و تجدید نظر بفرمایید. رسیدگی کامل و جامع به تمام جانبازان زیر25حق مسلم آنها هست. چجوری فرزند یک جانباز و تعداد زیاد فرزندان بالای 25 که البته حقشان هست دولت بودجه دارد دانشگاه آزاد درس مجانی بخوانند ولی برای خود جانباز زیر25 ندارد؟ آیا شما اگر خودتان زیر 25بودید همچنین متنی را می نوشتید؟؟؟
برادر عزیز جانباز شیمیایی ۲۰ درصد ، ما سالهای زیادی است که در این سایت مطلب میزنیم و به یک سری از قوانین پایبند بوده و هستیم ، به همین خاطر نمی توانم پاسخگوی مطلب شما باشم ، بنده که هم نامم و هم عکسم در مطالبم موجود است ، باید مخاطب خود را بشناسم تا پاسخگو باشم ، این که نمیشود با هر عبارتی بعنوان نام ، بیایید حرف بزنید و من پاسخ بدهم ، نمیدانم شما نماینده جانبازان شیمیائی هستید یا جانبازان ۲۰ درصد ، حتی این موضوع هم برای بنده قابل تشخیص نیست ، هرگاه نام خود را قید نمودید بنده با کمال میل پاسخگوی شما خواهم بود ضمن اینکه از هرچه حرفی که زده ام ابراز ندامت و پشیمانی نداشته و ندارم ، طبیعتا" نیازی به دقت و تجدید نظر نیز نمی باشد.
از کلیه عزیزانی که به بنده لطف دارند و به مطلب اینجانب واکنش نشان می‌دهند ، خواهشمندم در صورت تمایل به پاسخگوئی بنده ، نام خود را صراحتاً قید فرمایند ، چون از پاسخگویی به افرادی که نامشان درج نشده معذورم . سپاسگزار دوستان و عزیزان
سلام خسته نباشید خدمت شما عزیزان. آیا با گذشت 40 سال از جنگ زمان آن فرا نرسیده که جانبازان زیر 25 درصد با ارتقاء به 25 درصد مبدل شوند. آیا یه جانباز شیمیایی اگه فقط سالیانه یک درصد به عوارض ناشی از جانبازیش اضافه شده باشد با گذشت این همه سال نباید کمتر 25 درصد به او داد. حال مسولین می‌گویند خب کمیسیون شرکت کنند. کدام کمیسیون واقعی وقتی دکترهای که برای کمیسیون میفرستین از بالا بهشون دستور میدید بخاطر بار مالی همه رو یا از درصد قبلی کم کنید یا زیر 25 درصد بدید دراین صورت دیگر چه کسی راغب به رفتن به کمیسیون هستش. کجای دنیا با یادگاران جنگ اینجوری رفتار می‌شود که در سرزمین اسلامی ما مورد بی مهری وکم لطفی مسئولین قرار می‌گیرند
سلام به خدا قسم ایثارگر یا رزمنده معسر هستم که هنوز سهام عدالت ندارم دو سال دارن میگن سهام عدالت به ایثارگران می‌دهیم سهام عدالت به ایثارگران می دهیم واقعاً چقدر از کلمات و از ایثارگران سوء استفاده میشه درسخنرانیها ولی در عمل هیچ تمام ملت سهام عدالت دارند ولی متاسفانه یه جوری شد ما دنبالش نرفتیم نه اینکه محتاج نباشیم دنبالش نرفتیم. چی شد این سهام عدالت که مجلس شش ماه دنبالش فقط حرفش میزنه ولی خبری نیست آقای پورابراهیمی آقای نوروزی دیگه حرف بس است
خود جانبازای که جسم وروحش زخمی جنگ هست با داشتن 20 درصد شیمیایی باید امتیازاتش نسبت به فرزند 25 درصدی که سالها بعد از جنگ به دنیا آمده کمتر باشد. این کجای عدالت هستش جنابان قانون نویس.
سلام شقه شقه کردن وگروه گروه کردن رزمندگان و ایثارگران کار بسیار اشتباهی است همه ما در یک سنگر ودر پشت یک خاکریز جنگیدیم حالا یکی در گرمای جنوب ویکی هم درسرمای غرب وکردستان اینکار یعنی تبعیز یعنی ظلم یعنی فاتحه ایثار و جانبازی را خواندن یعنی خوردن بناحق اموال بیت‌المال یعنی هر کی پارتی داشت بیشتر وهرکس نداشت هیچ چیز باو نخواهد رسیدن الواقع دلتان برای اون شیرا روز وزاهدان شب می سوزد به همه عادلانه حقوق ومزایای بدهید والسلام
باسلام واحترام دوستان شبکه ق...
بارها گفته شده در مجلس که روی انقلابی بودنش بسیار تاکید میشود در ان کسانی هستند که نمیخوان سر به تن ایثارگر ان باهر درصدی باشد
یعنی در این مجلس نفوذی داریم واگر این حرفها براساس عملکرد مجلس گفته میشد الان با وجود انکه ی عده میخوان لاپوشانی وپنهان کنند باز هم نمونه ان برای مردم اشکار شد
سلام..کسی بفکرجانبازان زیر۲۵درصدنیست...یک کمک معیشت میدهندودیگرحق هیچ کاری نداریم..حتی پرداخت بیمه خویش فرمایی تامین اجتماعی....فاش نیوز محترم چراپیگیرهمین یک سوال نیستید؟؟چرانمیتوانیم بیمه واریزکنیم؟؟
منجانباز۲۰درصدهستم درحلب چحه شیمییای شدم آیا کسی هست بدادمابیکسان برسد برای رضای خدا چون اومعسل بایدجواب بدهدچنکه ماامروز مریم خوش بحال دیروز برسیدبدادمان ماهم یک زمان جوان بودیدم
سلام خدمت عزیزان جانباززیر ۲۵٪ورزمندگان فراموش شده: دوستان هرچه بگید حق دارید ولی کوگوش شنوا!!! بقول معروف فکرنان باش که خربزه آب است، اگر قرار بود کسی کاری برای شما کند تواین چهل سال کرده بودند! پس دیگه منتظرنباشید، زمان زیادی از عمرمان باقی نمانده وبا هربدبختی وشرمندگی نزد خانواده باشه تمام میشه مثل خیلی از همرزمان عزیزمان که به دیار باقی رفتند وازاین بی عدالتی مسئولین نامسئول راحت شدند. دوستدار همه شما عزیزان رزمنده ۲۴ماه خدمت درجبهه. فقط هرچه میخواهید ازخدا بخواهید. والسلام
بادرود و سلام قبل ازقانون جامع ایثارگری چنانچه جانباز به سن ۵۵میرسید همانند جانبازان بالای درصد حقوق دریافت میکرد برای همین جانبازان زیر ۲۵درصد اکثرا کمیسیون نرفته ودرصد غیرحضوری دارند.و قانون گزاران دیدند جانبازان به سن دریافتی رسیدند، قانون قبل باطل و قانون جدید که آنهم بدرستی اجرا نگردید جایگزین کردند. و بخورو نمیری که اسمش معیشت است به حساب عزیزان واریز میگرددآنهم خیلی از همرزمان همچنان سالهاست در نوبت دریافت معیشت قراردارند.
سلام هر بی اطمینانی که هست از وجود نمایندگان که در مجلس از دوران قبل هم هستند.می باشد چون قوانین کمتر از۲۵٫ را اونا تصویب کردن به نفع خودشان تا زن و فرزندان در رفاه بیشتر باشند از جمله چطور می شود فرزند و همسر بالای۲۵/از شهری دانشگاهها استفاده می کنند ولی خود جانباز۲۰/ نمی تواند از شهریه دانشگاهها استفاده کند . به حرف و حدیث مجمع نمایندگان اصلا اطمینان نکنید .هر چه این زیر سر آنهاست.
احسنت به متن بسیار زیبا و درست "جانباز شیمیایی 20درصد" که بدرستی به متن آقای (مرتضی قنبری وفا) پاسخ منطقی و کامل دادند. خدا خیرت دهد
مادر

پول و طلا هاشو که داد

از در ستاد پشتیبانی جنگ خارج شد.

مسئول مربوطه فریاد زد مادر رسیدتون!!!!!!

مادر خندید وگفت :

من برای دادن دو پسرم هم رسید نگرفتم .

بیاد همه اون هایی که برای این مملکت از همه چیزشون گذشت کردن تا ایران عزیز پایدار بماند صلواتی بفرستیم.
برای این است که مطالب درست و به حق خود را در فاش نیوز می نویسند و میخواهند جانبازان عزیز مثل دوران دفاع مقدس و این 40سال تبعیض بین زیر و بالای 25 گمنام باشند. چون نوشتن اسم چه فایده ای دارد. درستش نوشتن مطالب بجا و درخواست منطقی برای رسیدگی است
آقای قنبری وفا سلام. شما مسولیت دارید؟
آدرس و نام دقیق جانباز را برای چه می خواهی؟
زمانی که در مجلس برنامه توسعه کشور را آن نماینده محترم رشت که خودش جانباز بودو نگذاشت حقوق جانباز زیر 25 درصد تص. یب شود کجا بودی؟
برادر جانباز شما نام خود را قید نفرمودید و الزامی در پاسخگوئی به شما ندارم و با اینحال برای تنویر افکار این عزیزان ، تنها شما را دعوت می کنم به خواندن این مطالب ، که همگی آن بعنوان تیتر در این سایت منتشر و در آرشیو این سایت نیز موجود می باشد ، ضمن اینکه همانطور که اشاره کرده ام این موارد فقط تیتر بوده در دو سال اخیر و کامنتها در این مجال نمی گنجد ، اگر یک ایمیل بگذارید کامنتها نیز ، موجود در این باب را برایتان ارسال میدارم ، که تمامی آن به حمایت از جانبازان زیر 25 درصد اشاره نمودم .
شناسه خبر85258 مورخ 20 شهریور 1400 . موضوع : محروم از مدارک ، محروم از حقوق جانبازان زیر 25 درصد
ش.خ 82312 مورخ 12 اردیبهشت 1400 . موضوع : کمیسیون درصد از آنطرف بام آفتاده
ش.خ 77725 مورخ 30 شهریور 1399 . موضوع : خاطرات عجیب کمیسیونی
ش.خ 84932 مورخ 5 شهریور 1400 . موضوع : ضرورت ادای حق جانبازان مظلوم زیر 25 درصد
امیدوارم با مطالعه این چند نمونه کوچک ، متوجه بشوید بنده حتی آنزمان کجا بوده ام ! ضمن اینکه اگر نام جانبازی برای پاسخگوئی درخواست می کنم این است که شما آمده اید بنده را زیر سئوال برده اید ، حال اگر جواب بنده را ببینید ، احساس شرم می کنید نه اینکه بگوئید : ای بابا یه حرفی زده ام کسی هم منو نمیشناسه ! آیا این کار شما شایسته می باشد!
مدتی پیش عزیز جانبازی بنام ناصر خان تهرانی آمدند و حرفی زدند که جوابشان را دادم و مشخص شد فقط سوء تفاهم بوده و پس از آن رفاقت و الفتی زیاد بین ما شکل گرفته و مانده ، به همین خاطر جویای نام افراد هستم . حرف بدی هم به کسی نزده ام ، در کل قضیه گفتم : جانبازان عزیز با هر درصدی ، برای هم حرمت قائل شویم ، که گویا عده ای موضوع را بد گرفتند! حرف بنده همین بوده و هست ! امیدوارم سوء تفاهم دیگر عزیزان هم رفع شده باشد ، این مرتبه یکبار برای همیشه جواب دوستان شاکی را داده ام ، دیگر نیازی به پاسخگوئی بیشترهم ندارم و از شما صرفا" تقاضا دارم با خواندن این موارد ، به این راحتی و سادگی ، افراد را قضاوت نفرمائید ...!
این جانبازان هیچگاه به دلسوزی شما نیاز ندارند. داستان سهمیه دانشگاه، سهمیه استخدامی ورود به دستگاه های اجرایی و یا گرفتن مجوز های خاص و رانت های دولتی، فشارهای روحی و روانی سنگینی بر جانبازان می آورد؛ حکایت آش نخورده و دهان سوخته!

کمی انصاف به خرج دهید. وقتی می گوئیم جوان تحصیل کرده بیکار داریم، به ما پوزخند می زنند که: «شما دیگه چرا؟ انگار خوشی زیر دلتان را زده.» آخر به چه زبانی بگوئیم مشکلات ما خیلی بیشتر است و ما نور چشمی نیستیم؟! برای مثال بروید آمارهای رسمی را ببینید که چند فرزند شهید تحصیلکرده و بیکار داریم.

حال با این همه اوصاف اگر حسرت زندگی "لوکس و اشرافی" ما را دارید چرا زمان جنگ به جبهه نرفتید تا تمام این غنائم جنگی را تصاحب کنید؟ راه جبهه که مسدود نبود، ولی اگر، اگر فقط دو روز در فضای جبهه و جنگ بودید، اکنون خودتان راه معامله دو سر برد را یاد می گرفتید و نیاز به این همه روضه هم نبود.

تنها تقاضای ما خانواده ایثارگران این است که ما را با درد خود تنها بگذارید، ما خودمان تا به حال با مشکلات سر کرده ایم، از این پس هم این راه را ادامه می دهیم و نیازی به نسخه های شما نداریم.
والله دیگر خسته شدیم؛ درد جسم با یک داروی مسکن برطرف می شود، ولی امان از زخم زبان!
سلام و درود به آقای قنبری وفا و تشکر از زحمات ارزشمند شما در احقاق حقوق جانبازان زیر25. خداوند خیرتان دهد انشالله
خوب شما بگویید کدام پیگیری
ببینم نام جانباز را برای چه می خواهی آقای قنبری وفا آدرس خانه اش هم لازم داری بده شما اگر کاری متونی انجام بدی بده
آقای امیر آبادی در مجلس خواهشا شرط سن استخدام فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد را پیگیر باشید. انصافا شرط سن هم بار مالی داره که در مجلس اصلاحش نمیکنید؟؟ اصلاح سهمیه دانشگاه های دولتی چی؟؟ چرا در این شرایط که فشار مشکلات بر ما هست برای دانشگاه و تحصیل بچه های جانباززیر۲۵ فکری نمیکنید؟؟ سهمیه ۵ درصدی به ولله به درد ما نمیخوره و سر سوزنی به قبولی ما در دانشگاه کمک نمیکنه یه جانباز بیکار شهریه بچه ش را نمیتونه بده . چرا به فکر نیستید که ظرفیت سهمیه شون را بیشتر کنید .
ما بچه های جانباز زیر ۲۵ درصد چ گناهی کردیم ک باید شهریه دانشگاه ازاد رو متحمل بشیم اگر جانباز ۲۵ درصد ب جبهه نبرد رفته جانباز زیر ۲۵ درصد هم رفته پس خواهشن فکری برای قشر زیر ۲۵ درصد بدبخت بکنید
من جانباز بیست درصد که جان خود را هنگام بارزم در شانزده سالگی گذشتم ولی بی مهری از تمام ارنگها دیدم ولی درد مازیاد است از دولت که بداند اینها نوجوان ی ودرس خودرا گذشته وبرای این کشور جنگید ن تا شما درآ سیش باشید حالا بابیست درصد جانبازی وازسال شصت یک تا شصت پنج به‌عنوان بسیجی وبیست هفت ماه هم در توپخانه اصفهان گروه پنجاه پنج به من گفت شده اگر رسمی بودی درجه تو سردار بود ولی من هدف دیگری داشتم حال شماهم به درد مادرماندگان برسید بدبخت بیچاره هستیم ازطرف خانواده وهم خودمان پیر و اسرات جنگ مارا طوری کرده شدیم سر بار خانواده
باسلام .مسئولین محترم فاش نیوز شما پیش قدم باشید لطف کنید تشریف بیارید حداقل ازنزدیک درد ماجانبازان اعصاب وروان رامشاهد کنید که درچه وضعیتی هستیم چگونه میسوزیم ومیسازیم .بابا نه ازشما خونه میخوایم نه ثروت میخوایم نه چیزدیگه فقط ازنزدیک ببینیدعلاوه برخودمان بچه هایمان هم گرفتار ناراحتیهای خودمان کردیم .وسلام فقط بخاطر رضای خدابیاییدازنزدیک نظاره گرباشید
سلام جانباز۲۰درشیمیاعی هستم دارای عمل قلب وتنگی نفس چراهیچ گونه الویت نداریم پسرم بیکار بخادبره دانشگاه هم هیچ تخفیفی نمیدن خودم هم بازنشسته تامین اجتماعی هستم هیچ گونه حقوقی برا جانبازی دریافت نمیکنم واقعن چرا
از تعارف کم کن و به مبلغ بیفزا ‌ . حرف خالی به چه درد جانباز میخوره ؟
خیانت به پیام اور خدا شداز طرف خودی ما که جای خود داریم
سلام .متاسفانه هیچکجا جانبازان زیر۲۵درصد اهمیت ندارند ..الان مجلس تصویب کرده باید حداقل حقوق که ۵۶۰۰است پرداخت بشود اما پرداخت بنیاد۳۶۰۰است.افزایش حقوق انجام گرفته و تصویب شده .بازهم بنیاد همان ۳۶۰۰پرداخت میکند .این به معنی خودمختاری بنیاد وچپاول مدیرانش است
ای کاش کسی بود که بفرکر جانبازان زیر 25 درصد بود که اسما جانباز هستند و هیچ حق و حقوقی ندارند و حتی از کمترین امتیازی هم برخوردار نیستند حتی یه بلیط مترو
دولت مردان و مجلس نشینان و مسئولین محترم بنیاد از همه مزایا برخوردار باشند و خوش باشند به امید خدا حق ما هم گرفته خواهد شد
بودبنده بی هنر شهریار
نژاد و بزرگی نیاد بکار
وقتی آدمهای در راس امور باشند که حتی یه روز نه خودشان نه فرزندانشان هم در جهبه و جنگ حضور داشته باشند و از طرفی دارای اصالت انقلابی نیستند و کرسی ریاست را سفت گرفتند چطور یه جانباز زیر 25 درصد دنبال مطالبات خودش هست .
به دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را
کسی که در ناز و نعمت و امکانات عالی و در رفاء و آسایش و آرامش و ... هستش چطور میتوانند به فکر دیگران باشند با هزاران گرفتاری و مشکلات و جیب خالی و گرسنه و ...
بقول مرحوم آیت الله طالقانی " رحمت الله علیه "
کسی که بر روی صندلی راحت می نشیند نمی توانند برای کسانی که روی زمین مینشید تصمیم بگیرد و قانون بنویسد و تصویب کند
سلام خسته نباشید. پدر بزرگ من تو جنگ تحمیلی شیمیایی شده ولی الان ک ۸۰ سالشه بردیم دکتر فهمیدیم اون موقع شیمیایی شده . الان میگن چون سنش از ۸۰ گذشته میگن هیچ حق و حقوقی بهش تعلق نمیگیره ایا چنین قانونی هست؟؟
باسلام
جانباز ده درصد هستم با ۲۷ سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی و خواستار بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی هستم چرا تامین اجتماعی موافقت نمی‌کند. قانون بازنشستگی جانبازان که مربوط به همه جانبازان میباشند. چرا فقط تا بیست درصد ها می‌توانند استفاده کنند.
با سلام و دعای خیر .من خجالت میکشم بگم جانباز چند درصد هستم بعد از ۳۴ سال که جنگ تمام شده و طبق کارت ایثار ۲۲ماه ۲۷ روز منطقه جنگی خدمت کردم که ۱۷ماه ان داوطلبانه محسوب شده و فعلا بدلیل بیماری بیکار هستم و زندگی سختی دارم و در منطقه سومار دچار عوارص شیمیاییو موج انفجار قرار گرفتم خواهشمندم کمکم فرمایید با احترام
در خبرها مخوانیم که حقوق جانبازان جنگتحمیلی فاقد شغل درامد ماده 38 را بنیاد باهماهنگی نیروی مسلح از مهر 1401 برداخت کرده ولی ماهم جز کاده 38 هستیم فعلان خبری نیست نمدانیم بعدازشصت سال کارافتاده گی کجا مراحعه کنیم کدملی 5709608173
ای کاش باز دوباره جنگ‌بشه بعد باز کسی میره‌ جبهه
اونی که برا خدا و حتی برا میهن و مردم و ناموس رفته بود بله باز هم خواهد رفت
گذشته از اینها خود جمهوری اسلامی به قول حاج قاسم سلیمانی حرم است و از شئونات عاقبت بخیری ارتباط با جمهوری اسلامی و رهبریست.
من که جانباز نخاعی هستم حاضرم هزار بار در این مسیر این روغن ریخته را باز هم هزینه کنم
مسایل را نباید با هم قاطی کرد
باید دشمن را شناخت و از دوست با اشتباهاتش حمایت کرد. اگر جای دوست و دشمن را گم کنیم گمراه می شویم.
به نام ایزد منان
اینجانب جانباز 10 درصد فوق لیسانس مشاوره که تمام مخارج تحصیل وادامه تحصیل کاملا شخصی بوده وریالی از طرف بنیاد جانبازان و...دریافت نکردم ودر هیچ ارگانی هم استخدام نشدم با وجود امتحانات استخدامی که دادم ودر نهایت خودم کاری را راه اندازی کردم ومشغول به فعالیت وخدمات رسانی به مردم شدم بدون کوچکتریت کمکی از ناحیه دولت وهیچگونه حمایتی وزمانی که بنیاد فهمید که کاری راه اندازی کردم خدا حلال کند یک وام 50 میلونی آنهم با کلی دردسر وضمانت و...دریافت کردم برای ادامه کارم که دیگر نتوانم از مزایای استخدامی استفاده کنم تعهدات لازم هم دادم فقط می خواستند که شر اینجانب از مراجعات به بنیاد وپیگیری استخدام جلوگیری شود وبا این مخارج زیاد ودرآمد کم بدهکار دولت بدون هیچگونه حمایتی شوم والان هم بعد از 16 سال کار درتخص خودم ودرآمد ناچیز بده کار مالیات واداره محترم بیمه هستم بدون کمترین حمایت دولتی وبا یک شخص عادی هیچ فرقی ندارم خواهشمندم لااقل از نظر مالیاتی برای جانبازان یک حمایتی شود تا بیشتر از این جلو خوانواده خود همش به فکر بدهی مالیات وبیمه نباشیم.
سلام شما نمایندگان مجلس و شورای نگهبان روزی باید بطریقی جوابگوی خدا باشید فقط یک دقیقه وقت بزارید وفکر کنید چرا جانبازان را مانند آزادگان عزیز به مدت جبهه درصد ندادید هر ماه یک درصد،،، ما زیر توپ و تانک بودیم آنها در اسارت همگی استرس و دوری از خانواده بودیم من سه بار مجروح شدم 63 ماه تخریب چی و مین جمع آوری میکردم متاسفانه 10 سال پیش رفتم کمسیون چون موج گرفتگی هستم نمیتوانم از حق م دفاع کنم 40درصد بهم دادن گفتن چون لشکر اعزامی شما زاهدان است باید بروید خاش فلان نامه را بیارید تا خاستم برم دوسال طول کشید هیچکس حاضر نشد منو ببره تنهایی هم نمی‌توانستم بروم بعد از دوسال جواب از مرکز آمد 20درصد،،، شما را ب قرآن قسم میدم این طرح هر ماه یک درصد را تصویب کنید یا علی مدد
حالا مجلس را کار ندارم ولی این موضوع چه ربطی به شورای نگهبان دارد؟!
چرا بدون اطلاع از شرح وظایف نهادها حرف می زنید و از آنان توقع دارید و نهادی مظلوم مثل شورای نگهبان را که به حد کافی از ضدانقلاب فحش می خورد را اینطور مورد حمله قرار می دهید؟
حالا فکر می کنید اگر زید به شما ضربه زده به عمر نفرین کنید، خدا اجابت می کند؟!
مگر نعوذبالله خدا ظالم است؟!
جانباز پنج درصد هستم درسن پانزده سالگی در جبهه قصرشیرین مجروح شدم حدود دوازده ترکش و موج انفجار یک ترکش بزرگ هنوز روی مهره کمرم بجا مانده اول که درصدم پایین زدند هیچ گونه مزایایی هم تا به حال شامل من نشده چهار ماه بسیج و بیست ماه سرباز ژاندارمری در منطقه عملیاتی دیواندره کردستان دارم در سن پنجاه و پنج سالگی هستم و دیگر توانایی کار هم ندارم به بنیاد هم که مراجعه میکنم میگویند هیچ چیزی شامل شما نمیشود در صورتی که به من گفتند در پنجاه سالگی باز نشسته میشوی و حقوق می گیری حالا میفهمم که دروغ گفتند و هیچ ارزشی هم برای ماه شامل نمیشوند ،
کمک. کمک کمک از دوستانی و عزیزانی که میتونن لطفا را هنمایی کنن همسر من جانباز اعصاب روان بیست درصد هست سه سال پیش که در کمیسیون شرکت کرده بود به گوشش درصد ندادن در صورتی که هم در صورت سانحه گوشش هست هم درصد پنج درصد بهش دادن ولی این بار ندادن چند روز پیش که در کمیسیون شرکت کرد به گوشش دو کد دادن ولی باز هم بیست درصد هست پس معلوم میشود که از اعصاب کم کردن که که غیر قانونی هست نمیدانم کجا شکایت کنم کمسیون ماد ۱۶میگه به زیر ۲۵درصد رسیدگی نمیکنن
سلام خدمت تمامی دوستان و کسانی که خالسانه خدمت میکنن من جانیاز ۱۰ درصد هستم و ۳ سال در جنک بودم ولی نه حقوقی میکیرم نه باز نشست هستم جون ما نه پارتی داریم ونه سر زبونی که حرف مون بزنیم بیکار هستم به خدا موندم جکار کنم
متاسفانه نمی‌دونم کمیسیون فقط جانبازان را چرا دنبال نخود سیا می‌فرستن چندبار منو فرستادن سی‌تی دکترا می‌گن ۲۵درصد ریت داغونه در اثر شیمیایی ولی کمیسیون عالی رد کردن چرا خداوند ازشون نگزرد ب خدا طول ۱سال ۲بار سی‌تی منو فرستادن آخه چرا مردم ازیت می‌کنید ب کجا پناه ببریم
جناب آقای هاشمی
جناب آقای ولی اسماعیلی نماینده محترم گرمی ورئیس کمیسیون اجتماعی مجلس
یاد آور میشوم سال ۹۲ طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید که در آن تمامی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان زیر ۲۵ درصد به حداقل ۲۵درصد ارتقا یافتند ولی در راهروهای مجلس وکمیسیون اجتماعی ظاهرا خاک میخوره با عنایت به اینکه این عزیزان با بالا رفتن سن‌شان هر روز بیماریشان بیشتر عود میکنه وتعداد زیادی از این ایثارگران از آن زمان تا حالا از دنیا رفته اند لذا بر شما لازم است هر چه زودتر مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۹۲ را پيگيري نموده و این کمترین حق این جانبازان را به قانون تبدیل نمایید

چرا به جانبازان زیر25درصد که سن آنها بالای پنجاه و بیشتر است حقوق بازنشستگی تعلق نمیگیرد ،مگر بنیاد قول نداد که در پنجاه سالگی باز نشسته میشوی و حقوق می گیری ،من دیگه توانایی کار ندارم و چندین سال است که بیکار هستم و هیچ درآمدی ندارم ،لااقل یه کمکی به ما بکنید ،
بعضی وقتها با خودم نجوا میکنم پس بی خود نبود همرزمانمان شهدا عزیز عنوان میکردند دعا کنید شهید شوید چون چشم برزخی داشتند و از امروز رفتار متولیان ایثارگران اطلاع داشتند 40 سال پیش اما این چه تصمیمی است رزمنده ای که 40 یا 30 ماه در چندین عملیات شرکت داشته و موج انفجار گرفته و ضربه مغزی شده و موج انفجار زندگانی اش را به کل متلاشی نموده و الان در 60 سالگی مستاجر و بیکار است و فقط یک مستمری بازنشستگی دارد و بخاطر رفتار بد خلقش که هدیه جنگ
ونیر و فداکاریش بوده هموارد مورد هجمه خانواده و فامیل و مردم بوده و عامه مردم و عوام نمیدانند موج انفجار این رزمنده را به این صورت در آورده و آیا سزاوار است 5 درصد جانبازی و بنا به شرایط اعصاب و روان و
افسردگی و استرس و بی خوابی چهل ساله
کی و چه کسی پاسخگو است زن و فرزندان اینگونه ایثارگران چه جرم و گناهی مرتکب شده اند که باید تا آخر عمر جفا ببینند خدا را خوش نمیاید
نگذارید اینان این آسمانیان آه بکشند که هیچکدامتان خیر نخواهد دید اگر همین افراد فدا کار و شجاع نبودند
شما معلوم نیست کدام جایگاه را داشتید
پس فراموش نکنید که برای نسیان و فراموشی اندکی زود است و شهدا زنده همانا جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی هنوز زنده و دائم در حال خجالت کشیدن در مقابل خانواده خود هستند بداد این عاشقان امام برسید و بین جانبازان تبعیض نگذارید والسلام علی عباد اله الصالحین
بعضی وقتها با خودم نجوا میکنم پس بی خود نبود همرزمانمان شهدا عزیز عنوان میکردند دعا کنید شهید شوید چون چشم برزخی داشتند و از امروز رفتار متولیان ایثارگران اطلاع داشتند 40 سال پیش اما این چه تصمیمی است رزمنده ای که 40 یا 30 ماه در چندین عملیات شرکت داشته و موج انفجار گرفته و ضربه مغزی شده و موج انفجار زندگانی اش را بکل متلاشی نموده و الان در 60 سالگی مستاجر و بیکار است و فقط یک مستمری بازنشستگی دارد و بخاطر رفتار بد خلقش که هدیه جنگ
ونیر و فداکاریش بوده هموارد مورد هجمه خانواده و فامیل و مردم بوده و عامه مردم و عوام نمیدانند موج انفجار این رزمنده را به این صورت در آورده و آیا سزاوار است 5 درصد جانبازی و بنا به شرایط اعصاب و روان و افسردگی و استرس و بی خوابی چهل ساله کی و چه کسی پاسخگو است زن و فرزندان اینگونه ایثارگران چه جرم و گناهی مرتکب شده اند که باید تا آخر عمر جفا ببینند خدا را خوش نمیاید
نگذارید اینان این آسمانیان آه بکشند که هیچکدامتان خیر نخواهد دید اگر همین افراد فدا کار و شجاع نبودند
شما معلوم نیست کدام جایگاه را داشتید
پس فراموش نکنید که برای نسیان و فراموشی اندکی زود است و شهدا زنده همانا جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی هنوز زنده و دائم در حال خجالت کشیدن در مقابل خانواده خود هستند بداد این عاشقان امام برسید و بین جانبازان تبعیض نگذارید والسلام علی عباد الله الصالحین
باسلام به روحه امام شهیدان
آقایان که یک سرییاتان باپول
نماینده شده یتاهه حق این جانبازان مظلوم دامن
کسانی که رای
مخالف به ایثارگران می دهند
می گیرد آن زمان آن نوجوان ۱۳سال
که مثل شهید فهمیده دنبال درصد مقام بودند
اینها به این حرف که شمالی زنیدفکرنمی کردن چه برسد
به پول مقام درصد چرابه این عزیزان که ازجان مايه گذاشتن
فرق داره بعدیه قانون گذاشتید هرکس کمترشش ماه جبهه داشته باشد ایثار گرنیست خیلی ازاین شهید آن هم رسیده منطقه شهید شده پس ..... خیلی هم هشت سال جنگ بوده
ترکش نخورده هرکی مردکه مگین شش ماه جبهه بودن ایثارگران
خودش یک شب بره جنگ ببینه جنگ چه بودنگویندکمترشش ماه هیچی ندهید ایثارگرنیستن چراحرف
موفق می زنیت حق آنهايي جان خودراکف دست گرفته وازاب خاک ایران دفاع کردحتی یک شب چرا.....
اهاااای آقایون مسعولین جان هرمی دوست دارین این آخرین پیری دست از سرما بردارین آخه این چه جانبازیه که مارو سرکار گذاشتین آخه وقتی زیر 25درصد خودتونم میدونین بدرد نمیخوره چرا مارو اذبت میکنین آقا ما نخواستیم ولمون کنین جان جدتون
باسلام و عرض ادب.با احترام به کلیه خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران.اینجانب جانباز اعصاب و روان و گوش هستم.اینکه می فرمایید نظری بگذارید چه فایده ای دارد.اصلا گوش شنوایی نیست که به درد دل ما گوش دهد.متاسفانه در مجلس شورای اسلامی که قانون تصویب می کنند کسی نیست که پیگیر قانون تصویب شده باشد و همه به فکر منافع شخصی خود هستند و بیشتر جناحی عمل می کنند و در هیات دولت هم کسی گوش شنوایی برای شنیدن درخواست ما مهره های سوخته ندارد و نمی خواهند کاری انجام دهند.حکایت ما جانبازان.حکایت گیوه ملاست که از داخل خودمان زجر می کشیم و از بیرون مردم را نسبت به ما بدبین کرده که همه ی بودجه کشور را به ما می دهند .وما که امیدی نداریم که برای ما کاری کنند چون اگر می خواستند کاری برای این قشر مظلوم کنند تا حالا کرده بودند ما امیدمان به خداست واگر قیامتی در کار باشد که ما یقین داریم که هست و همانطور که روز و شب ومرگ حقیقت است روز حساب و کتاب هم حق است وقشر ما که نتوانستیم در این دنیا حقمان را بگیریم در روز جزا جلوی تک تک آقایان را خواهیم گرفت و در این دنیا هم به خدا واگذارشان خواهیم کرد.بالاخره زمان می گذرد حالا که چگونه می گذرد خود خدا میداند سهم ما سختی. مریضی.جنگ اعصاب وروان.نداری.گوشه گیری.خجالت زن و فرزند.بیماری خانواده وخوردن انواع قرص های اعصاب وروان و سهم آنها.خوشی.ثروت . سفرهای خارجی.ماشین های گران قیمت.که همش از بیت المال است . خدایا خودت قضاوت کن.ما به وظیفه خود عمل کردیم.حقمان را پایمال کردن.باتشکر اگر مطالعه شود
بیت رهبری و رییس جمهمور محترم ما فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد هم باید شهریه دانشکاه بدهیم و هم باید با بالاترین مدارک بیکار بچرخیم تو را بخدا فکری بحال ما کنید سهمیه استخدامی ما را هم ب اندازه جانباران ۲۵ درصد بکنید مگر فرق پدران انها با پدران ما چ بود مگر پدران ما با رژیم بعث بودن و پدران انها با جمهوری اسلامی...خواهشن فکری بحال فرزندان بیجاره جانبازان زیر ۲۵ درصد بکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi