شناسه خبر : 40854
پنجشنبه 10 دي 1394 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین ایثارگران دربرنامه ی ششم دائمی می شود

نماینده ایثارگر مجلس از دائمی شدن بخشی از احکام و قوانین مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس از دائمی شدن بخشی از احکام و قوانین مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده ایثارگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون لایحه دائمی شدن احکام قوانین برنامه های توسعه در مجلس گفت: ما بخشی از آن چیزهایی که در برنامه پنجم مربوط به ایثارگران است را تمدید و در برنامه ششم توسعه کشور ارتقاء خواهیم داد.

وی افزود: ان شاءالله آن چیزهایی که برای ایثارگران مدنظر است در برنامه ششم توسعه در راستای برآورده شدن خواسته‌های آنها مورد توجه و مدنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

عضو شورای اقتصاد کشور با اشاره به رسیدگی به برخی احکام و قوانین از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون بررسی لایحه دائمی شدن احکام یادآور شد، مواردی همچون بحث دانشگاه‌ها و از این‌گونه موارد که در احکام برنامه پنجم برای ایثارگران در نظر گرفته شده است ، عینا در برنامه ششم توسعه تکرار خواهد شد.

نماینده مجلس نهم تصریح کرد، الان در احکام دائمی شدن قوانین ، موارد دیگری نیز مطرح شده است که عمدتا" داخلی است و به موضوع بحث ایثارگران هنوز مربوط نیست که بگوییم حذف یا اضافه شود اما آن چیزی که در زمینه ایثارگران مرتبط باشد به طور قطع به یقین مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون بررسی لایحه دائمی شدن احکام و قوانین مجلس در پاسخ به این سوال که در برنامه پنجم توسعه کشور آن طوری که باید و شاید به جانبازان و ایثارگران توجه نشده است تاکید کرد، درست است که ما قانونی به نام قانون جامع ایثارگران داریم اما باید ببینیم که به نسبت به آن آیا چیزی کم و کسر داریم و در این زمینه کارشناسی و پیشنهادات بیشتری ارائه شود. ما هم حتما" کمک خواهیم کرد تا احکام و قوانین مورد نظر تصویب و دائمی شود.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس متذکر شد: با تاخیر دولت در ارائه ی لایحه بودجه سال 95 با مشکلاتی روبرو هستیم که این مشکلات را متأسفانه در اجرای بودجه در سال آینده خواهیم داشت.

پور ابراهیمی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه نیز باید بررسی شود و این تأخیر به شکلی شده است که اگر دولت طی دو هفته آینده همزمان لایحه بودجه را ارائه کند ، عملا" امکان بررسی همزمان بودجه سال آینده ، برنامه ششم توسعه و احکام دائمی غیر ممکن خواهد بود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام

...

بخشی ؟!

از احکام و قوانین مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

...

یعنی انحصاری و خصوصی ؟!

یعنی مخالفت با رزمندگان و جانبازان مثلاً 5 % جبهه و جنگ ؟!

...

که این لایحه .. تازه لایحه ..... شامل تحصیل رایگان ایثار گران در دنیای دیگراست ..... دیگر قوانین هم چون بار مالی برای ذیحسابی جنت نشینان دارد و نیاز به آیین نامه های مختلف از دنیای فانی است لغو و کم لم لیکن باقی خواهد ماند .... البته پر واضح است ما جامعه خدمتگزار مصدر نشین همیشه ودر همه حال حتی در گذران تعطیلاتمان در (........بماند .... ) به این سیبیلا قسم ..... در ذکر و فکرشان هستیم .

آخ که چقدر کیف می کنند این جانبازان که مملکت رو بناموشون کردیم ...
بروید ای گندم نمایان جو فروش ...
بروید این دام بر مرغ دگر نهید ....
سلام.اگرتعارف وچاپلوسی وریاراکناربگذاریم ایثارگران ازهمه شمامسوولین گله وشکایت دارندونسنت بشماوقوانین مربوط به ایثارگران بدبینند..واین جای تاسف دارد. اینهمه ذهنیت!!!!!!!!!!امیدواریم تادیرنشده فکری وتدبیری اندیشه کنید.انشاءالله.
نگرانی این است که مجریان بدنظر و ضد ایثارگر که متاسفانه در دولت زیادند( جدا از رییس جمهور محترم که عنایت دارند) وقتی موضوعی در برنامه ششم نباشد را بهانه کنند و از اجرای قانون جامع سر باز زنند که این مسبوق به سابقه است. موضوع سهمیه های دانشگاهها و جذب هیات علمی و تغییر وضعیت تحصیل کردگان ایثارگر به هیات علمی و استخدامها را جدا و اکیدا مد نظر قرار دهید که این موضوع تحت عنایت امور حاکمیتی است و برخی که جربزه مخالفت صریح با حاکمیت ندارند و نفوذی هستند با عدم اجرای آنها در واقع به جنگ حاکمیت آمده اند.
فاش نیوزمادوستت داریم.برادرباهم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فاش نیوزمادوستت داریم..برادربازهم!!!!!!!!!!!!!!!!
درود بر نمايندگان پرتلاش و دلسوز ايثارگران،در مورد ماده 51ايثارگران آموزش وپرورش هم فكري بكنيد.
قوانین مربوط به دانشگاه ها ( اعم از سهمیه ها، ورود به هیات علمی دانشگاهها، تغییر وضعیت کارکنان به هیات علمی) باید با رفع ایرادهای قبل دائمی و اجرایی شود.
باسلام فکرنمیکردم فاش نیوز هم سلیقه ای عمل کند.اما خودمونوگول نزنیم تابوده دنیا همین بوده وخواهدبود. وامامن وتعدادی ازجانبازان زیر۲۵ درصد یک شماره تلفنی که پاسخگوی سوالات ما باشدرا ازمسئولین میخواهیم اگر مسئول ارشدکشوری که فعلاً پرداخت کمک معیشت توسط وزارت تحت مدیریت ایشان پرداخت میشود. واهل تظاهرنیست وبه اندازه سرسوزن این گروه ازجانبازان برای ایشان ارزش دارندحداقل معاونتی رابرای مراجعه معرفی ویک شماره که بتوانیم مشکلات را ازآن طریق دنبال کنیم اعلام کند.وجدانٱاگرهنوز مردانگی درکشورما رنگ نباخته قضاوت کنید خواسته زیادی است.مورددیگرکه بیش از دوسال است هنوز بنیادنتوانسته برطرف کند وخیلی مسخره است اینه که درلیست بستگان جانباز همسرم رامادر که و دخترم را همسر جانباز معرفی کردند وهنوز نتوانسته انداصلاح کنند.فقط فاش نیوز شمارو به اسماء جلاله اگرمیتوانیدشماره معاونت ایثارگران وزارت دفاع رابدهید والا عین مطالبم را در سایت بگذارید
امدی جانم بقربانت ولی حالاچرا ----------------------نماینده محترم کمی دیرامدی
تعدادی از عزیزان جانباز ازجوانی به پیری رسیدند و تعدادی چشم انتظار بودند و هیچ جوابی قابل درک و اینکه به ارزوی خود نرسیدند و به لقا الله پیوستند ؟
تازه الان هم وعده شاید و باید میدهند هنوز مطمئن نیستند که ایا دربرنامه ششم تایید خواهد شد یا نه هنوز می خواهند تمدید کنند ؟
دربرنامه ششم دوباره4سال طول می کشد وپس از 4سال مجددا تمدید برای دوره بعد درکل یعنی سرکار گذاشتن ایثارگران ؟
واقعا از جامعه ایثارگران جانباز کسی مظلومتر هست ؟ نیست خیر نیست که نیست ؟
دیگه این همه نیرنگ بس است الان در استانه کاندید شدن ورای گیری رسیده باز دوباره دلسوزیهای شما نمایندگان برای جامعه ایثار گران شروع شده است ؟
نماینگان مجلس ایثار گران صدقه نمی خواهند بلکه حق تضیع شده شان را برگردانید که ان هم وظیفه تان است باید وظیفه ای را که دارید به نحو احسن انجام بدهید ؟
شما درقبال مسئو لیتی که دارید خادمی بیش نیستید پس به وظیفه خادمی خود جامه عمل بپوشید بدون منت و انتظار از ملت شریف ایران ؟
نمایندگان مجلس درطول این4سال نمایندگی که به عهده داشتید کجا بودید الان همه شما دلسوزانی شده اید و به ایثارگران صدقه پیشنهاد می کنید ؟
ایثارگران دلیرمردانی هستند که نیاز به صدقه ندارند این عزیزان با تمام قدرت جلوی ابرقدرتهای جهان ایستادند بدون هیچ چشم داشتی یا اضافه کاری که الان رسم شده است ایثار گران از جانشان مایه گذاشتند و تعدادی از این عزیزان بخاطر مجروحیتی که در جنگ نصیبشان شده است توان کار ندارند بعلت موج انفجار یا شیمیایی بودن و بنیاد هم در کمسیونهای پزشکی حق این عزیزان را ضایع کرده است و با درصد کمتر از25درصد به خانواده های این عزیزان جانباز ظلم شده ؟
اقایان نماینده مجلس شما با گذشت بیش از27سال از جنگ برای این جانبازان چه کرده اید چرا این همه شکایتها ی جانبازان بی نتیجه مانده است و روز به روز درصد جانبازان کم می شود ؟ چرا ؟
الان هم اشاره به برنامه بودجه کرده اید که اگر لایحه برنامه بودجه تصویب شود هنوز خودتان در شک و تردید هستید و اگر و مگر دارید ؟
این مشکل از شما نمایندگان نیست ؟
بلکه جانبازان خیلی مظلوم واقع شده اند ؟
وبنیاد هم خیلی ظالم است ؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فاش نیوز تشکر
سلام.کم لطفی وظلم به خاندان بزرگ ایثاروشهادت خیانت است وبس...(مرگ برآل سعود)
1- کلیه قوانبن ومقرات که تاکنون برای ایثارگران ابلاغ گردیده بقوت خود باقی و تنفیذ شود
2- ماده 38 و39 قانون خدمات جامع ایثار گرن شفاف مجدا تعریف واصلاح گردد
3- ماده 40قانون خدمات جامع ایثار گرن بازنشستگی برای کلیه ایثار گران اعم ازکارافتاده کلی و حالت اشتغال وشاغلین با آخرین وجه دریافتی از دستگاها تعیین واصلاح گردد
گلشاه جانباز65 درصد اصفهان
جانباز 20 درصد از پرداخت شهریه دانشگاه معاف شود ...

پرسنل کمسیون پزشکی حق واقعی جانبازان بخصوص شیمیایی و اعصاب و روان را بدهند درغیر اینصورت انها را عوض کنند و پرسنل خداترس و مومن و متعهد بجای انها بگذارند ...

ارتش جمهوری اسلامی حداقل دفترچه درمان به جانبازان اعطا نماید ...

رزمندگان هم مانند ازاده های گرانقدر به ازا هر ماه منطقه درصد بدهند ..

از فاش تشکر میکنیم و ارزوی سلامتی برای انها داریم ... یا علی مدد
برای فرزندان جانباز زیر 25 سهمیه کنکور در نظر بگیرند
باسلام من فرزند شهید هستم 44 سالمه بیکارو ناراحتی اعصاب و جسم دارم ویکسال قادر به کارکردن نیستم 16 ساله متارکه کردم 7 ساله مادرم فوت کردند و هرچه به بنیاد شهید مراجعه کردم برای حقوق گفتند به من تعلق نمیگیره من یک برادر معلول جسمی دارم وحقوق مادرم را به ایشان یدهند تکلیف من چیه پس حق و حقوق من چی میشه با مراجعاتی که به بنیاد داشتم وبا کلی سروصدا الان یکساله ه ازحقوق برادرمعلولم برجی چهارصدتومن کسر میکنند وبه من میدهند آخه یکی نیست به این ازخدابیخبران بگه با برج چهارصدتومن با این اوضاع اقتصادی وتورم میشه زندگی کرد ؟ من عاجزانه از مقام ریاست محترم بنیادشهید کل کشور تقاضای رسیدگی به معیشت این بنده را دارم واقعا درمانده شدم کمکم کنید که چه کارکنم ؟؟
آقای نماینده چرا پیگیر مطالبات ایثارگران نیستین با آنکه مجلس در بودجه سال94 مقرر کرده تا پایان سال باید کلیه مطالبات پرداخت بشه اما تا این لحظه هیچ خبری نشده و ظاهرا قرار هم نیس خبری بشه
مهمترین موضوع قرارگرفتن قوانین جانبازان 25 درصد برای جانبازان زیر 25 درصد میباشد مانند تحصیل رایگان فرزندان ، انتقال فرزندان به دانشگاههای محل زندگی سهمیه ورود و......بسیار دیگر از ماکه گذشت شاید برای فرزندان مان بدرد بخورد اگر در برنامه ششم نگنجد دیگر اهمیتی نخواهند داد همچنین تجمیع عوامل ایثارگری را نیز باید در برنامه ششم بگنجانند ، عزیزان بطور منسجم روی این مسائل زوم کنند.
جناب آقاي دكتر نوبخت معاونت محترم رياست جمهوري با عرض سلام و خسته نباشيد اين روزها زماني است كه لايحه بودجه را جهت ارسال به مجلس آماده كرده ايد دستتان درد نكند اما لطفا يادتان باشد ما رزمندگان و جانبازان كم درصد هم در آزادسازي چاههاي نفت و گازي كه بيشترين تكيه دولت در تنظيم بودجه بر آنها هست نقش داشتيم . لطفا بعد از حدود 4 دهه در لايحه بودجه نيم نگاه و گوشه چشمي هم به ما داشته باشيد
سلام.امیدوارم دکترنوبخت بابرنامه ریزی درست درموردقوانین ایثارگران اینهمه ذهنیت راپاک وبرطرف کنند.انشاءالله
باسلام اقای نماینده لطفا برای فرزندان 70/ یک سری امتیازات در برنامه ششم توسعه همچون معافیت مالیاتی .ارتقاء مدرک تحصیلی و... قرار بدیهید
با سلام،من جانباز در زندگی که برای خانواده ام جز دردسر چیزی نداشتم،کاش قانونی بود تا جانبازان با هر درصد جانبازی بعد از مرگ به هر علت، شهید محسوب میشدند تا شاید بعد از مرگ جانباز خانواده یه کمی جبران شود زحماتشون.الان سلیقه ای به برخی جانبازان متوفی شهید اطلاق میشود از طرف بنیاد شهید.جانباز پنجاه درصد
سلام.فاش نیوزمادرمشکلات اولیه زندگیمان ماندیم.قانونی بگذارندتامانفس بکشیم. جوانیمان رفت میگندبرای خدابود.برمنکرش لعنت.ولی تاکی؟ درد.تاکی؟ استرس وفشارروحی.تاکی؟ رنج وشرمنده خانواده ودوستان تاکی؟من شرم دارم که بگم وبنویسم چون سنگ میگرید.........برادربزرگوارآقای ساقی دلاورشماباماهمدردیداز جنس ما هستید.لطفاازبعضی ازاین نمایندگان وحرفهای تکراریشان نزن..مادوستت داریم ولی دلاورصبرمابسررسید.حق مااین نیست.باتشکرازهمه وفاش نیوزیها.خدایا توشاهدباش وقضاوت بفرماء

آقا یان برای رضای خدا در برنامه ششم درصد جانبازی را یا بردارید که قانون مشمول همه جانبازان شود ویا طرح تجمیع عوامل ایثارگری را در بند های 44 برنامه ششم قرار دهید گناه نکردیم که جانباز 10درصد 20 ماه جبهه شدیم از ما که گذشت شاید به فرزندانمان کمگی شود
سلام به نماینده محترم %قونین ایثارگری دائمی می شود!!!قوانینی که اجرانمی شود یاهرگونه مجری صلاح دید دایره شمول آن کم می شود یا برای هیچ مصداقی قابل تصورنیست که اجراشودچه فرقی دارد دائمی یا غیردائمی باز هم وقت انتخابات شد عزیزدل؟تورا بخداسانسورش نکنید!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi