شناسه خبر : 92415
چهارشنبه 26 مرداد 1401 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایندگان تشکل های ایثارگری خبر دادند

افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری

ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌ به ایثارگران حق پرستاری را معادل حداقل حقوق کارگری دانسته، که با ضریب k تعریف شده و این ماده در مطالبه مذکور و افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری صراحت دارد...

فاش نیوز - نمایندگان تشکل های جانبازی (شبکه ملی ایثار) از پذیرش افزایش 38 درصدی حق پرستاری از سوی سازمان برنامه و بودجه خبر دادند.

بر اساس گزارش رسیده، نمایندگان تشکل های ایثارگران، تحت عنوان کلی شبکه ملی ایثارگران با ارسال گزارشی اعلام کردند که سازمان برنامه و بودجه نهایتا با افزایش 38 درصدی حق پرستاری جانبازان و ایثارگران موافقت کرده است.

متن کامل گزارش ارسال شده به شرح زیر می باشد.

سلام علیکم؛ با احترام، به استحضار ایثارگران گرامی مشمول افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری، خصوصا عزیزان جانباز نخاعی ثبت‌نام‌کننده برای پیگیری می رسانیم، همانطور که در گزارش‌های پیشین آمده، پیگیری های مشترک توسط انجمن جانبازان نخاعی و شبکه ملی ایثارگران به عمل آمده و مکاتبات مکرر و تماس های پی در پی بامسئولین مربوطه در سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل دو مرحله حضور در سازمان برنامه و بودجه، یکبار توسط مدیر عامل انجمن و رییس شبکه ملی (آقای حسین اسرافیلی) و رییس هیئت مدیره انجمن و رییس هیئت مدیره شبکه ملی (دکتر حسن ابوطالبی) و بار دیگر و در مرحله دوم توسط تعدادی از اعضای هیئت مدیره و شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران که منجر به برگزاری جلسه با حراست سازمان و حضور در دفتر آقای دکتر ممبینی جانشین سازمان برنامه وبودجه گردید.(گزارشات مربوطه قبلاً منتشر شده است)
هم‌چنین نسبت به ارسال سه نامه مستقل از سوی انجمن و سه نامه مستقل از سوی شبکه ملی ایثارگران اقدام گردید، روند کار به گونه ای بوده که در این دو، سه ماه اخیر تقریبا روزی نبوده که پیگیری موضوع صورت نگرفته باشد.
لیکن متاسفانه بر اساس اطلاعات واصله با خبر شدیم که در جلسه روز چهارشنبه ۱۹/ ۵/۱۴۰۱ میان ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقای دکتر قاضی زاده هاشمی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از سوی سازمان به آقای قاضی زاده اعلام شده که فقط افزایش ۳۸ درصدی امکان پذیر است.
 این موضع سازمان علی رغم دو فقره مکاتبات قبلی ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دو فقره مکاتبات معاون توسعه بنیاد آقای موهبتی است، که طی آن از آقای دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست اعمال سریع ۵۷ درصد افزایش حق پرستاری را کرده بودند.

پس از وصول خبر مجدداً طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری از طریق مسولین بنیاد شهید وامور ایثارگران موضوع مورد پیگیری قرار گرفت، که  مسئولان بنیاد نیز بر اعلام سازمان مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی صحه  گذاشته و اضافه کردند، که برای این میزان افزایش قرار است تا پایان هفته مبلغی تخصیص داده شود.
 هم‌چنین ظرف این دو روز موضوع از مسئولین سازمان برنامه و بودجه از جمله آقایان دکتر ممبینی جانشین سازمان، دهستانی معاون مدیر  سلامت سازمان و آقای دریالعل مسئول تلفیق بودجه تماس گرفته شد، آقای دریالعل با استدلال به این که چون در تصویب ۵۷ در صد افزایش حقوق کارگری و به تبع آن حق پرستاری بودجه آن دیده نشده است، این قانون از اعتبار لازم برخوردارنیست، و افزایش ۵۷ درصدی را منتفی دانستند و در ادامه افزودند مبنای افزایش قانونی ده درصد می باشد، اما ما با استفاده از ظرفیت قوانین مشابه پرستاری استفاده کرده و افزایش را تا ۳۸ درصد رسانده ایم.
درپاسخ ایشان گفته شد، که ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌ به ایثارگران حق پرستاری را معادل حداقل حقوق کارگری دانسته، که با ضریب k تعریف شده و این ماده در مطالبه مذکور و افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری صراحت دارد.

علی ای حال ایشان اظهار داشتند به زودی و با یکی دو روز تاخیر از پرداخت حقوق ها در مرداد ماه یک ۳۸ درصدبابت افزایش حق پرستاری و یک ۳۸ درصد معوقه پرداخت می شود و این نحوه پرداخت تا مرحله تسویه معوقات پرستاری ادامه خواهد داشت.
شبکه ملی ایثارگران و انجمن جانبازان نخاعی، ضمن اعتراض به اجرای ناقص قانون از سوی سازمان برنامه و بودجه از رئیس آن سازمان می خواهند که در برابر قانون تمکین نموده و موجبات نارضایتی ایثارگران را فراهم نیاورند.
هم چنین از مسولین بنیاد می خواهیم که تا تحقق کامل ۵۷ درصد افزایش نسبت به افزایش ۳۸/. که با قانون مغایرت  دارد اقدام ننمایند.

والسلام علیکم
شبکه ملی ایثارگران کشور
۱۴۰۱/۵/۲۵

اینستاگرام
با سلام ‌؛
آقای قاضی زاده معمولا" در پاسخ به درخواست به حق ایثارگران، جواب میدن که ایثارگران خواسته های فرا قانونی دارند !!!؟؟؟
لطفا " چنانچه تشکیل های ایثارگری با ایشان در ارتباط هست از ریاست محترم بنیاد شهید سوال شود که این بی توجهی شما ها به قانون -ماده ۲۶ -قانون جامع خدمات رسانی ،چه جوابی دارد ؟
پس ما چی؟؟؟
با سلام خدمت مديران ارشد بنیادشهید مگر افزایش حق پرستاری جانبازان مشمول این قانون چند نفرند وچقدر بودجه نیاز دارد به نظر بنده قطره ای دربرابر دریای ثروت ایران عزیز است که با کج فهمی مديران ارشد این نهاد ترویج بی قانونی وبی مهری به عزیزانی است که عضوهای از بدنشان را در راه میهن وناموس تقدیم نموده. تصور بفرمائید شما در۱۷سالگی ۸۰درصد ازدید چشمتان را ازدست بدهید و وقتی در پیاده رو خیابانی تنه شما به رهگذری بخورد می گوید مگر کوری ومن چند بار گفته ام آره کورم!!!!! وقتی به منزل می رسی ترشحات همراه با عفونت‌های چشمت را همسرت تمیز می کند حق پرستاری ایشان 3میلیون است ودیگر هیچ آن رهگذر که بنده را کور خطاب کرد هیچ وقت فکر نمی کند حق من از دریای ثروت ۳میلیون باشد. راستی نمی شود ادارات بنیادشهید و امور ایثارگران را تعطیل کرد و بودجه این نهاد را به ایثارگران داد . مديران ارشد نهاد هم تشریف ببرن جای دیگری را مدیریت کنند.
چرا این ۳۰ سال قانون اجرا می شد امسال مديران ارشد خیلی پر مدعا شروع کردند مگر کل حق پرستاری جانبازان چقدر می شود که این مديران ارشد پر مدعا از این دریای ثروت ایران عزیز نمی توانند ماهی یک قطره ۳میلیون تومان به جانبازان ۵۰درصد وتعداد اندکی زیر ۵۰درصد که آمار همه ما به ۶۰ویا۷۰هزار نفر نمی رسدپرداخت کنند راستی نمی شود ادارات بنیادشهید و امور ایثارگران را تعطیل کرد و بودجه این نهاد را تقسیم کرد بین ایثارگران ودیگه مديران ارشد را زیاد زحمت ندیم.
سلام علیکم اگر حق پرستاری زیر ۵۷درصد اعمال شود خیانت بزرگی شده و این خیانت دست خیلی ها پشت این قضیه هست
طبق ماده ۲۶ حق پرستاری باید ۵۷درصد اعمال شود حالا یکی مثل میرکاظمی شده قانون گزار و انقدر مملکت بی درو پیکر شده حرفی نیست سازمان بازرسی کل کشور لطفا ورود کنه به این خیانت مچکرم
سلام.خسته نباشید.چقدر سخت است حرف زدن با اینها.تقدم و تاخر تصویب دو قانون جدا از هم را ملاک قرار میدهند.شما در قانون بودجه برای کارمندان دولت تصویبی دارید خوب به قانون کار چه ارتباطی دارد.ظاهرا آقای قاضی در جمع بندی پرداختی به ما جانبازان و منشا دستورهای های آن اطلاع درستی از اینکه منشا دستورها قوانین کارمندی و علاوه در مورد حق پرستاری قانون کار است را اشتباه کرده اند و در اعلام برای بودجه کوتاهی کرده اند.برای همین بهتر است این اشتباه را اعلام نمایند و خود را مقصر از تولید این همه خطا بدانند.پرداختی های به جانبازان همیشه طبق قانون بوده قانونی که شماها خودتان نوشته اید.پس اشتباه کاری و یا کم ظرفیتی خود را به قانون نچسبانید.برای حل مشکل شما راه حلهای بسیاری است فقط ما بخصوص نمایندگاه محترم جانبازان را به زحمت زیاد می اندازید.باز هم خسته نباشید یه شما عزیزان مدافع حقوق جانبازان لازم است.موفق باشید.
اقای پاکدل که گفته بودن ۵۷درصد قانونی هست و دنبال منابع هستیم پس چه شد؟بازم دروغ؟خجالت نمیکشید؟
فقط بایدگفت ریاست سازمان بنیادشهیدوجناب میرکاظمی براتون متاسفیم!!!
این خبر شایعه هست دامن نزنین به شایعات
شایعه چیه برادر من عین واقعیته تا با هم متحد نباشیم و اعتراض را به کف خیابان نرسانیم داستان همین است
مدیر محترم فاش نیوز لطفا پاک کنین این شایعه رو ..چرا هر خبر دروغی را درج میکنین؟
متاسفانه میرکاظمی خودش را بالاتر از قانون میداند و قانونی راکه سالها ابلاغ واجراشده نادیده میگیرد این بود مدیریت جهادی آقای رئیسی!آقای قاضی زاده شما هم اگردراین حق کسی خانواده شهدا و جانبازان همدست نیستید چرادفاع نمیکنید
خداوند ازتون نگذره حق جانباز غریب خوردن داره گذاشتن بعداز ۵ ماه الان نصفش نمیخوان بدن خدایا خودت جای حق نشسته
باسلام.یعنی توی این کشور مجلس هیچ جایگاهی نداره بابا این۳۸درصدرو از کجاتون درآوردید قانون میگه۵۷درصد شما میگه۳۸ درصد.مگه شهر بی قاونه که هرکی از راه میرسه میگه من این طور تشخیص دادم تمام .نه نظارتی نه توبیخی نه حرفی نه حدیثی بعداز ۶ماه همون کاری رو کردن که میخواستن به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم اونم با کلی منت گذاشتن که ۱۰تا بود ما ۳۸تاش کردیم واقعا متاسفم برای بنیاد که نمیتونه حق وحقوق جامعه هدف رو بگیره برین از قوه قضائیه یاد بگیرین یا از معلمین وای میایستن تا حقشون رو بگیرن اصلا مگه سازمان برنامه باید قانون وضع کنه که الان داره این کار رو میکنه؟باید قانون رو اجرا کنه نه که به میل خودش تفسیر کنه و بعد به میل خودش اجرا کنه. مگه مملکت صاحب نداره؟ واقعا متاسفم
سلام دوستان عزیز جانبازان گرامی.... همانطور که مطلع هستید حقوق ومستمری کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی که حداقل بگیر هستند عین ماجانبازان که حداقل بگیریم حقوق شأن ۵۷٫۳%حدود4ماه پیش یعنی در حقوق اردیبهشت و نهایتاً خرداد 1401درحقوق آنها اعمال شده ولی متاسفانه حقوق ما جانبازان واجد شرایط حق پرستاری پس از 5ماه تمام میخوان اضافه کنند اما 38%واقعاعجیبه ما جانبازان کمتراز 57%افزایش راکه حق قانونی ما جانبازان هستش نمی پذیرم و ازمسئولین مربوطه خواهشمندیم که حتمآ حتماً همان 57%راکه خودشان هم اعلام کردند بامعوقه در حقوق مااعمال کنید خیلی ممنون
متاسفانه تمام مشگلات ماازبنیادومسئول آن وشبکه مدیران بی تعهدآن است.که ایثارگران منبع درآمدی برای آنهاشدند.این وضع حق پرستارز است کا می بینید.حق وحقوق بچه های ماده ۳۸ راام نابودکردندوحقوشان راکامل پرداخت نمیکنندوهرجوری که خودشان می خواهندپرداخت میکنند
سلام... حقوق مردادماه 1401رادریافت کردم بدون حتی یک ریال افزایش حق پرستاری...5ماه تمام ازسال جدید گذشته وسال جدید به نیمه سال رسیده ولی متاسفانه تاکنون از افزایش حق پرستاری هیچ خبری نیست واقعاً برای مسئولین بنیاد....متاسفم که توی این گرانی سرسام‌آور...هنوز حقوق ما جانبازان را افزایش ندادن ؟؟؟؟؟؟؟
فیش های مرداد ماه هم صادر شد ولی حق پرستاری افزایش نیافت.
جالبه عده ای اسم این دولت را دولت انقلابی و رئیس آن را سید محرومان مینامند. و به دولت های قبلی انگ غیر انقلابی و سهل انگار در امور ایثارگران زده و میزنند ولی در همین یک فقره دولتهای قبل حداکثر تا خرداد افزایش این ردیف را در احکام اعمال می کردند ولی این دولت علیرغم افزایش دو تا سه برابری قیمت ها در سالجاری در کشور هنوز احکام افزایش حق پرستاری را صادر نکرده است. آن هم قشری که اکثراً 70 درصد هستند و در اسارت بستر هستند.
بابا حداقل می گذاشتی اضافه بشه ، بعد تیتر می زدی اضافه شد !!!!
باسلام
خداراشکرغرامت جنگی بند۶ قطعنامه ۵۹۸ که مبلغ ۴۰۰میلیارددلارخسارت به آسیب دیدگان ازجنگ هست توسط قوه محترم قضائیه ووزارت امورخارجه امسال دردستورکارقرارگرفته وشعبه ای تعیین شدجهت دریافت غرامت به خانواده معظم شاهدوایثارگر ازخداوندمنان ملتمسانه التماس میکنیم این موضوع بزودی عملیاتی بشود وهماننددولت کویت غرامت اخذگردد وبین آسیب دیدگان تقسیم شود وهمه جانبازان ووالدین شهدا بحق قانونیشون برسند.
انشاالله ( غرامت جنگی حق مسلم ماست )
سازمان برنامه وبودجه وشخص آقای میرکاظمی باید مجری قانون باشد،نه مبدع قانون ،آقای رئیسی ! رئیس جمهور مردمی!به یاد داشته باشید این (خوردن حق پرستاری ایثارگران )در زمان شما ست
آقای میرکاظمی! مملکت اداره کردن با دست بردن در جیب ایثارگران مظلوم وخوردن حق آنها هنر نیست!
جناب آقای قاضی زاده!اگر نمی‌توانید حقوق ایثارگران را استیفاء نمایید ،پس لااقل استعفاء دهید.جالب اینکه اینها داعیه انقلابی ومردمی بودن رادارند،
والی الله المشتکی...
سلام
چرا هنوز حق پرستاری را واریز نکردن برای تعدادی
شما ماه پیش گفتین که آیین نامه ی واگذاری خودرو آمادس و قراره تو همون ماه ارسال بشه و همچنان بلاتکلیف موندیم لطفاً بس کنید این مسخره بازی هارو ،سال داره تموم میشه شما هنوز داره وعده ی الکی میدین به جانبازان ما هم خسته شدیم دیگه اینقدر با آبروی جانبازان بازی نکنید خدا ازتون نگذره
اگر ایثارگری مجرد باشد و کسی را در خانواده برای پرستاری نداشته باشد چطور می تواند برای کارهای درمانی روزمره خود یک پرستار را با این میزان حقوق به خدمت گیرد؟
تازه شروع کردآقای قاضی درآینده به بهانه های مختلف ازاین دولت پاسکاری به اون دولت پاداش مرخصیهاو...دیگرمواردسرو تهش زده میشه شایدهم بگن کارکه نکردن حقشون نیست همه رو قطع کنن هیچ ازاین دولت وقاضی بعیدنیست همش بایدباترس زندگی کنیم
عزیزان ایثارگر
حضرات از ۵۷٪ به جانبازان ۳۸٪پرداخت کردهاند
۱۹٪مابقی آن سهم الارث پدری مدیران محترم!
بنیادمیباشد.
باسلام دوستان هرکدام ازمادارای اصوام ودوستان خاص خودهستیم وبیش از90درصدمردم ایران ازدروغ گفتن وعدم اجرای صحیح قوانین وبی تفاوت بودن مسولیین به مشکلات کشوراعصبانی هستندبهرحال اگربزرگان نظام مطلع ازوضع موجودهستندوسکوت میکنندوای به حال آینده این کشوروملت وحکومت اگرهم مطلع نیستندصدمرتبه بدترازاین اوضاع میشودبنده به این ریس جمهوررای دادم که مدعی قانون وسقوط دولاروبالارفتن ارزش پول ایران وجلوگیری ازتورم بودولی دقیقابرعکس شده آیایک ریس جمهوروکلی کابینه وغیره باکلی مخارج توان اداره کشوررانداردبهرحال ایشان طی این یکسال واندی فقط دستورصادرکرده حتی خودایشان یکی ازدستورات خودش راپیگیری نمیکندکه درچه مرحله ای هست بااین میزان فرمان حتماطی چندماه آینده به بن بست میخوردبرنج از30به 120رسیده دلاراز25به 35رسیده طی یکسال یعنی طی 3سال بعدچه میشودخودایشان باخنده میگه نزاشتندبنده انتخاب بشوددرددره قبل که دلار5هزارتومان نشودوقتیکه ایشان هنوزازعلم سیاست واداره کشوراطلاعاتی نداردچگونه ماانتظارداریم موفق بشودبله ایشان یکی ازپاکترین وخدمتگزارملت ولی توان اداره ایرانی که بیش از40ساله تحریم واختلاس ورانت واعتیادوبیماری وبیکاری وفحشاءقاچاق موادمخدروغیره روزبه روزدرحال افزایش هست باخواهش وخواندن دعاوحدیث وتعریف وتمجیدازدیگران مشکلی راحل نمیکندهمین قانون حق پرستاری که خودشان قبلاتصویب کردنندبرمبنای حداقل حقوق کارگری که ازحداقل کارمندی کمترهست رابعدازچندین سال ایشان متوجه تغییروتحول زیرمجموعه خودش نشده حتی یکبارسوال نکرده چرا38درصدجالب هست همین 38درصدهمراه 500واندی برای این گروه دستنزدبگیراعمال شده ولی برای قشرمدافع انقلاب ونظام که مبلغی نیست دربرابرسهم خواهی بودجه خیلی ازموسسات وحوزه هاوانواع واقسام بودجه بگیرکشوردرخاتمه بااین شیوه اداره کردن کشوروملت فقط به جمع معترضین اضافه میشودبله خیلی هابه دلایلی دوست ندارننداعتراض خودشان رااعلام بکنندحکایت همان درب مسجدهست که نمیشوددرب راکندیاآتش زدبهرحال ماازاین تعویض وتفاوت ومدیران ومسولیین بی. کفایت شاکی هستیم چهدبساهستندافرادیکه به ظاهرمدعی انقلاب وحکومت وملت وکشورهستندولی درباطن وافکارواعمالشان چیزدیگری نشان میدهند
سلام
پول رو باید داد به سلبریتی جماعت که بخورند و هار بشوند و جفتک بیندازند
ما هیچ این موضوع اینکه 38 نداریم بنیاد تمام مقصر است محتویات آن هیچ نامعلوم کردند
ما هیچ این موضوع اینکه 38 نداریم بنیاد تمام مقصر است محتویات آن هیچ نامعلوم کردند و خود رییس بنیاد ومعاونین ایشان از اوایل سال 1401همین طبل را می زدند ومانندخودرو مجلس پس از چندین مرحله تصبیب کرد طبق قانون وبنیاد اکیدا حتی ا یک بار در مجلس پیگیری نکرد عزیزان همرزم در این دوره که آقای رییس جمهور رغیب خودش را انتخاب کرد برای بنیاد از ایشان هم همچین قول‌هایی گرفته خلاصه در در دوره یک چهارم نفس ماها را هم می گیرند همش تحول یعنی آسمان ابری با رد برق بشه ولی هرگز نبارد قوای که جمهوری به ریاست بنیاد داده وله این دلیل ایشان رییس بنیاد کرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi