شناسه خبر : 93638
پنجشنبه 14 مهر 1401 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستبرد صدا و سیما به ثمره خون شهید آوینی!

شهید سید مرتضی آوینی با تولید مجموعه های فاخر روایت فتح، تا زمان حیات دنیوی اش درگیر کج اندیشی های مدیران وقت صدا و سیما بود و اکنون نیز نسل بعدی مدیران رسانه ملی به راحتی حقوق معنوی این نشان مقدس را...

فاش نیوز - سازمان صدا و سیما بدون اخذ مجوز از صاحب نشان هنوز در حال بهره برداری غیرقانونی از نام و نشان موسسه روایت فتح می باشد و تذکرات کتبی و شفاهی داده شده به رئیس این سازمان نیز تاکنون نتیجه ای نداشته است.

موسسه فرهنگی روایت فتح که ثمره خون شهید آوینی است و برابر اعلام رسمی قوه قضائیه و مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تا سال ۱۴۰۴ به نام مهدی همایونفر  ثبت شده است، مدت هاست بدون اخذ مجوز از صاحب نشان در حال بهره برداری توسط سازمان صدا و سیماست و بارها تذکر کتبی و شفاهی به رئیس این سازمان نیز نتیجه ای نداشته است.

 


به نظر می رسد گستره زیر پا گذاشتن حقوق معنوی افراد و جریان های فرهنگی توسط سازمان صدا و سیما دیگر به یک میدان وسیع و لایتناهی تبدیل شده است که این سازمان به راحتی و با استفاده از رانت و قدرت خود به راحتی حقوق افراد و مجموعه های فرهنگی را زیر پا می گذارد.
شهید سید مرتضی آوینی با تولید مجموعه های فاخر روایت فتح، تا زمان حیات دنیوی  اش درگیر کج اندیشی های مدیران وقت صدا و سیما بود و اکنون نیز نسل بعدی مدیران رسانه ملی به راحتی حقوق معنوی این نشان مقدس را زیر پا می گذارند.

| مرتضی حفیظی

اینستاگرام
فاش بزرگ وقتی اسمش را می دزدند سرادر قلم مصادره به مطلوب می شود چه انتظاری داری به وقتش می نوشت به وقتش تولید حماسه آفرینی می کرد ودراخر دوربین و قلم را به زمین می گذاشت وسلاح به دوش پا به پای رزمندگان می آمدو می جنگید وقتی قلم او را می دزدند دزدی ازآن رسانه که رهرو آن بزرگ مرد می باشد نیز فقط وفقط قصه حاج مرتضی رادارد روحت شاد ویادت گرامی سردار قلم که کل وطن با قلمت آشنا هستند با ان چهره طراط مستقیمت که تکرار شدنی نیست
آنچه از شهید آوینی درس گرفتم این بود که برای رضای خدا کار کنیم نه برای هوای نفس.
تا قبل از شهادت کمتر کسانی می دانستند که کارگردان مجموعه مستند روایت فتح ایشان است و هرگز مانند همه کارگردانان نامی از خود نبرد.
به نظر می رسد بنیاد روایت فتح بجای اینکه شکایت می کند باید از پخش آثار ایشان که همه مستند دفاع مقدس هست ، خرسند باشد چون این مرام آن شهید بزرگوار بود.
و فقط بدنبال منافع مادی نباید بود.
شهید آوینی می فرماید: "آنچه هنرمند می پردازد نقشی است که از غیب در آینۀ جان او اشراق یافته است و اگر هنرمند از شواغل و تعلقات دنیایی إعراض نکند و اهل جذبه عشق نباشد آن جانب را نخواهد یافت."
آقای امیر مقدم مثل اینکه از مقوله حق پخش بدون اجازه مولف وناشر آن بی خبری هیچ میدانی با چه هزینه سنگینی روایت فتح تولید شده با خون اقا سید وسرمایه مردم اگر اطلاع نداری کمی در این مورد تحقیق بفرمائید بد نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi