شناسه خبر : 33187
دوشنبه 10 فروردين 1394 , 15:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی عمیق به راه شهدا

شهیدنیوز: امام جمعه مشهد اردهال گفت: ما باید ادامه دهنده، مروج و مبلغ راه شهدا باشیم تا نشاط شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم تا جوانان نیز نگاهی عمیق به راه شهدا داشته باشند تا این اعتقاد راسخ که خط سرخ شهادت و خط انبیا و اولیا است در ما نهادینه شود و به دیگران منتقل شود.
 

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال شنبه شب در آستانه اولین سالگرد فوت ابوی شهیدان میرعلی اکبری اردهالی در دیدار با خانواده شهیدان سید محمود، سید مجتبی و سید محمدرضا میرعلی اکبری اردهالی با اشاره به این که همه ما به خاطر قصور در عبودیت و عمل به وظایف خود در آخرت نیازمند شفاعت و دستگیری شهدا خواهیم بود، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است که هر کار خیری یک ما فوقی دارد، اما درجه شهادت بالاترین فضیلت و درجه است و در روایات حق 70 هزار شفاعت را برای شهدا قائل شده اند.

وی افزود: شهدا مانند اهل بیت(ع) گنجینه ای برای ما هستند که از پیامبر(ص) که فوتی شهادت گونه داشت تا امیرالمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) و دیگر ائمه اطهار همه به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: حاج سید مصطفی میرعلی اکبری، ابوی شهیدان میرعلی اکبری، محبوب و مقرب رهبر معظم انقلاب و دیگر شخصیت های بزرگ کشوری و لشکری بود که امیدواریم با ارواح طیبه شهدا و امام شهدا محشور شود.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به این که حجاب انسانیت مانع شناخت پیامبر اسلام(ص) شد که ایشان را شخصی مانند دیگر افراد می دانستند و از آن بزرگوار اطاعت نکردند، گفت: آن افراد خود را در منجلاب و تاریکی قرار دادند و در همان جاهلیت باقی ماندند.

وی افزود: این حجاب به اشکال دیگر در جوامع معاصر وجود دارد، از این رو ما باید قدردان خانواده معظم شهدا بوده تا در قیامت از شهدا بهره مند شویم، چرا که آنان راه مستقیم و درست را انتخاب کردند و در مسیر الهی جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

به گفته وی، ما باید ادامه دهنده، مروج و مبلغ راه شهدا باشیم تا نشاط شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم تا جوانان نیز نگاهی عمیق به راه شهدا داشته باشند تا این اعتقاد راسخ که خط سرخ شهادت و خط انبیا و اولیا است در ما نهادینه شود و به دیگران منتقل شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ حرمت خون شهدا و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و استمرار نظام می شود تا پرچمی که شهدا خون خود را برای حفظ آن ریخته اند توسط رهبر معظم انقلاب به دست مبارک امام زمان(عج) تقدیم شود.

در ادامه سید مجید میرعلی اکبری اخوی شهیدان ضمن تقدیر از همراهی امام جمعه و مسؤولین ستاد نماز جمعه و آستان حضرت سلطان علی(ع) در برگزاری مراسم های ابوی شهیدان میرعلی اکبری، افزود: دفن ابوی شهیدان میرعلی اکبری اردهالی بر اساس وصیت ایشان در صحن آستان علی بن باقر(ع) توفیقی بود که نصیب آن مرحوم شد.

وی افزود: خانواده شهدا از حضور و سرزدن مردم و مسؤولین به آنها بسیار خوشحال می شوند و باید توجه داشت که خانواده شهدا نیاز به محبت و توجه دارند که حضور مردم در بیت آنها موجب خستگی نمی شود، بلکه عدم توجه به آنها برای خانواده شهدا خستگی به همراه دارد.

شایان ذکر است، مرحوم حاج سید مصطفی میرعلی اکبری اردهالی که رهبر انقلاب در دیدار با وی او را ‹‹ ابوالشهدای ایران›› نامیده بود، چهارم فروردین 93 به دلیل بیماری به دیدار فرزندان شهید خود رفت و پیکر آن مرحوم در کنار فرزندان شهیدش در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) به آرامش ابدی رسید، فرزندان آن مرحوم، سید محمود 15 و سید مجتبی 20 اردیبهشت سال61  در عملیات بیت المقدس و سید محمدرضا در پنجم مرداد سال 67 در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi