شناسه خبر : 39685
یکشنبه 08 آذر 1394 , 08:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین ایثارگران در برنامه ششم توسعه دائمی شود

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به احکام برنامه توسعه مجلس :قوانین حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه دائمی شود

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از گنجانده شدن احکام دائمی قوانین حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که لایحه برنامه بودجه سال95 ، هفته آینده از سوی دولت به مجلس ازائه خواهد شده گفت:البته هنوز لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است که ببینیم پسشنهادات دولت در حوزه ایثارگران چیست.
وی افزود:انتظار داریم در لایحه بودجه سال 95توجه ویژه ای به ایثارگران عزیز در جنبه های مختلف که در قانون بودجه است بشود و بلکه از سال قبل هم این توجه عمیق تر باشد.
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به احکام برنامه توسعه ادامه داد:نکته مهم در رابطه با برنامه ششم توسعه این است که یک مقداری از مواد آن به عنوان احکام و مواد دائمی به مجلس تقدیم شده است .
مفتح یادآور شد: در برنامه ششم متاسفانه تصمیمات از این بابت ضعیف است  و درمجموعه ایثارگران در این احکام که از سوی دولت ارائه شده پیشنهادات قوی نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه متذکر شد:امیدواریم در این برنامه که به صورت جداول است کمبودها مقداری جبران شود و یا در مجلس که پیشنهاداتی داده خواهد شد این نقیص برطرف شود.
وی اضافه کرد: انتظار داریم که نمایندگان مجلس و دولت که در جلسه مشترک کمیسیون بودجه شرکت خواهند کرد ازحقوق مکتسبه ایثارگران حمایت کنند و توجه مان به این قشر عزیز در سال های آینده ضعیف تر از سال های قبل نباشد.
 مفتح یادآور شد:در برخی از موارد که حقوق ایثارگران مکتسبه شده است به دلیل قوانینی است که در برنامه پنجساله پنجم وجود داشته است و در طی پنج سال تثبیت شده است و از نظر مبانی حقوقی قطع آنها دیگر توجیهی ندارد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه بودجه  که به لایحه برنامه ششم نیز رسیدگی می کند حتما" به اتفاق دیگر دوستان و به خصوص کمیسیون های ذیربط و مجموعه ابثارگران که تعدادشان درمجلس قابل توجه است بتوانیم احکامی را بگنجانیم که با تمام شدن برنامه پنجم توسعه ،ایثارگران دچار مشکلات نشوند.
نماینده مردم استان همدان در خانه ملت در پاسخ به این سوال که در قانون بودجه سال 94 نیز تسهیلات و قوانین خوبی برای ایثارگران گذرانده شده اما اجرایی نشده است پاسخ داد: این را باید از دولت سوال کنید که به چه دلیلی و بخاطر چه مشکلاتی این قوانین اجرا نشده است، بلکه آن احکامی که در برنامه پنجم بوده است همچنان در قالب احکام دائمی یا در قالب برنامه ششم استمرار داشته باشد.
نماینده ایثارگر تویسرکان در مجلس شورای اسلامی کمبود منابع مالی را مانعی برای اجرا مصوبات در حوزه ایثارگران ندانست و افزود:باید تلاش کنیم که احکام عملیاتی در لایحه بودجه سال آینده به صورت دائمی تصویب شود
وی در پایان در جواب این پرسش که آیا این موضوع در لایحه بودجه سال 95 تکرار نخواهد شد تصریح کرد:انشالله اینطور نخواهد شد و چون هنوز لایحه بودجه به مجلس نیامده است از این موضوع اطلاعی ندارم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام ، این آقازاده های بی درد که سالها بنام پدرشهیدشان دست در دست برخی افراد معلوم الحال گذاشتند به مردم معرفی کنید تا بدانند در سال آخر دولت قبل در وزارت بازرگانی چه کردند تا دلار به سه هزار تومن رسید و کمر دولت شکست. حالا دایه دلسوزتر از مادر شدند ؟ اینها شرایط ایثارگران را به این روز انداختند چون فقط روی نام پدر شهیدش و آن دیگری با نفوذ موج سواری میکنند.
چرا مسئولان درجه اول اقتصادی دولت گذشته که عامل تورم وحشتناک سال آخر دولت قبل بودند محاکمه نمیشوند؟
برنامه هاي دولت در خصوص ايثارگران که ارائه خواهد شد نشاندهنده ديدگاه دولت نسبت به ايثارگران است؛ منتظر مي مانيم تا دولت را محک بزنيم. قوانين شفاف و صريح و بدون تفسير و گير دادن و با ضمانت قوي اجراي مطالبه ايثارگران است.
با سلام- اینجانب برعکس این را شنیده ام و دوستان ایثارگر می گوینددر برنامه ششم شیطنت هایی از سمت دولت صورت خواهد گرفت و بعضی از قوانین خاص ایثارگران حذف می شود.
رگه هايي از جريان نفوذ در دولت مخالفت با ايثارگران را مساوي با مخالفت با نظام مي داند و انجام مي دهد.
دروغه جون انتخابات نزدیکه یه جیزایی میگن بعد هم خرشان هز پل گزشت ایثارگر سیخی جند
اگررحماندوست وفتح اله حسینی وبعضی دیگر بگذارند وهزار طزح لایحه دیگر نگذارند
انتظارات ايثارگران از قانون برنامه ششم توسعه جمهوري اسلامي ايران و قانون بودجه سال 95:
تدوين قوانين عادلانه اساسي ترين اصل در حفظ كرامت ايثارگران مي باشد لذا پيشنهادات زير جهت تدوين قانون برنامه ششم بشرح زير ارائه مي گردد . اميد است مسئولين و كارشناسان محترم نسبت به بررسي موضوع به صورت دقيق اقدام نمايند به نحوي كه عزت و كرامت همه ايثارگران در نظر گرفته شود .

- همه رزمندگان ايثارگرند لذا ضروري است كلمه" رزمندگان " ابتداي برنامه به مجموع ايثارگران مشمول خدمات اضافه گردد .

- خدمت رساني به وابستگان به ايثارگران بايد متعادل و متناسب با سن و وضعيت آنها متغيير باشد و تبعيض هاي موجود و هچنين قوانين غير متعادل موجود برداشته شود .

- تامين صد درصد هزينه درمان ايثارگران شاغل و غير شاغل به عهده بنياد شهيد و امور ايثاگران گذاشته شود تا در طول برنامه ايثارگران اين همه مشكل در خصوص امور بيمه تكميلي نداشته باشند .

- اشتغال همه ايثارگران بايد در نظر گرفته شود بخصوص فرزندان رزمندگان با حضور بيش از يكسال و جانبازان با هر درصد جانبازي و كلمه درصد جانبازي بايد از ميان كل برنامه حذف شود و همه جانبازان مشمول كليه تسهيلات قرار داده شوند .

- ماموريت اموزشي و عضويت هيات علمي بايد قانون مند و با ضابطه و براساس قوانين وزارت علوم باشد بنحوي كه ايثارگراني بتواند هيات علمي شوند كه دانش كافي نيز داشته باشند .

- كلمه معسر از قانون حذف و كليه رزمندگان و جانبازان غير شاغل به دليل رسيدن به سن بالاي 50 سال با هر درصد جانبازي براساس ميزان ايثارگري، مشمول دريافت حداقل حقوق و معيشت قرار داده شوند و تبعيض هاي موجود بين رزمنده ارتش يا سپاه يا بسيج و جهاد رفع گردد .

- در آيين نامه تعيين درصد جانبازي سال 89 در كنار كلمه آزادگان گرامي كلمه رزمندگان نيز اضافه و همانند انها به ازاي مدت حضور درجبهه درصد جانبازي اعطا گردد .دراين صورت تهيه سند راهبردي به رزمندگان نيز ديگر مورد نياز نمي باشد و

- تامين مسكن كليه جانبازان و رزمندگان به دليل انكه سرپرست خانوار هستند ضروري است در برنامه ديده شود .

- به همه جانبازان زير 25% معادل جانباز 25% تسهيلات ارائه گردد .

- تبعيض هاي قانوني و تسهيلات بين ايثاگران شاغل و غير شاغل ضروري است كه برداشته شود و بهتراست حقوق از بابت منشاء ايثاگري با حقوق با منشا شغل از دو دستگاه متفاوت پرداخت شود به نحوي كه حق و حقوق و همچنين عزت و كرامت ايثاگران شاغل و غير شاغل هر دو حفظ شود.

- خدمت رساني به همه ايثاگران در كمترين زمان و بدون مراجعه مكرر انجام شود .


دوست عزيز هم وطن ، قوانين [ ماموريت اموزشي و عضويت هيات علمي ..براساس قوانين وزارت علوم باشد بنحوي كه ايثارگراني بتواند هيات علمي شوند كه دانش كافي نيز داشته باشند ] مال وزارت علوم نيست مال مجلس و شوراي عالي فرهنگي است، آئين نامه مال وزرات است؛ وزراتين علوم گاه علي رغم قانون ، يا دستورالعملي صادر نکردند يا کمتر از قانون صادر کردند يا خلاف قانون صادر کردند؛ وقتي کسي مدرک دانشگاهي گرفت با سواد و با دانش است ، ديگر کسي حق تست سواد و دانش ندارد؛ لذا اين بند مرقومه شما ايراد داشت.

سلام علیک احترماباتوجه به قول مساعدآقای نوبخت درخصوص استخدامی فرزندان شاهداستان فارس لذابیشترسازمانهامتاسفانه تاکنون امتناع کرده اندوکارشکنی می کنند.تاجایی که رسانه ای شدودربازهم ازطریق مجری بطور کاملامشهودتوهین وبی اعتنایی شدبه فرزندان شاهداین استان.لذاباتوجه به اهمیت موضوع وهمچنین به مخاطره افتادن وضعیت معیشتی فرزندان شاهدوسوء استفاده برخی اشخاص ضدانقلاب ازموضوع تقاضامندیم موردراهرچه سریعترپیگیری ورفع مشکل شود.لازم بذکراست مکاتبه به دفتررهبری دفترنوبخت لاریجانی وبسیاری ازمسءولین صورت گرفته که اسنادمکاتبه موجود است.امیداست ازاین طریق(انتشاردرسایت شما)این پیغام مسءولین مربوطه به خوآیندومشکل راحل وفصل نمایندبیش از1400نفرفرزندشهیداستان فارس وشهرستان شیرازفاقدشغل وامنیت شغلی می باشند. قابل توجه تمامی مسئولین محترم
با تشكر از هم وطن كه كاملاً توضيح دادند وهمچنين تخفيف شهر يه دانشگاه جانبازان زير ٢٥/ نيز بايدتصويب شود تا آنان هم بتوانند ادامه تحصيل دهند/
با سلام و تشکر از نظر شما موضوع خدمات اموزشی و تخفیف شهریه نیز در پیگیری ها یم قرار داده شد .
سلام اقای مفتح وبا درود به روح پاک پدر بزگوارتان شهید مفتح که چنین پسر دلسوزی به یادگار گذاشت وبعد از شما عزیز می خواهیم که در برنامه ششم با کمک ان نمایندگان دلسوز درد اشنا برای ما قشر رزمند که بین 7 تا8 سال در خط مقدم برای عزت وسر بلندی ایران عزیزازهیچ کاری کوتاهی نکردیم فکر اساسی کند
سلام من ۲۸ ماه در جهپه های حق علیه باطل در خط مقدم هم در جنوب وهم در غرب کشور خدمت کرده ام و در حال حاضر بیماری افسرده گی دارم وبیکار می باشم چندی پیش گفتند که می خواهند به مهسرین در جنگ حقوق پرداخت کنند بنده وام گرفتم وبه مشهد مقدس رفتم و کارت ایثار گرفتم وثبت نام کردم ولی خبری،از حقوق نشد وحالا هی شارژ می خرم و به سایت ایثارگران نگاه می کنم که شاید حقوق ما را پرداخت کرده باشند ولی هر بار خبری نیافتم ترا به خدا اگه به ما حقوق پرداخت نمی کنید بگویید که ما هم چشم براه نباشیم با تشکر
سلام
محض رضای خدا اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع اجرا شود بنیاد میگوید این مربوط به جانبازانی میشود که در آینده استخدام میشوند
عجب استدلالی؟ ؟؟؟!!!!
کسی نیست بپرسد آقای محترم جانبازان همه پا به سن شده اند کدام استخدام
چرا باصداقت نمیگویید قانون اجرا نمیکنیم وتمام
ازنماینده محترم استدعا دارم آخر زندگی باحقوق بازنشستگی چگونه بگذرد ما که معلولیت جسمی داریم تا جایی دیگر کارکنیم ودرامد کسب کنیم پس تبصره را اجرا کنید تا مشکل امثال من حل شود
سلام چرا دولت تبدیل وضعیت فرزندان جانباز متوفی 25% به بالا قراردادی را انجام نمیده؟
خدمت برادر عزیز جناب آقای دکتر مفتح عرض سلام وادب خواهشا تقاضا داریم کف درصد جانبازی به 20 درصد کاهش بدید بنیاد شهید وامورایثارگران به فرزندان جانباز 20 درصد کمک فرهنگی و تسهیلات نمی دهداین قید کلمه بالای 25درتمام فصل ها وقوانبن جامع ایثارگری برداشته شود سن اکثر جانبازان بالای 55سال است عاجزانه خواستار توجه جدی به این قشر آسیب دیده از جنگ هستیم
سلام مبنای جانبازی قرار شد ۲۰درصد باشد و کف درصد از ۲۵ درصد بعد از سی سال به ۲۰ درصد برسد واژن حق ماست کن بعد از سی سال ۵ درصد تخفیف دهید
باسلام وعرض ادب به نمایندگان محترم جانبازان با هر درصدجانبازی مشمول کلیه تسهیلات فرهنگی قرار داده شوند کلمه درصد جانبازی در میان کل برنامه هاحذف شود در قوانین ایثار گری درفصل چهارم تسهیلات به فرزندان جانبازان 20 درصدارائه نمی دهند خواهشمند است این قید کلمه بالای 25 در تمام قوانین وسر فصل ها برداشته شود
به نام خدا-درودبررزمندگانن گرامی،
یادآوری میکنم که مابادودسته منافق روبروبودیم
وهستیم.
۱-،منافق هایی که درجنگ تحمیلی روبروی ماوبا
مامیجنگیدند.
۲-منافق هایی که بااستنادبه قرأن کریم،پیمان
می بندند(مانندکنوانسیون ژنو)امابه أن پایبند
نیستند!!!
«««غیرت نگهبان دیدگاه استراق سمعم
أرزوست»»»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این بنده خدا ۱۵٪جانبازاعصاب وروان با۲۱ماه حضوردرجبهه هستم.۳۰سال است که مستعجرم وطبق معمول شرمنده احل وعیالم هستم زندگیم شده فعلگی برای کسانی که زمان جنگ سوراخ موش می خریدند.من روزی ۵۰ تا قرص میخورم وچون ار پی جی زن بودم پرده گوشهایم پاره شده وصدای غیرغابل توصیفی همیشه آزارم میدهد.گفتنی بسیاراست وباورکننده کم فقط بگویم آیا بعضیها گمان میکنندآنهایی که درصدشان بیشتراست درجنگ جلوترازمابودند؟من نیروی خط شکن گردان امام حسین علیهسلاملشکرقدس گیلان بودم . والسلام. جانم فدای رهبرم .
جانباز 10./. و25ماه جبهه سن 51سال فاقد شغل ومسکن وشرمنده زن وبچه هستیم فکری بحال ماها بکنی دیگه بس مردیم کد جانبازی1000601
بنده 90 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارم کارت هم گرفته ام ولی هنوز حتی یک ریال دریافت نکرده ام اگر از یاران هم رزم کسی اطلاعی دارد و تا کنون دریافت نموده راهش را به من وامثال من که کم نیستیم بگوید تا از سرگردانی نجات پیدا کنیم .
سلام .به نظر من دولت دارد ملت را دور مي زند چرا كه هر ادم عاقل مي داند اگر دولت كسري بودجه داشته باشد مثل كشورهاي خارجي كه همه طرح برنامه از انها كپي پيس ميكند كارمندان خود را اخراج كند و اين همه به ملت فشار نياورد
بنياد شهيد وامور ايثارگران اگر جانبازان خود را پالايش كند در مي يابد كه عده كثيري از انها ذيحق نيستند در صورتي كه عده زيادي هستند كه چوب اين بي عدالتي را مي خورند چون واقعا جانباز هستند ولي با اين ديدگاه كه بنياد بودجه ندارد ديگر توان جذب ندارد به صورت واضح نمي گويند ولي در عمل طور رفتار مكنند جديدا اعلام مي دارند بنياد شهيد جانبازان ارتش را قبول ندارد
اگر اين لايحه بدون در نظر گرفتن شان منزلت ايثارگران پايان بيابد واقعا خود به خود بنيه دفاعي ضعيف مي شود
مگر دولتهاي قبلي به وضع رزمندگان زمان جنگ رسيدگي كردند كه اين دولت رسيدگي كند با اين لايحه اين دولت مي خواهد يك طيف از جامعه حذف شود تا با خيال راحت به كارهاي مد نظر خود برسد
متاسفم براي مصوبه شوراي نگهبان مورخ 17/3/95 كه اين قانون رو بجاي حمايت كن فيكون كرد تا حالا اين قدر نا سپاسي از ايثارگران نبوده است
موافقم داداش. ایثارگران فقط به اسم حمایت میشن ولی در عمل یه چیز دیگست
احکام مربوط به حمایت از ایثار گران باید بصورت خاص و مجزا از سایر احکام بررسی شود.تا با درایت بیشتری مورد بحث قرار گیرد .
حاضرم بمیرم ولی یکبار مادر شهیدم را ببینم .ولی این از خدا بیخبران بین شهدا هم فرق میگذارند.به این مسئول نماها بگوئید که شهید وشهیده چه فرقی میتوانند داشته باشند.من از سال 62 تا کنون که به من گفته اند مادر رفته پیش خدا آرزو دارم که برگردد و فقط یکبا مادر صدایش کنم وبمیرم .حال ازشما تقاضا دارم اگر این مسئول نما ها به حرفتان گوش میدهند به آنها بگوئئد لااقل شما که تفاوت قائلید مادرم را به بازگردانند.چون دیگر تحمل ندارم.البته فقط برای یکبار دیدن وجان سپردن
سلم لمن سالمکم خامنه ای
حرب لمن حاربکم خامنه ای
با سلام
از وضعیت خودم که 33 ماه جبهه داوطلبانه و در تمام این مدت زمانهای عملیات بوده است و هنوز قراردادی هستم و کسانی با پارتی پیمانی و رسمی می شوند و چه جفاها که در این مدت به سر ما نیامده پرسیدم گفت ببین شاید هر کدام از ماها در یک مورد لغزیدهایم یکی در دزدی یکی در شهوت ولی انسانیت خودمان را فراموش نکرده ایم
البته این مشخصات انقلابی امروز است که هر کاری را به هر قیمتی انجام میدهند و تا حدی به فرقه تکفیریها نزدیک است چرا که بعد از 30 سال هنوز دیده نشده ایم
سلام بنده رزمنده 9ماه جبهه هستم ودانشجو دانشگاه ازاد وقادر به ادامه تحصیل نیستم ودو سال است که مجلس تصویب کرده تحصیل رزمندگان رایگان است کی دولت راضی میشود ابلاغ به دانشگاهها بنمایید تا کی انتظار ...
بنده 9 ماه خدمت داوطلبانه در جبهه دارم و ودر پنج عملیات حضور داشته ام ودوبار سابقه مجروحیت دارم (یکبار ترکش ویکبار شیمیایی) و 15درصد جانبازی دارم . حالا پسرم به دلیل اینکه متولد 1375 است از هیچ امتیازی برای خدمت سربازی نمی تواند استفاده کند.چرا؟ چرا باید فرزند ایثارگرانی که مجموع ماه های حضور درجبهه و درصد جانبازی آنهابه 30 می رسد بطور کامل معاف شود ولی اگر کمتر از 30 باشد هیچ امتازی برای آنها محاسبه نمی شود؟از مجلس محترم استداعا داریم قید درصد جانبازی ، برای ارائه خدمات به ایثارگران را حذف کند.و شورای محترم نگهبان نیز همکاری نماید.
با سلام.اینجانب.جانباز 35 در صد وبازنشته سپاه پاسداران میباشم.میخوام مطلبی را فراتر مطالبات جانبازان نیروهای کادر نظا می که قبل از دفاع مقدس رسمی شده.ودرطول خدمت .جانباز شده وبازنشته شده اند.با نیروهای جانباز بسیج.که پس از.جانبازی در ادارات دولتی استخدام شده اند واز بسیاری خدمات بهره برداری نموده اند زمین تا آسمان فرق میکند.همه این مطب ر امیدانند ولیکن .هیچ توجه ای به آن نمی کنند.شاید این مطلب بتواند برای جمع زیادی از جانبازان نیروهای مسلح چاره ساز شود.
با سلام "خدا وکیلی این چه قانونی است که خود جانباز زیر 25 درصد نمیتواند از تحصیل رایگان برخوردار شود ولی تمامی فرزندان و همسران جانباز 25 درصد به بالا در تمامی مقاطع تحصیلی میتوانند از بدون شهریه تحصیل کنند ؟ حداقل این را محدود کنید ولی خود جانباز و یا حتی رزمنده بد بخت بتواند رایگان تحصیل کند .
کارمند اموزش وپرورش هستم جانباز 15 درصد چرا ماده 51 برای جانبازان زیر بیست وپنج درصد اجر نشد ..فکر میکینید 15 درصد جانباز نیست .دو تا تیر مستقیم به شانه یکی به فک پایین موج انفجار .حالا چه میگویید ..فکر میکنید جانبازان زیر بیست وپنج درصد مجروحییت ندارند .بخدا که شاید بعصی هاشان به 50 درصد نیز میرسند .خدا بهتر میداند .کی جوابگوست
امیدواریم دولت به فکر ایثارگران و مطالبات ان ها باشد .
با سلام و درود به همه ایثارگران عزیز مدیران محترم بنیاد و نمایندگان محترم مجلس لطفا خط کشی و تبعیض میان ایثارگران وجانبازان زیر بیست و پنج و بقیه را بردارید هدف همه مقدس بوده و از کمیسیون پزشکی بنیاد را خبر دارید که چطوری درصد می دهند ان پزشکان اگر به خدا اعتقاد داشته با شند دقت بیشتری می کنند
سلام به همگی خوشحالم ازاینکه اون خلوص واون سادگی واون قلبتان هنوزمثل دوران جنگ. پاک پاک است همرزمان عزیز نمی خوام ناامیدتان بکنم ولی همه سرکاری هستیم.
باسلام خدامیداند که ایثارگران ایثارگری خودشان راباهیچ چیزی معاوضه نمیکنن ولی این دورازانصاف دولت مردان مااست که حکومت اسلامی مدیون جانبازی این قشر میباشد چطور اندک خدماتی که برای مرهم گذاشتن برزخم های این عزیزان راهرساله به بهانه های واهی وغیرقابل توجیح قطع میکنند ولی درجاهای دیگر بدون هیچ محدودیتی میلیاردها تومان هزینه میشود کجاهستن نماینده گان ایثارگر درمجلس شورای اسلامی چرااجازه میدهید این قوانین رادولت تصویب کند وعمدا خدمات رسانی ایثارگران راحذف نمایند انتظارماایثارگران ازشما اقدام عاجل وکوبنده دربرابردائمی شدن خدمات به جانبازان وایثارگران راخواستاریم حمایت ازایثارگران حمایت ازایثارگران مظلوم راخواستاریم تشکر
دیگه بست است بدهید حق مارا دیگه بست است ...
به نطربنده مظلوم ترین قشر جامعه رزمندگان وجانبازان زیر 25درصد میباشندچون مجلس هر مصوبی که تصویب می کند .رد میشود واقعامتاسفنم د رروزقیامت باید جوابگو باشید.
از قدیم وندیم گفته اند خدا نکند کسی کاسه چکنم چکنم چکنم دست بگیرد ما رزمندگان دوران دفاع مقدس تماما با لای 50 سال سن داریم هرکدام چند بچه داریم جوانی را در بسیج وجبهه وبعد از آنهم با همان خاطرات سپری کردیم وهیچ هم به فکر مال اندوزی نبودیم حالا که توان نداریم متاسفانه رزمندگان که با جان ودل جنگیدند ایثارگر هم نیستند وقتی به خودمان نگاه میکنیم از خودمان خجالت میکشیم که شرمنده زن وبچه هایمان هستیم حتی الان که با خانواده به تفریح میرویم به محض اینکه چادر مسافرتی را برپا میکنیم میریم به سالهای جبهه وجنگ وحتی در این لحضات هم از بچه هایمان غافلیم دین ما رزمندگان به گردن کیه فردای قیامت شما که مسئولیت داری وتوجهی به رزمندگان ندارید مدیونید باید پاسخگو باشید آاین قشر را که روح وروان آشفته از صدمات جبهه وجنگ دارند دریابید کم کاسه چکنم چکنم دستشان بدید وهی بگن خدایا چکنم خدایا چه کنم ای کاش منهم ترکش میخوردم ای کاش اسر میشدم لاقل امروز حق بیمه ویا شهریه فرزندم را نمی دادم وآنرا به جای اجاره خانه میدادم ..... در هر حال ما جان برکف در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری هسیم وحتی دوست نداریم مشکلات ما ایشان را آرزده خاطر کند
یا الله
ما را به گدایی انداحته اید و بعد دوستان دولت هفتای سفر خارج گروهی می روند پس بودجه هست ولی دل سوز نیست
با سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهشمنداست درخصوص بازنشستگی فرزندان معزز شهدا با سنوات ارفاقی که دستگاه هوای اجرایی ازآن سرباز می زنند در برنامه ششم منظورفرمایید که انشااله تمام دستگاه های اجرایی اقدام کنند متاسفانه سازمان ثبت احوال کشور تابحال قانون بازنشستگی را اجرا نکرده و مکاتبات مکرر پاسخ داده نشده است
شما را بخدا شما که مسمانید بکهنه سربازای. کشورهای انگلیس دیگرانکشورها بعد ازهشتاد سال چگونه قدر دانیمکننداما جانباز ماباید برای تامین. خانوادهپش کسب محل گردن کج کنند وبعضهاده دوازدهمیلیون میشه پول تو جیبی حتما فکر میکنید خیلی زرنگین نه پلی هم هست مواظب باشید
سلام انشا الله که برای جانبازان نیروهای مسلح هم فکری شود هنوز درجه بالاتر اعمال نشده پس کی به داد ما خواهند رسید
باسلام و خسته نباشید،، جانباز 50درصد با سه سال حضور در جبهه و برادر شهید و ازدواج با همسر شهید،،، هنوز فرزندم با توجه با اینکه متاهل و دارای فرزند و مستاجر هنوز بیکار هست،، این عدالت هست، غصه هزار ترکش بدنم رو بخورم یا،،،،،،،، متاسفم فقط پارتی نذارم و آقازاده هم رفیق ندارم،،، این عدالت هست،، پارسا باز نشتگی جانبازان هم که معلومه،،،، با آرزوی سلامتی برای آقا
سلم چقدر خوب بود حالاکه رهبر انقلاب هم به یاد ما بود ولی کارشکنان موفق ترند بنظرم تنها راه چاره این است که مارازیر پوشش نهادهای وابسته به خود میکرد تا این همه ناراضی وحق کشی نمیشد باتوجه به اینکه خودشان جانبازند ودرد را بهتر درک میکنند
باسلام
ازاده وجانبازاین مملکتم خونه ندارم به شهیدی ازطریق سایت اطلاع دادم مسئولین هم درجریان هستن ولی همانطورکه میدانید ماها مهره های سوخته این نظام هستیم با 5سرعائله الان مدت 10 ساله بی خانمانم فرزندانم دخترن ودرسن ازدواج به همین خاطر ازدواجشنو عقب میندازن خداجواب کسانی که کارشکنی میکننو بده این چه قانونی دراوردین وام ساخت به جانباز بدین اخه جانباز پولش کجابود تا خونه بسازه یه دفعه مثل سایر موردها که قطع کردید اینم ورش دارید که همه راحت بشم
باسلام خدمت تمام ایثارگران عزیز
یکی از کارهایی که باید در برنامه توسعه ششم و مجلس پیگیری و اجرا بشه موضوع انتقال شغلی و انتقال به محل زندگی برای ایثارگران و مخصوصا تک فرزندان شهید است
امیدوارم به این موضوع هم رسیدگی بشه
باتشکر
سلام خسته نباشین.میخاستم بدونم در برنامه ششم .برای فرزندان دوم جانبازان ۲۵ درصد معافیت سربازی میدن ؟؟؟؟؟
اقایون جانبازان زیر بیست پنج درصد چی میشه
سلام بنده فرزند حانباز ۲۵درص بازنشسته آموزش و پرورش هستم ولی نه جایگزین میکنند و نه استخدامی در کار است لطفا دوستان یه راهنمایی کنید
اقای شهیدی چرا عبای پیامبر عزیزمان را به تن کردی من سیزده ساله بودم جواز دفن دارم 27روز در سرئخانه بودم خدا نخواست من به یاران شهید بپیونئم سالی که دوازده ماه هست 11ماه دربیمارستانها هستم پشیمان نیستم از خدا بترسید عبای امام حسین را به تن کردی چرا بیا بشین کنارم چرا ریاخ کاری از فرئا بترس من مرئه حساب کن که هستم ناراحت نیستم باز هم رهبرم اذن وفرمان دهد این نیم جانم را فدایش می کنم من یا امروز میروم یا فردا مریض خدای نیستم بدنم پراز ترکش وموادشیمایی درد را تخمل می کنم فقط پیش زن وفزندم شرمنده هستم 21ابان ماه امتحان سنجش کذاشته اند کسی را نداشتم به دادم برسد تنها فرزندم پیش بود همان روز امتحان داشت الان دربیمارستان تنکابن درخال طرح می گذارند شب کشیک بخش داخلی بوده فرئای ان رور امتحان داشت خودم به کما رفته بودم از دهان وگوش خونریزی کردمجای به عقلم نرسید سری توسط همسایگان به فرزندم تماس گرفته اند گفتند پدر تمام کرد سری خودت را به منزل برسان بچجه ام از امتحان سنجش ورق را تحویل داد خودش را به منزل رسان نمی دانستم بچه جانباز 50درصد دارای یک کلیه نداشتن شریان چپ ترکش در قلب شمیایی ان هم از گاز خردل که از گوش وبینی خون ریزی می کند خق بچه من این باشد ایا تا کنون چنین بوده است باید سوال کنید ار میان قبول شگان جز فرزند یک جانباز گناه بچه من چیست مجبور شدم خودم را به وزارت بهداشت برسانم به روخ رسولا مثل یک توپ فوتبال من را این اتاق ان اتاق شوت می کردنندتمام مدارک پزشکی دل براین که من درروز امتحان فرزندم بستری باشم همه راتخویل دادم جانب اقای شهیدی اگر خودم را در خیابان انقلاب در میان رسانه این تن ناسالم را هدیه به رهبرم می کنم داد خواهم زد وزارت بهداشت به من می گوید برو اقا فززند شهیدیا جانباز دیگر این ممکت جای ندارند برو روزی دختر ت را ارجای دیگر بگیر دروغ می گویم بیبید با دلیل بهتان ثابت کنم یک نامه به شماره د112/212به استان مازنداران نوشته اند به من گفتند وزیر ئستور داد مشکل فرزند شما حل شده بیاید نگاه کنید خودتان قضاوت کنید من خودم شخصا به استان مازنداران رفته ام خدا پدر مسولین استان مازندران را بیاموزد گفتند چرا چنین کاری می کند شما با این وضعیت ئهان خونین منرا گوش خونی من را ببخشید حتی ادار خونین منراخجالت کشیدند اقای شهیدی نمی گذرم شخص اقای هاوی از کارکنان معاونت درمان وزارت بهداشت اگر اسم شهید یا جانباز را ببیند احساس می کندزندگی پئرش را به خانواده شهید می دهند شماره گوشیم نگاه کنید شعار نمی دهم اقای شهید تورا به جد بزرگوارتان مشکلم را خل کنید نگذارید کشور بیگانه سوبردائشت کنن منتظر تماس شما هستم هرکس این پیام را می خواند اگر کشورش ورهبرش را دوست دارد به اقای شهیدی پیامم را برسانید اقای شهعید بازیچه دست کارمنئان وزارت بهداشت شدم با مدرک میام حضرت اقا جانم را فدای کشورم وتو می کنم فقط شرمنده تو هستم دعا کن ان روز خجالت زده تو نشوم از جانبازان ومسولین می خواهم هرکه این پیام را می خواند یا به وزیر بهداشت یا به اقی شهیدی برساند دیگر تاب وتوان پرت پرانی مسولین متخلف را ندارم خدانگه دار خودم گفتم برایم نوشته اند از درد
باسلا چرا دولت کاری واسه فرزندان شهید قرار دادی نمیکنه ما که بدبخت شدیم کی میخوان به دادمون برسن شدیم چوب دو سر طلا از اینجا رونده و از اونجا مونده قراردادی که با ما بستن قرار داد کارگری ماده 124 خدا از رو زمین ورتو داره چرا در حق ما ظلم میکنید
باسلام بنده فرهنگی هستم 4ماه بیشتر جبهه نرفتم جانباز نیستم در خانواده هم جانباز نداریم اما معتقدم دولت ها به جای سفت کن شل کن بهتره یه پایش اساسی در تعداد جانبازها صورت بده بعضی ها اصلا چیزیشون نیست اما میگن طبق قانون حق ماستبزارید دولت به اون جانبازایی که واقعا محتاج کمک هستن برسه از طرف دیگه چرا میخان همه مشکلات را با دادن وام حل کنن دولت قبل با واماش همه رو بد بخت کرد
مارزمندگان میدانیم کی این کلاه گشادراازسرمارزمندگان برمیدارن؟نه اینکه بازکلاهمان رابردارندمنظورم اینست که28سال استکه یک کلای گشادسرمان گذاشتندهرچی دست وپنجه میزنیم نمیتوانیم ازسرمان برداریم حتی جلوچشمهایمان راهم گرفته که هیچ کاری نمیتوانیم انجام دهیم چرابایداینچنین رفتارهارابارزمندگان بایدبکنند؟دلیلش چیست که فقط رزمندگان موردتبعیض های اشکارمسولین بایدقراربگیرند؟لطفا یکی بیایدشفاف سازی کندتاماهم بدانیم بعداز28سال چشم انتظاری هیچ حقی مادردمندان ازاین انقلاب که بانی اصلیش رزمندگان هستندندارند........رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
باسلام مارزمندگان تااخرين قدره خونمان پشتيبان ولايت فقيه هستيم تازنده ام رزمنده ام
با سلام جانیاز شیمیای هستم درصد دارم از تهران اما مشهد جواب گو نیست کی میخواد جواب بده
باسلام بنده دو ماه قبل از قطعنامه رفتم سربازی وکل خدمت سربازی ام را در منطقه عملیاتی شمالغرب بودم چرا نباید از امتیاز ایثارگری استفاده کنم دو فرزند سرباز دارم تنها برای یکی از آنها شش ماه کسر خدمت تائید کردند.چرا باید این گونه بی عدالتی باشد .
خواستم خدمت مسولان عرض کنم که یک شخصی در زمان جنگ رفته جنگ چه داوطلبانه چه غیر داوطلبانه هدف دفاع از کشورش بوده حالا این سربازوظیفه باشد یا غیر سرباز بهرحال هدفش مقابله با متجاوزان به کیان ومملکتش بوده چرا سربازی که در خط مقدم با دشمن جنگیده نباید بخشی از امتیازات ایثار گری بهره مند شود.اگر همین سربازبیچاره کوچکتری آسیبی میدید جانبازتلقی می شود ولی حالا که سالم برگشته از هیچگونه امتیاز استفاده نمی کنه این تبعض نیست خدا وکیلی سربازی که زمان جنگ رفته بجنگ دشمن از خود گذشتگی نداشته چه بسا داشتیم سربازان فراری از جنگ که از ترس دشمن خودرا معرفی نمی کردن وتازمان قبولی قطعنامه فراری بوده و پدرانشان سرمایه وپول داشتن وبعدازآن نیز خدمت سربازیشان را از دولت خریداری کردن حالا آنها زندگی راحتی دارند وما باز با اینهمه مشکلات که کشیدیم نبایدکوچکترین امتیازو راحتی را ببینیم البته جانبازان عزیزان ما هستند واقعا تلاش کردن ناراحتی کشیدن با حفظ حقوق آنها چرا به سایر زحمتکشان عرصه مبارزه وجنگ تحمیلی که سرباز وظیفه بودند بی توجهی میشودگناهشون چیست؟ بچه های پولدار که بهترین امکانات را داشته ودارند والان هم در خارج ازکشور بهترین شرایط زندگی براشون فراهم هست برای آنها فرقی نکرده . ان شا ا... مسؤلان محترم مملکت به این موضوع توجه ویژه کنند تا حقوق تضیع شده این قشر از جامعه (سرباز وظیفه )به آنها برگردد.خداوند به همه ما توفیق عنایت کند.
سلام اقای مفتح ان طور که بویش می اید بنیاد قصد اجرای ماده ۸۷ را ندارد اگر هم داشته باشد به صورت گزینشی است این چه قانونی چه مجلسی است که توان مقابله با نهاد بنیاد شهید را ندارد
با سلام بازنشسته فرهنگی سال 94 هستم با هفت ماه جبهه . طبق برنامه ششم ایثارگران می توانم بازگشت به کار شوم ؟ ممنون راهنمایی بفرمایید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi