شناسه خبر : 97508
سه شنبه 04 بهمن 1401 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکل‌های شاهد و ایثارگر اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم را محکوم کردند

تردیدی نیست که در صورت بی‌اعتنایی مجامع جهانی و دولتمردان کشورها به این هشدارها، هیچ قدرتی قادر به کنترل خشم مجامع هدف...

فاش نیوز - تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور با صدور بیانیه ای اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم توسط عوامل استکبار جهانی در چند کشور غربی مدعی آزادی و رواداری را شدیداً محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه چنین است:

متأسفانه به رغم هشدار و اعلام انزجار رهبران ادیان و مذاهب و ملت‌های مومن، بار دیگر تعدادی افراد کوردل و جاهل به تکرار عمل شیطانی خود در اهانت به مقدسات مسلمانان پرداخته و به ساحت مقدس کتاب آسمانی قرآن کریم اهانت نموده‌اند.

تحریک احساسات مسلمانان، به سخره گرفتن اعتقادات آنان و هتاکی به کتاب مقدس آسمانی قرآن کریم به سود هیچ کشور، قوم و گروه و جامعه‌ای نخواهد بود و با اصل احترام متقابل به اعتقادات انسان‌ها منافات دارد.

قرآن کریم از نگاه مسلمانان مقدس‌ترین کتاب، و مضامین آن مهمترین پیام‌های الهی برای بشریت می‌باشد و بدون تردید بی‌احترامی و جسارت به کتب آسمانی خصوصاً کتابی که نزد دو میلیارد پیرو آن در سراسر جهان از قداست برخوردار است، عملی ضدانسانی و در تضاد با اقتضائات عقل سلیم است.

از دولتمردان جهان، سازمان‌های مرتبط بین المللی و رهبران آزاده ادیان انتظار می رود هرچه سریع‌تر و با صراحت تمام به محکومیت این رفتار تحریک‌آمیز بپردازند و نگذارند هدف شوم چند ملحد جاهل - که همانا ایجاد گسست و تنش میان پیروان ادیان و مذاهب است - محقق گردد.

مراجع ذی‌ربط باید برای خاتمه دادن به این توطئه‌ی دین‌ستیزانه مکلف گردند. بدیهی است که عدم توجه به این هشدار، باعث افزایش تنش و ناامنی و برخورهای اجتماعی در جوامع مختلف خواهد شد و این تنش‌ها به صورت سونامی، امنیت اجتماعی کشورها را با مخاطرات جدی مواجه خواهد کرد.

تداوم و تکرار اهانت به قرآن کریم و به آتش کشیدن آن، به مفهوم آتش زدن به جهان هستی و به امنیت جهانی خواهد بود. تردیدی نیست که در صورت بی‌اعتنایی مجامع جهانی و دولتمردان کشورها به این هشدارها، هیچ قدرتی قادر به کنترل خشم مجامع هدف نخواهد بود.

کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور ضمن محکومیت این عمل زشت و شنیع، ضمن ابراز انزجار از عمل زشت و نابخردانه تعدادی دین‌ستیزان ملحد در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، همزمان از پیروان ادیان توحیدی تمنا دارد هرگونه ابراز اعتراض و انزجاز به‌حق خود را با نهایت خویشتن‌داری و مصالمت‌جویی انجام داده و رعایت اصول اخلاقی و منش مبتنی بر معارف الهی و آسمانی را سرلوحه خویش در بروز احساسات قرار دهند.

|| کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi