شناسه خبر : 34685
یکشنبه 03 خرداد 1394 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلام بر تو ای نخل استوار جانبازی!

دست حیدرآسای عباس علیه السلام شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را با خون سرخ بر زمین تفتیده، کربلا نگاشت

سید رسول- سلام به جمعیت جانبازان که عباس گونه ایستاده اند
سلام به جمعیت جانبازان که عباس گونه عاشق ولایتند
سلام به جمعیت جانبازان که عباس گونه علمداران انقلاب واسلامند

بر سلسله گیسوان آفرینش حلقه ای از عشق افزوده می شود و بر شاخسارِ دلدادگی، غنچه ای زیبا می شکفد. خاک بوی بهشت می گیرد. آسمان، پایین می آید و خانه مرتضی علیه السلام را به آغوش می کشد. نوزادی مبارک، پا بر ابرهای احساس می گذارد و به پدر، لبخند می زند. سلام خدا بر هم آغوشِ فداکاری و جانبازی. سلام خدا بر عباس. میلاد فرخنده اش بر عاشقان کوی او مبارک باد

سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، روز جانباز نام گذاری شده است. عباس علیه السلام بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی گاه ایثار و جانبازی نمود.

دست حیدرآسای عباس علیه السلام شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را با خون سرخ بر زمین تفتیده، کربلا نگاشت، و راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت.

ای طوفانی ترین دریای عشق و جانبازی! ای سراینده زیباترین چکامه های عاشورایی!  ای عباس!   آسمان، در زلال سینه مالامال از عشقت، خود را آبی تر شناخته و ماه، در آئینه شفاف فداکاری ات خود را زیباتر یافته است. فرات، هنوز از لبانت شرمنده است.  ای قامت استوار استقامت!  میلاد خجسته ات را گرامی می داریم.

سلام بر رشادت دستان حیدری ات! سلام بر توفندگی شمشیر ذوالفقاری ات! سلام بر جانبازی و عشق و برادری ات! سلام بر تو ای زیباترین واژه قاموسِ فروتنی! سلام بر تو و بر دستان آب آورت! سلام بر لبان خشکیده ات که سرچشمه آب بقاست و آب را در حسرت جرعه ای از خنکای خود وانهاده است! میلاد فرح انگیز و روح فزای تو را به شیفتگانت تبریک می گوییم. وخجسته میلادت را به جشن نشسته ایم

  وسلام خدا بر تو ای نخل استوار جانبازی! سلام خدا بر تو ای روح سیّال جهاد و مبارزه! ای فرزند ایثار و فداکاری! ای که چفیه جانبازی، هنوز بر شانه هایت می درخشد و دستانت به دستان علمدارِ فداکارِ دشتِ کربلا اقتدا کرده است.
ای که جسم خسته ات، از روزهای عاشوراییِ انقلاب، بسیار نشان دارد.
سلام بر تو و جسم رنجور و استوارت که یادآور استقامت است،ای سرور وسیدجمعییت جانبازان ایران سیدعلی جان رهبرم  پاینده باشی و روزت مبارک باشد

وسلام به جمعیت بزرگ جانبازان ایران . روزتان گرامی وعلمتان برافراشته باد ودست علمدارکربلا یارتان

جانبازان در کلام روح خدا

  حضرت امام خمینی رحمه الله بارها با کلام الهی خود جانبازان و ایثارگران را مورد تفقّد قرار داده، آنها را مایه سرافرازی ملت ایران خوانده اند. ایشان، با آن مقام والای الهی خود را در برابر جانبازان کوچک شمرده، می فرماید: «وقتی امثال شما قدرتمندان روحی را می بینم با این روحیه بزرگ و با این عظمت روح، خجالت می کشم که خودم را یک انسان متعهد بدانم. زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند». و در جای دیگر می فرماید: «به اسلام بزرگ برای داشتن این جانبازان در راهِ حق، که برای اسلام و میهن اسلامی خود از همه چیز خویش می گذرند تبریک تقدیم می کنم».

  جانبازان از وادی شهادت بازگشته اند، اما نه به اختیار خود که با تقدیر خدا و مشیّت الهی در دنیا مسکن گزیده اند. جانبازان تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کرده اند. آنان مانده اند تا به در راه ماندگان، راه رستگاری بیاموزند. حضور جانبازان در جامعه ما به اندازه انقلاب قیمت دارد. وجود آنان در جامعه همچون وجود عمّار یاسر در سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام است. عمار، جانباز جنگ های رسول خدا بود و رنج ماندن را بر خود هموار می کرد تا شبهه و نفاق را در میان امت و از اردوی علی علیه السلام بزداید. عمارهای انقلاب یعنی جانبازان نیز مانده اند تا پرچم امام را برافراشته نگاه دارند. آنان مانده اند تا بگویند کدام راه، راه اصیل انقلاب است.

  از جانبازی تا شهادت هیچ فاصله ای نیست و به تعبیر حضرت امام خمینی رحمه الله جانبازان شهیدان زنده انقلابند. جانباز همزاد شهادت است. جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک جا مانده است. چه بزرگوارند شهدای زنده انقلاب. این نعمت الهی و این حیات بهشتی بر جانبازان عزیز مبارک و جاودانه باد.

خدا جانبازان را در عالم خاک باقی گذاشته است تا باب شهادت بسته نشود. تا روزی که «گروه تفحّص شهدای آن دنیا» این شهیدان جامانده در عالم خاک را بیابند و بر محمل بال ملائک به عرش ببرند. جانبازان این دنیا مفقودان آن دنیایند که روزی پیدا خواهند شد و به یاران شهیدشان خواهند پیوست. این منتظران وصل هر روز در انتظار فراخوانی از آسمانند تا بال های شکسته خویش را بگشایند و در فضای عالم قدس به پرواز درآیند. این شهیدان زنده مسافران عرشند و اسیران فرش. به خاطر آنان است که شهیدان یک بار دیگر از افلاک تا خاک سفر می کنند و آن شهیدانِ زنده ای را که آسمانی شده اند، لباس شهادت می پوشانند. به راستی که این لباس برازنده آنان است.

رسالت جانبازان

 جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند. آنان اگرچه پایشان را از دست داده اند، اما ایستاده اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند؛ و اگرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند، ولی هم چنان علمداران این انقلابند. آنان شور و نشاط حسینی را در جامعه برپا داشته اند، و هم چنان در صحنه باقی مانده اند تا ولایت تنها نماند و علی زمان مظلوم واقع نشود. آنان مانده اند تا مصیبت های صدر اسلام تکرار نشود و ذهن مردم از عطر ولایت تهی نگردد. آری، آنان هم چنان مانده اند تا رسالت بزرگ خویش را که زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر، ارواحنافداه، می باشد به پایان رسانند.و فضای کشور را با عطر شهادت و جانبازی معطر نمایند
امروز جانباز در صحنه فرهنگی جامعه حضور یافته تا با دست‌ها و پاهای بریده شده و چشم‌های نابینا، مشعل فروزان ارزش‌های الاهی را مشتعل‌ تر نمایند. او ایستاده تا نام و یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگاه دارد. ایستاده تا درس امید و ایمان و اراده به جامعه داده، به آن‌ها شور و نشاط حسینی بخشد

مقام معظم رهبری در ضمن سخنانی می فرمایند:

«جانبازان، سوابق درخشان خود در میدان جنگ و نیز مُهر و نشانی را که از جنگ تحمیلی بر جسم خود به یادگار دارند، هرگز نباید از تاریخ پرشکوه دفاع مقدّس ملّت ایران منقطع کنند؛ بلکه آن را به مانند ثروتی عظیم برای خود نگهدارند. جانبازان، یادگار آزمایش های بزرگ ملی محسوب می شوند و ملّت ایران باید برای همیشه به آنان به عنوان الگوهای مقاومت ارج نهند و آنان را گرامی بدارند».

از دوست به یادگار دردی دارم     کآن درد به صد هزار درمان ندهم

التماس دعا

اینستاگرام
خیلی زیباست گلم .... خیلی خیلی خیلی خیلی ... احسنت .. ماشا ء الله ..
حضرت ابالفضل ع یاورت آقاسید ... خیلی قشنگ جانبازی را.. شان جانبازی را توصیف کردی .. اجرکم عندالله ..
بسیارزیبا و گیرا نوشتی برادر.
دستت درد نکنه و خدا قوت.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi