شناسه خبر : 39608
چهارشنبه 04 آذر 1394 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیش از نیمی از شهدای استان سمنان، بسیجی بودند

سرهنگ بازنشسته حسین‌علی احسانی با اعلام این خبر اظهار کرد: استان سمنان کمتر از 3000 شهید والامقام در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد که بیش از 1520 نفر آنها که 54 درصد شهدای این استان را شامل می‌شوند، بسیجی بودند.

مدیرکل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان،با اشاره به نقش ویژه بسیجیان در دوران دفاع مقدس،افزود: از کل تعداد یک میلیون و 930 هزار بسیجی رزمنده در سطح کشور، بیش از 93 هزار نفر آن‌ها که 4.8 درصد بسیجیان بودند به درجه رفیع شهادت رسیدند .

احسانی با اشاره به اینکه تعداد شهدای بسیجی استان سمنان بیش از میانگین کشوری است، گفت: از مجموع 27 هزار و 838 نفر رزمنده استان سمنان که به عنوان بسیجی در جنگ تحمیلی ،حضور یافتند یک هزار و 520 نفر آنان که 5.4 رزمندگان بسیجی این استان را دربرمی‌گیرند به شهادت رسیدند .

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس یادآور شد: استان سمنان هم از نظر آمار رزمندگان و هم در آمار شهدا و خصوصا نیروهای داوطلب و بسیجی درصد بالاتری از میانگین کشوری را دارد که این مهم حکایت از دلاورمردی و رشادت‌های بسیجیان این استان در دوران دفاع مقدس دارد.

وی گفت: استان سمنان به نسبت جمعیت آن در دهه 60 که دوران پایداری ملت ایران در آن اتفاق افتاد، از نظر تعدد شهدا، رتبه سوم کشوری را بعد از استان‌های اصفهان و قم دارد. 

 
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi