شناسه خبر : 42528
شنبه 24 بهمن 1394 , 14:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شأن ایثارگری را حفظ کنیم!

ایثارگر باید اخلاق مدارباشد، باید واقع نگرباشد، باید احترام ایثارگری خودرا درجامعه حفظ کند،باید الگوی دیگران باشد...

باعنوان" ایران شهر"- مطالبی درفاش نیوز و حتی دیگر وبسایت ها و وبلاگ های ایثارگری می بینیم که قابل تامل است. شخصی با عنوان جانباز یا آزاده یا ایثارگر می آید و مطالبی می نویسد که از نظر اخلاقی و شأن ایثارگری و حتی قانونی، خلاف است و دیگران غیر ایثارگری که اینها را می خوانند. واقعا" چه تصوری ازیک جانباز یا آزاده یا مثلا" فرزندشهید درذهنشان متبادر می شود؟ هرچندبازهم هستند افراد فرهیخته ای که یکسره به قاضی نمی روند و تا مطلب برایشان روشن نشود، تصمیمی نمی گیرند و برداشت نمی کنند.

  درچندجا دیدم مثلا" فردی باعنوان ایثارگر می گوید"سپاه به همه ایثارگران بسیجی و جانباز ظلم می کند"، افراد دیگری می گویند" بنیاد شهید باهمه آزادگان و جانبازان زیر25%  لج است و حقشان را می خورد" یا "به فلانی چنین و چنان امتیازی را دادند و به ما ندادند"، یا "مسئولان بنیاد پارتی بازی می کنند و خودشان می خورند و به اطرافیانشان می دهند". یا جالب ترازهمه " فقط جانبازان 50% و بالاتر همه چیز را بردند و خوردند و به ما چیزی ندادند"، یا "مگرماجانبازان زیر25% یا بالای 25% چه چیزمان ازخانواده شهدا کمتراست، آنها که نجنگیدند چرا فرزندانشان ازما بیشترامتیازدارند"!!، یا " آزادگان دستشان را بالا بردند و تسلیم شدند حالا همه چیز مال آنهاست اما ماکه تسلیم نشدیم هیچ چیز" ، یا " اونهایی که همان اوایل جنگ مجروح یا اسیرشدند نباید به اندازه ما که تاآخرجنگ اسیرنشدیم امتیازببرند،" و....

  متاسفانه چندین بار خودم شاهداین کاربودم که دریک محل مثل درمانگاه و بیمارستان یا ثبت احوال، یک نفر آمد و کارت جانبازی اش را درآورد و بدون توجه به کسانی که منتظربودند تا نوبتشان برسد گفت: من مجروح جنگی هستم باید کارم راه بیفتد، وقتی مسئول آنجا با آرامش و احترام گفت "باشدعزیزم، شما منتظرباش تا نوبتتان برسد، آن فرد با صدای بلندگفت: یعنی من هم بایددرصف بنشینم؟ ، من درجبهه بودم و ترکش خوردم فلان وفلان،  درحالی که ظاهر بدنش سالم بود و کسانی که آنجا بودند با تعجب نگاه می کردند و بعضی هم حرف هایی می زدند.

 حالا شما آنجاباشید واقعا" ناراحت نمی شوید؟ اینهافکرمی کنند کسانی که بالای50%هستند مشکلی ندارند و بنیاد همه آنها را ساپورت می کند.

 حالا شما عزیزدلم فکرمی کنید درست است که رسانه مجازی ایثارگری همه اینها را منعکس کند؟ رسانه ایثارگری بنا برتعهدش البته باید مشکلات ایثارگران را منعکس نماید اما مسائل ومشکلاتی که عامه ایثارگران باآن مواجه هستند رامنعکس کند تا مسئولان و نمایندگان مجلس با مدرک و استنادبه قانون برای رفع آنها اقدام کنند.

 مشکلاتی که برای فرد ایثارگر به وجودآمده اگر حقش باشد و مستندباشد. البته همه ما موظفیم رفع مشکل کنیم.

 ایثارگر باید اخلاق مدارباشد، باید واقع نگرباشد، باید احترام ایثارگری خودرا درجامعه حفظ کند،باید الگوی دیگران باشد، نبایدخودرا بالاتر ازدیگران احساس کند، نبایدحرفش را همه جا بزند، نباید اتهام و افترا بزند. در بنیادشهید هستندکارکنان و مسئولانی که خود فرزند شهیدهستند، جانباز و آزاده هستند، درد را می فهمند،با ایثارگری آشناهستند. نباید دربرخورد با مسئولان یا کارکنان هراداره یا سازمان یا نهادی خلاف اخلاق حرف بزنیم و خدای نکرده بی حرمتی کنیم تا چه رسد به نهادمقدس سپاه بنیادشهید که واقعا" ایثارگران را احترام نموده و پاس می دارند. 

 بنده کارمندبنیادنیستم، یک فرهنگی بسیجی آزاده وجانباز هستم، که اتفاقا خیلی هم انتقاددارم اما انتقاد را منتقدانه و اعتراض را معترضانه آن هم با رعایت اخلاق و شئون ایثارگری باید درجای خودش و محل خودش و شخص یا افرادی که مرتبط هستند ابرازکنیم. آوردن مشکلات و کاستی های ایثارگری را در سطح جامعه مفید نمی دانم زیرا هستند افراد وگروه هایی که مترصد این کارهاهستند و فورا" سوءاستفاده نموده و به نهادهای مقدس سپاه و بنیاد می تازند و اتهام می زنند و یک کلاغ را چهل کلاغ می کنند زیرا هدفشان حذف نهادهای انقلابی و تضعیف انهاست.خیلی شرمنده ام ازاین که وقتتان را گرفتم اما فکرکردم لازم است بیان شود.

خاک پای خانواده معظم شهدا هستم ،موفق و مویدباشید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ایرانشهر حالا خانمی یا آقا بماند ....

سرکار محترم //// خوب شما زمان جنگ میرفتید جبهه ! حتما الان میگی سن من کم بود یا من شرایطشو نداشتم و یا خانمم !!
هر چی بگی قابل قبول نیست ... محترم ؛؛ نشستی واسه خودت صغری کبری چیدی ؟ شما هم مثل اینکه دل پری از وطن پرستا و ناموس پرستا داریا !
محترم خان ... ایرانی جماعت مدیون خانواده شهدا وجانبازان و ایثارگران هستند . همشون تمام قد باید در خدمت جامعه ایثار و خانواده بزرگ ایثار باشن .
خود شما هم یا قبول کن مدیونی ؛ یا لطفا در افشانی واسه جماعت ایثارگر نکن . اگه بازم حرفی داری من در خدمتتم . شما تاوان یه دست و یه چشم و یه پای منو بده بیا جای من ؛؛؛ بعد از دنیا طلب کار نباش . همینطور محترم خان باش .والسلام .
جناب ایرانشهر . من مخصوصآ به گونه ایی نگاشتم تا شما نهایت جنبه خود را نشان دهید .... جناب جانباز آزاده فرهنگی ؛؛؛؛ داشتن سعه صدر و تحمل آرا مخالف در شأن شما ایثار گر محترم و مسئول تعلیم وتربیت فرزندان این مرزوبوم نیست ؟ نگارش حقیر به عمد و برای تحریک عکس العمل شما در برابر نظرات مخالف بود والا ما شما راهیچ دوست داریم و قابل احترامید و برای امثال بنده حکم استادی دارید .... حدالمقدور سعی میکنم در برابر دیگران نیز دست پایین و حکم تلمیذی داشته باشم .
ایرانشهر عزیز ...قرار نبود بچه های زخم خورده جنگ فراموش شوند . ولی ؟؟؟؟ شدند . درسته ؟؟؟؟ مصداق آنچه شیر بیشه مازندران را میکند روبه مزاج :::: احتیاج است احتیاج است احتیاج ....
خوب عزیز دل برادر در کدام منشور و قوانین نادیده و ناشینده هبر داری که جنگجویان مدافع حریم خاک و وطن را در بی چیزی و ناچیزی و بی اسمی و بی رسمی و بی دستی و بی کسبی ... رها کنند و به او بگویند شما با خدا معامله کردید ما طرف حساب شما نیستیم . مطمئن باش بی احترامی اول را آنها شروع کردند و سپس ایثارگران .
مطمئن باش بی شخصیت کردن بچه های مدافع را اول بالا نشینان شروع کردند . بعد صدای بچه ها در آمد .
چه کسانی اختلاسهای میلیادری انجام دادند و گریختندو خوردندو به ما خندیدند ؟ .
ایرانشهر جان شما یک شغلی داری یه ممر درآمدی الحمد الله داری آبرویت نزد همسر و فرزندانت حفظ است .
نصیحت میکنم نوشته های برادرم امیر رضا فارسانی را بخوانی تا بفهمی درد روح در درد جسم محو شده است . او از خود از زمین و از زمان می نالد .... چرا ؟ چرا ؟ فریاد رسی نیست ؟ چنانچه یک بچه مایه دار جردنی درغم دوست دخترش عذادار باشد .... تمام رجل ونسوان این مملکت برایش پیام دل داری و فدایت شوم میفرستند و لی یک حانباز بالای هفتاد درصد بر اثر جراحات وارده جنگی و تحمل بیش از سی سال هس خس سینه و زخم بستر و زهمهای گوارشی و غیره به درجه رفیع شهادت برسد .... جزء همین سایت فاش دلسوز و مرد و چند سایت دیگر مربوطه هیچ کس خبر دار نمی شود . و آن یل دلاور نامدار را در عین بی کسی و ناکسی و نامردانگی بزرگان با بیست یا حداکثر سب نفر تشیع و به خاک سپرده میشود . و دیگر هیچ اسم و راهی از او باقی نمی ماند. کلا رسمش نیز فراموش میشود . شما بگو ایرانشهر دانا قرار ما این بود ؟
چطور میشود بلاد دیگر اسلام در رأس اخبار و بوق و کرنا قرار دارد ولی دلداگان وطن و خمینی از یاد رفته اند ؟ چطور میشود خون از دماغ فلان یارو در فلان بلاد اسلامی می آید تا یک هفته تمام جراید و رسانه ها تبلیغ و مدافع او میشوند ؟ ولی بزرگترین مردان مرد این سرزمین دربستر جانبازی بی هیچ نکو داشت و بزرگداشتی راهی جوار الی الله میشود و آب از آب تکان نمی خورد ؟ چرا ؟ ایرانشهر جان ؟
شما یک هفته در میدان فاطمی جلوی درب اصلی مسجد نور حضور داشته باش . وخودت قضاوت کن که چقدر دتاج گل دسته گل و غیره به سطلهای اشغال سرازیر میشود و چقدر کارگران شهرداری آن منطقه فحش و ناسزا نثار روح ترحیم گیرندگان مرحومان آنجا میکنند . به جرئت میگویم تاج گلی دیدم دوازده متر که میلیونها تومان قیمت داشت برای یک دکتر صدو پنج ساله مه جزو طبقه جردن نشین بود ...باورت میشود ؟
ولی برای یک تابوت یک حانباز مدافع وطن که سالها در کنج عزلت پهلوان نشینان آسایشگاها دوشاخه گلایول همه ندارند بگذارند . این قرار ما نبود . ....
دوستان عزیز و خوانندگان محترم، درست است که شآن ایثارگران را خود ایثارگران باید حفظ کنند ولی اگر کسانی با عمد بخواهند شان ایثارگران را خراب کنند باید چکار کرد؟ خاطر نشان می کنم که این عوامل از ابزار فشار بر ایثارگر و طاق کردن طاقت وی استفاده می کنند.
سلام جناب دکتر سبحانی . فرمایش شما به نحو احسن عرایض حقیر را جامع کرد .
دکتر عزیز قرار ایثار با تازه بدوران رسیده های مصدر نشین این نبود .
اینکه بخواهند خدمات اولیه و بدیهیات را از قشر زخم‌خورده مدافع دریغ کرده و با بی شخصیت کردن وجه جوانمردان و زیاده خواه نشان دادن آنها انگ دنیا پرستی و مع ذالک را به آنها بزنند واقعا چه تعریفی بر گرده خویش دارد .
به شخصه دین خود را به خاک و مردم و اسلام ادعا میکنم انجام داده ام . واز نظر مالی خدارا شکر میکنم هم دست خود و دست یکصد و پنجاه نفر دیگر را به یاری خدا به دهان میرسانم . من باب تعریف از خود ننگاشتم ...عارضم چگونه ممکن است این کشور که مسئولینش ادعای اسلامی به داده اند باز هم پایین شهر و بالا شهر داشته باشد . چگونه ممکن است فدائیان خاک وطن و ولایت مدار در بی بضاعتی کامل آه از نهادشان بیرون بیاید ولی در بالای شهر تهران ماشینهای میلیاردی جولان بدهند ؟ چگونه ممکن است کسی از مسئولین در سرنای بی خیالی و ما چیزی ندیده ایم بدمند و حانبازی پول خریدن اسپری تنفسی اش را نداشته باشد ؟
دکتر عزیزم . ... چندی پیش در همین سایت مقدس خواندم که جانبازی هفتاد درصد شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ و تصاویری از تشیع آن بزرگوار در محل زندگیش را بنمایش گذاشته بودند . باورتان می شود فقط چند ده نفر ... بله چند ده نفر شاید بیست وپنج یا سی نفر اورا مشایعت میکردند . آه دلم سوخت و چندین روز با خود زمزمه میکردم چرا مسئولین نقش مجنونین دارالمجانین دنیا پرستی را بازی میکنند و بدرقه ناجوانمردانه عشق را بسوی میعادگاه عاشقان نمی بینند . چرا مردم بدرقه مردی از تبار نواب صفوی ها را نمی بینند . چرا همه جا در عین روشنی خاموش است و مردم در تاریکی مسکوکات و کاغذ پاره ها لول میخورند .
بنظر شما مقصر به فراموشی سپردن جامعه ایثار آنهم به قصد و به عمد چه کسیست ؟
چرا شهدا زود فراموش شدند ؟ چرا جانبازان در هزار توی چکنم گیر افتاده اند ؟ چرا رزمندگان و رشادتهای آنان دیگر به تصویر کشیده نمی شود ؟ چرا از آزادگان و طاقت و ایستایی آنها سخنی در میان نیست ؟ چرا سربازان اشغال گر عراق و افغانستان در ر سانه های بلاد کفر قهرمانند و مدال افتخار میگیرند ولی در کشور ما جانبازان زیاده خواه و تن پرور معرفی شده اند ؟

القصه ... مشکل جناب دکتر عزیز کجاست ؟ سلامت باشی ....
سلام . سلام به همه راست قامتان دیارم . سلام بر جانباز م ر ک که در غم بر دلم نشاندند .
استاد به همه مقدسات سوگند من خودم هم متحیر هستم چطور شده که در این سایت درباره هر چیزی سخن گفته میشه من مصداق عملی آن را در زندگی شخص ام دارم . مثلا جناب ایرانشهر فرمودند فلان جانباز کارتش را در ملاعام نشان داده و ....
بله ... درست است . من هم دیده ام و حتی خودم به ناچار کارتش را از دستش گرفتم و در جیبش قرار داده ام ..ولی اینم بگو چرا ???
برای اینکه جانباز به حقش نرسیده ... برای اینکه وقتی منتظر است بر اساس حق تقدم و رعایت نوبت عمل شود ، به نوبت رعایت نمی شود و باعث خشم او می شوند .
استاد بعضی ها در این جور وقتها می خواهند به ما انگ "بی متانتی "بزنند چون ما با روش خود قصد داریم جلوی حرمت شکنان بایستیم و یا می خواهیم از یک کم لطفی پرده برداریم . اما ما را غمی نیست و این وصله های ناجور با چسب دوقلو هم به ما نمی چسبند .
جناب ایرانشهر یکی از کسانی است که فقط بلد است از واژه ها استفاده ابزاری نماید و فقط دم از حب شهدا و نظام بزند ولی بیایید به صورت پنهان ببینید چه می کند به حق جانباز و جان باز ???
جناب ایرانشهر محترم ... ما به حول و قوه الهی هر روشی که بلد باشیم در نشان دادن چهره متزور شما اقدام می کنیم . ما که تا به حال رو سفید بودیم بعد اینم به خدا توکل می کنیم . خودت که دیدی وقتی جانباز به طور کامل علت ناراحتی خود را بیان می کند چند جوانمرد قدر دان او را تایید می کنند و از سر ارادت جانباز را زودتر راه می اندازند ... حالا اگه تو زورت میاد یا روت سیاه شده دیگه کم قلمبه سلنبه بنویس گلم !!!!!!
جانباز م ر ک ... استاد شما هم این قدر به فکر و روح و انگشتانت فشار نیار که بعضی ایرانشهری ها بدجور خودشان را به کوچه علی چپ زدن ... اصلاح شدنی نیستن. .. موفق و تندرست باشی . خدا نگهدار
سلام دارم خدمت برادرم قنبر عزیز .
متشکرم از توضیح شما ...
حقیر بارها عرض کرده ام در مقام عزیزان ایثارگر و شما شاگردی میکنم .و خود را خدمتگزار نظام مقدس ولایی میدانم .
امید وارم جناب ایرانشهر نیز با ما باشند نه برما .
درود بر م.ر.ک ودکتر سبحانی وج ش 1 وقنبر عزیزوهمه عزیزان دیگر که حرف دل ما را زدیدایرانشهر در این کشور زندگی نمیکند صد افسوس به این طرز تفکر ایرانشهر ها !!!!
آقای ایران شهر با سلام مجدد :
با این بخش از نوشته هایتان که جانباز باید شان خود را حفظ کند و مثلاً در اداره ای نخواهد که کارش خارج از نوبت انجام شود و موجبات بدبینی ملت نسبت به ایثارگران را فراهم سازد کاملاً موافق هستم ، الا جانبازانی که شرایط حاد دارند مثلاً ویلچری یا شیمیایی که در قبال آنها وظیفه حکم می کند امورشان به سرعت و در اولویت انجام شود که در این زمینه اگر کسی اعتراضی هم بکند باید به سلامت عقل و انسانیت وی شک کرد.
اما از این که نهادی مثل سپاه و بنیاد را تقدیس کرده اید و بالطبع وقتی چیزی ، کسی ، نهاد ، ارگان و یا تشکیلاتی مقدس پنداشته شد دیگر نقد و اعتراض به عملکردش هم کفر و معصیت الهی است ،
نه با تقدیس ومبری از خطا و منزه کردن اصلا موافق نیستم چرا که مقدس و منزه ذات پاک الهی و چهارده نورمقدس اند و بس
امابعد : بنده شخصاً کاری به هیچ کس ندارم اما اعتقاد راسخ دارم که سپاه در مورد بسیجیان و سربازان سپاه که در دوران دفاع مقدس جانانه رشادت کردند و به افتخار جانبازی نائل شدند بی توجهی حق ناشناسی و ظلم کرد و آنان را به بوته فراموشی سپرد حتی طی این سال ها که گذشت یک احوال پرسی خشک و خالی نکردند ازما!
در صورتی که نقطه مقابل ارتش که چندان توقعی هم از آنان نمی رفت به سربازان جانبازش هم بی توجهی نکرد از بدو مجروحیت حقوقشان را پرداخت کرد دفترچه اتکا و حکمت در اختیارشان قرار داد و جالب است بدانید که همین دفترچه حکمت را سپاهیان هم دارند اما از دادن آن به جانبازان بسیجی و سرباز سپاه خو داری می کنند
آخرای برادر عزیزم که نفست از جای گرم بر می آید اگر دنیا پرستی بد است چطور برای خودشان خوب است و برای دیگران اخ ! است ؟
در پاسخ به نوشته قبلی تان هم نوشتم جانباز آزاده و ایثارگر به دنبال مادیات نبوده و نیست امااز تبعیض های ناروا و جانماز آب کشیدن های متعصبانه یا نا آگاهانه به شدت بیزار است وسکوت در برابر آن را کمک به پایداری و دوام ظلم می داند !
من در عجبم از فاش نیوز واقای ساقی متن های ما را در کنار گوشه ها میگذارند وهر جایشان را بخواهند میزنند وما صدایمان درنمیاید ولی متن های پر از اهانت این اقا را با مقدس سازی فلان نهاد وبنیاد شهید راه انتقادازان ها را بسته میداند میخواهد ما قزبان صدقه قانون شکنان هم برویم وچاپلوسی کنیم گیریم یک جانباز خارج از صف رفته ویا در اداره ای رعایت نکرده از کجا میدانید ان مشکل اعصاب وروان نداشته مگر هرکس سرپا بود سالم است تازه اقا خبر هم ندارد خود بنیاد وپزشکانش هستند که با داروهایشان جانبازان را معتاد میکنند من در گروه پزشکی هستم وبارها از این مسائل دیده ام وقتی جانبازان بعد از جنگ به حال خود رها میشوند وحقوق قانونیشان نادیده گرفته میشود وبه جای مشاورنه ودرمانهای خاص انها را به دارو میبندند خود همین دارو ها هم اعتیاد اور است تازه بنیاد به قول شما مقدس خودش به جانبازان مرفین میداد سند خواستید موجود است من 4 عملیات با سپاه بودم وبا فرماندهان عزیزی همدوره بودم که شهید شدند وحتی دلشان نمیامد یک دستور بدهند وبیشتر کارها را خودشان میکردند وافتاده حال بودند حالا گیریم چند جانباز از سپاه گله داشته باشند مگر ایرادی دارد این مقدس جلوه دادن جای تعجب دارد ما در این سایت از شما اقاجان انتقادی ندیده ایم جز از جانباز وازاده وایثارگر وظاهرا فاش نیوز هم کشته مرده این لفاظی های شماست وهر نوشته شما را تیتر میکند تا واکنش ما را ببیند اقای ساقی عزیزظاهرا شما را خیلی دوست دارند ولی خواهش دارم پاسخ های ما به ایشان ر اسانسور نفرماییدمن برای همه کلمه عزیز را بکار میبردم ولی امروز احساس میکنم ایشان را نمیتوانم عزیز خطاب کنم چون اگر واقعا بسیجی وجانباز وازاده هستند باید ازدرد انها هم خبر داشته باشند افسوس که حرفهایشان بیشتر شعار واز سر بیدردی است برای شما این مطالب ودلنوشته ها عجیب ونادرست است چون که در بین این عزیزان وهمراه همدرد شان نبوده اید خواستید ایمیلم را از فاش بگیرد تا نمونه هایی از مشکلات ایثارگر وجانباز برای شما بفرستم که اشکتان را در بیاورد لاقل من با هزاران جانباز سروکار داشته ام متاسفم که مجبور شدم اینگونه بنویسم
بسم رب الشهید
آقای ایرانشهرعزیزمیتونی یک زحمتی بکشی شماکه اینهمه کرمتان بالای واینهمه انسان فرهیخته ودوستدارشئونات هستی اگردرسن 15سالگی جبهه رفتهدباشی که الان درشرایط من هستی یعنی بین 48الی50اگرسنت بالاتربوده که طبعامثل من حقیرنبودی عقلت کامل بوده وشرایط راهم بلدبودی وامرو جزءآندسته ازآقایان مرفع هستی حالاماکاری بااین مسائل نداریم قبرخودمان راهم تنگ نمیکنیم شمایک زحمت بکش ماشش فرزندشهیدیم که ا رشدمن هستم تحصیلاتم ازراهنمائی به حوزه بوده وبعدهم به دلایلی توان ادامه نداشتم بقیه خواهربرادرهایم هم خانه نشین وباتحصیلات راهنمائی ودیپلم هستندحضرتعالی تشریف بیاوریدمنازلمان راباهم عوض کنیم ماسی وسه سال دریک منزل زندگی میکنیم حالاشمابیاخانه ات راباماعوض کن لوازم خانه ات هم برای خودت من نمگویم فیش های حقوقی مان راعوض کنیم همین منزل کفایت میکندمگرشماازشئونات حرف نمیزنیدامروزمن بااین مشخصات ازشمایک درخواست کردم عملیش کن بعددوستان بجای انتقادازشماقدردانی میکنند.اگرهم مجوزچنین کاری رانداریدوخانه اتان قیمتش بالاست بیافیش های حقوقی امان راجابجاکنیم اینکه دیگرشدنی است.اختیارش هم باخودشماست یاعلی منتظرم داداش.اینکارراانجام بده بعدمدیرسایت جناب ساقی عز یزبه تک تک بچه هازنگ میزندوآدرس شمارامیدهدوهمگی برای قدردانی ازایثارگریتان خدمتتان میرسیم ودررسانه هم اعلام میکنیم که یک مردبخاطرمشکلات همرزمش فیش حقوقیش رابافیش سیصدهزارتومانی دوستش جابجاکرد.یاحق منتظرایثارگری ورعایت حفظ شئونات ورفع مشکل یکی ازدوستانت توسط حضرتعالی هستیم .پایدارباشید.
بنام خدا
الناس علی دین ملوکهم
جدا با کلام شما در خصوص حفظ شان ایثارگران نه تنها موافق بلکه بدان اصرار دارم غرور مناعت طبع ایثارگران دفاع مقدس زبانزد خاص و عام بود تا جایی که بسیاری از ایثارگران تا سالها پس از دفاع مقدس حتی ادرس بنیاد را نیز نمی دانستند
مگر قرار نبود پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ وخم زندگی کم نشوند کسانی که روزی دنیا و زخارف انرا سه طلاقه نموده بودند چرا بدنبال در صد و امتیاز هستند چه کسانی با ایجاد فساد در جامعه و اعتراض اینان برایشان انواع پروند ه های رنگارنک ساختند . که امروز بواسطه مسئولیت خانواده همسر و فرزندان دست نیاز بسوی کسانی که روزی ارزوی حشر و نشر بانان را داشتند دراز نموده و..... حداقل نه کلام خدا و بزرگان دین که از همین امریکای جنایتکار یاد بکیریم که قدرت یک کشور در راستای احترام به دلیر مردان ان کشور است انواع امکانات پزشکی . اجتماعی ایا در اختیار کهنه سربازان اروپایی نیست مکتب اسلام که ۱۴۰۰سال پیش جایگاه پیشکسوتان جهاد و شهادت را خصوصا در کلام الله مشخص نمود بجای نصیحت همرزمان ایگاش چونان ابوذر زمان مسئولین نظام را می نواختی که چرا پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندکی گم شده اند
یقیننا اگر نبود فقر و تنکدستی این مردان الهی بنیاد بجز جانبازان نخاعی(که شهید دو عالمند ) و عضو از دست داده که توان کار فیزیکی را نداشتند مراجعه کننده دیگری نداشت
ایگاش مسئولین نظام کلام امام در نهیب به انان و وعده اتش دوزخ در خصوص سهل انگاری در رابطه با این معامله کنندکان با خدا را باور داشتند و تنها از از کلام خداوند بزرگ و معصومین (ع) و صحیفه امام در خصوص توجیه اعمال خود سو استفاده نمی نمودند
ایران شهر، توی این مملکت زندگی نمی کنه در جریان اختلاس ها و تحقیق و تفحص از بنیاد نیست ، در جریان قوانینی که مصوب شد و اجرایی نشد قرار ندارد قوانینی که اصلاح شد ولی همچنان بنیاد خلاف آن عمل میکند .قوانینی که اجرا نشد ولی جامعه هدف را بد نام کرد . صدای دندان قروچه می آید برادر نمک روی زخم ما نپاش و بگذار تا صدایم در نیاید و در خفا به درد خود بنالم
نعل وارونه زدی ایران شهری جان ،بجای اینکه نظر مسئولان را به خدمت به جانبازان و اجرای قوانین مربوطه معطوف کنی ایثارگران را به رعایت شأن ایثارگری دعوت می کنی . رعایت شان رو خود ایثارگران بلدند شما به وظیفه ات در قبال مسئولان عمل کن .
سلام مطالب این آقا یا خانم کاملا" درست و خیرخواهانه است و اصلا" به معنی تبرئه بنیاد و نهادهای دیگر درکوتاهیشان نیست. ما را چه می شود که طاقت شنیدن حرف حق را نداریم و هرکس حرفی خلاف نظرمان و درجهت عزت و ارزش هایمان می زند فورا" به او حمله گازانبری می کنیم. حرف را نقد کنید ونه اینکه گوینده را مورد هجوم قرار دهید
جانباز نخاعی عزیز پاسخ ها را هم بخوانید وخوب بخوانید شما سرورید وبعد قضاوت کنید در ضمن اگر حفظ شان ایثارگری رعایت صف وغیره در نانوایی ها ودرمانگاه ها وبانک هاست در کشورهای غربی برای کهنه سربازان مجروحشان امتیازاتی گذاشته اند که در هیچ صفی نمیمانند وانچنان فرهنگ سازی کرده اند که مردم همه جا برایشان احترام قائلند اینجا هم بنیاد ومراکز فرهنگ ساز چنان فرهنگ سازی کرده اند که جانباز قطع نخاع که پلاتین از کمرش بیرون زده بود وترشح شدید داشت 2 ساعت در صف بود وقتی من به منشی وپزشک اعتراض کردم تازه اورا داخل بردند وچون پزشک معروف بود یک نماینده مجلس بدون نوبت داخل شد!!میبینید چه احترامی داریم ما را موجی و امتیاز بگیر وبیدرد خطاب میکنند از سر صدقه فرهنگ سازان ایثار وشهادت عزیز برادر حرمت امازاده با متولی ان است متولی ما را فاموش کرده شما هم از همین متولیان امور دفاع میکنید یانه جزو ما درد کشیدگانید من شاهد بودم بیمارستان نظامی یک جانباز را که مشکل شدید واورژانسی داشت نپذیرفت وگفت اینها میایند برای مرفین !!
ما زیاران چشم یاری داشتیم مانده ام چه بگویم حفظ شان ایثارگر!! جانباز 5 درصدی را میشناسم که پول ندارد کرایه خانه بدهد واواره کوچه وخیابان است با ان سن وسال هرکاری میکند اموراتش نمیگذرد ناچار شدیم به انجمن خیره متوسل شدیم نا ماهیانه ای بگیرد دیگری از زور نداری با سرف های شدیدش دستفروشی میکند کمی هم منصف باشید شانی برای ما مانده تا حفظش کنیم
از زبان مسئول اشتغال یک شهرستان شنیدم که گفت نامرد ترین ارگان در بکارگیری و اشتغال فرزندان شهدا سپاه شهرستان است چند نفر را معرفی کردیم همه را کردند اما ثبت اسناد که یک سازمان غیرمرتبط با ایثار وشهادت است هر4 فرزند شهید را استخدام کرد و درست هم بود . بقول دوستمان آقای خاکپور حب المقام اوسطها که من میگم حب المقام اولها .
جناب ایرانشهری عزیز شما با چشمان خودتان نظاره گر باشید جواب خود را خواهید گرفت من نمی دانم چرا با الفاظ نام سپاه مقدس است و یا کارمندان بنیاد خانواده شهیدند ووووبرادرعزیز اشاره ای که فرمودید به ان شخص مجروح داخل مطب پزشک البته اگر شما واقعا راست بگویید برخورد ان جانباز را تایید نمی کنم اما در جامعه باید فرهنگی نهادینه می شد که نشد والان هم فایده ای ندارد چون تمام مردم باید تمام قد و با احترام پشت سر خانواده معظم شهدا و جانبازان حرکت کنند و هیچ کس حق قدمی جلوتر از این عزیزان را نداشته باشد /
حتما پیش خودت میخندی که چه توقع بیجایست همینطوره اری می خندی بخند عزیزم اما واقعیت اینست چون اگر خون مقدس و پاک شهیدان نبود و یا رشادتهای این جانبازان نبود الان شما سپاه را مقدس و یا کارمندان بنیاد را چنین با احترام نمی خواندی /
بله باید فرهنگی در جامعه نهادینه می شد هر زمان جانبازی که به مطب پزشک یا هرجایی که نیاز به نوبت دارد وارد می شود بدون اعتراض و نا راحتی مردم خودشان با احترام جانباز محترم را اجازه ورود می دادند تا جانباز احساس ارامش کند و دردهایش با احترام مردم التیام بخشد/
درضمن اگر جناب ایرانشهری محترم لطف کنید ادرس ان سایتی که جانبازان زیر25درصد و یا برادران جانباز دیگر به تسهیلات برادران بالای50 درصد اعتراض داشته اند را بدهید تابرادران همه مشاهده کنند ؟
فاش نیوز تشکر
سلام
ایرانشهر عزیز شما از سپاه و بنیاد دفاع اساسی کردی دستت درد نکنه این نظر شماست بنده هم بعنوان یه جانباز که در درو عملیات بزرگ مجروح شده فقط خدمتتان عرض کنم که من توی عملیات والفجر هشت با چندتا از برادران سپاهی همسنگر بودیم رسته مان هم تک تیرانداز بود حالا اون دوستان پاسدار یک نفرشون سردار و فرمانده یک تیپه اتفاقا من توی اون عملیات هم ترکش خوردم و طبق ماده 190 سپاه هر چقدر اون سردار حقوق می گیرد باید من جانباز هم بگیرم حقوق من درحال حاضر یک میلیون و سیصد هزار تومانه که سر انگشتی هم حساب کنید شاید اندازه یه حق ماموریت جناب سردار هم نباشد در باره بنیاد خدمتتان عارضم که توی شهر ما بنیاد شهید یه رییسی داشت که یکی از کارهاش این بود که برادری داشت سپاهی بود همان اویل جنگ از سپاه اومد بیرون و رفت سراغ شغل آزاد بعد از جنگ برادرش که رییس بنیاد جانبازان بود براحتی یه جانبازی براش ردیف کرد و الان هم داره با جسمی سالم سر حال هم حقوق جانبازی می گیرد وهم شغل ازاد دارد و اکثر بر و بچه های جانباز شهر ما هم می دانند حالا انصافا همرزمانم حق ندارند که گلایه کنند اخه وقتی من بعنوان یک جانباز نمتوانم حداقل های زندگی خانواده ام را تامین کنم اون ایا دیگر می توانم به شان و منزلت ووو فکر کنم دوست خوبم ایرانشهر بزرگوار بخدا دل خجسته ایی دارید که اینقدر فکر تان ازاد است که به چیزا می پردازید .
یکی از اصول جامعه انسانی همین است " وقتی سازمانی کارش را درست انجام ندهد میزان نارضایتی افزایش پیدا می کند " و در این میان ایثارگران مقصر نیستند بلکه مقصر سازمانهای متولی هستند
مشهور است که می گویند یک نفر را بجرم تخلفی نزد قاضی بردند قاضی محترم هم با اندکی بررسی حکم دادکه ببرید 500 تا تازیانه بزنید مجرم برگشت به آقای قاضی گفتند که عزیزم یا شلاق نخوردی یا فهم ریاضی تان مشکل دارد در هیچ قانونی 500 شلاق وجود ندارد .
بنابراین جنب ایرانشری یا نفستان از جای گرمی در می اید یا اصلا تو باغ هزار مشکل ایثارگران نیستید بالاخره همه ما از ایثارگران در مرحله نائلی به ایثارگری عضوی از تشکل مقدس سپاه و یا سایر نیروهای مسلح بودیم ولی متاسفانه بعداز پایان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایثارگران بدلایل و بهانه های گوناگون توسط دولتهاو مجالس وابسته به جناحهای سیاسی ( سازندگی و اصلاحات و حتی عدالت ) به حاشیه رانده شدند و به هیچ یک از قوانینی که در هریک از اوار دولتها و مجالس بتصویب رسیده اند به علت گرفتاری در تسلسل باطل مجالس و دولتهای مختلف بعد از جنگ بدلیل رودر رویی دولت و مجلس و بلعکس و بهانه گیری های کذایی مشکلات اساسی ایثارگران مثل ماده 190 قانون استخدامی سپاه که جانبازان بسیجی و سرباز سپاه بتوانند همانند جانبازان سرباز ارتش حقوق ایثارگری دریافت نمایند - عدم تصویب بموقع و کامل قانون و آیین نامه های اجرائی قانون خدمات رسانی به ایثارگران - ومخصوصا عدم اجرای مواد و 39 و 51و 38قانون خدمات رسانی ووووو................. هزاران مشکلات ایثارگران و عدم خدمات رسانی شایسته به جانبازان زیر 25 % و رزمندگان چراکه بنده بعنوان رزمنده ای که قبل از جانبازی می دانم که هریک از رزمندگانی که در نیمه دوم سال در جبهه بودند بدلیل فصل بارندگی از چکمه های لاستیکی می کردند بخداوندی خدا قسم می خورم که هر رزمنده ای که حتی یک بار هم مجروحیت نداشته باشد و فقط در طول مدت حضور در جبهه 3 ماه از چکمه استفاده می کرده ایشان الآن دچار مشکلاتی در نواحی پاها (زیر زانوها ) است و بایستی ایشان با در نظر گرفتن مدت حضور در جبهه و براساس رسته رزمی خود تحت پوشش حمایتی باشد .آقای ایرانشهری بازهم بنویسم که البته حرف زیاد است ولی از حوصله ما خارج است .یاد آور می شوم که قوانین تصویبی نیز از شر مدیران قانون گریز و ایثارگر ستیز مصون نبوده ومعطل و بلااقدام هستند به عنوان مثال بنده شاغل شرکت مخابرات بودم که اخیرا بازنشسته شده ام در خصوص قوانین ایثارگری ما مشکلات زیادی روبرو هستم و چندین پرونده شکایت از شرکت مخابرات هستم که پیگیری پرونده های حقوقی مشکلات خاص خود را دارد .این مشکلات عبارت اند :عدم تامین 100 درصد هزینه های درمانی کارمند جانباز - عدم ذخیره مرخصی های ذخیره شده ناشی از کسر ساعت موظف جانباز- عدم پرداخت صحیح ارتقاء گروه های تشویقی ایثارگری - عدم تامین هزینه سنوات ارفاقی بازنشستگی کارمند جانباز - عدم برقراری حقوق بازنشستگی برمبنای آخرین حقوق قبل از بازنشستگی ووووو..........
سلام ایران شهر عزیز ودیگر دوستان بی خبر ازحال واحوال ایثارگران به عنوان نمونه حقیر راعوامل زنی که قبلاباهزارمصیبت طلاقش داده ام درماه روزه 92در یک مجتمع84واحدی مضروب شدم و یکشان نیم ساعت روی سینه ام نشسته بود(درحضورزن ودخترم ) بعدازحضور (110کلانتر20) و بردن یکی شان به دادسراکه فوری ازادش کردن(به علت عدم رعیت الزامات جرایم مشهود توسط 110)وبعدازاقدامات حقیرواحضارانها بازپرس (ش بازپرسی 106صدف مشهد) باوجود ادله کافی واعتراض حقیر انان را بدون وسیقه آزادو ادامه جلسه برای فردا مقررشد که انان متواری شدن و درروزمقرردرغیاب من به خانه ام حمله کردن وحقیرمجبورشدم بایک زن حامله ودختر10ساله ازشهرو د یارفرارکنم که حداقل زیان مادی اش 15میلیون بودومشکلات دیگرش بماندکه این مزاحمت تازمان حیات مان ادامه دارد ...؟دوستان عزیزماانجام وظیفه کردیم ومنتی برکس نداریم. وازبزگواران استدعاداریم انچه وظیفه شان است بی منت به انجام برسانندوبس.باتشکرازفاش نیوز.کوچک شمافدای رهبرغزیزوملت بزگوار.
سلام جناب م ر ک لطفا در آخر این کامنتها نظری به حرف دل من که با متانت و حجب و حیای خاص جمع فاش نیوزی است توجه بفرمایید .
بزرگوار شما هر جور که بنویسی من شخصا آن را با تمام وجود درک می کنم و نیاز نیست شما خیلی واضح نظرتان را بنویسید مخصوصا اگر طرفتان من باشم . چرا ؟؟
چون من می ترسم و وحشت می کنم . هر چه شما دلت می خواد در گوشه صندوق خانه بشینی من عمریه دلم می خواسته از گوشه صندوق خانه بیام بیرون . شکر خدا کمک های الهی هم در این راه خیلی وجود داشته است . من اینو نشونه رضایت خدا در تلاشم می دانم .
وقتی فاش نیوزی شدم و در آسمان معطر شهداییش پرواز کردم کوله باری از تجربه به همراه خودم داشتم . اوایل بخاطر حجب و حیای زیاد نمی تونستم یه جمله ام را بدون ریختن اشک به زبان بیاورم چون اصلا دلم نمی خواست رو در روی ولی نعمتان خودم قرار بگیرم و پروازم را به رخشان بکشم .
اما شما برای اولین بار که شروع به مباحثه ؟؟؟؟ با من نمودید اشاراتی کردید که نزدیک بود از وحشت قالب تهی کنم . هزار فکر به سرم زد که خدایا در پس پرده چه بوده که خبر نداشتم . خواستم برگردم به همون لونه مرغی خودم اما کلام یک والا مقام جانبازی مرا به شدت عصبانی کرد ؟
او با عصبانیت می خواست مرا قانع کند در حالی که من عزم خود را جزم کرده بودم . برای اینکه نشان بدهم من اگه یه کله خراب بودم هیچ کس قادر به اصلاح من نبود لحن و کلامی را در نوشتارم برگزیدم که همین چند روز پیش یه کامنتی سراسر تذکر غیرمنصفانه درباره متانت و نجابت و ووووو دریافت کردم ؟

در حالی که من عمریه دارم می بینم همین جانبازان عزیز و ایثارگر در مقابل افرادی که اعتقاد درونی شان این طرز حرف زدن و رفتار کردن است چه باج هایی که نمی دهند و حتی از دادن حق من به آنها هم دریغ نمی کنند .
من اگر متانت نداشتم چطور می توانستم تک و تنها در فضای ایثار و شهادت زود مطرح شوم و هنوز هیچ کس نتوانسته یک مو از تغار ماست من بیرون بکشد .؟ عمریه زحمت و کار من منتسب به کسانی می شود که سراپا ایراد و شکست هستند ولی من با متانت و نجابت سکوت کردم .
برادر جانباز من یه جان باز هستم که هیچ شائبه ای در کارم وجود ندارد . اما هزاران ایران شهری دنبال این هستند که به متانت و نجابت جان بازی ما ان قلتی وارد کنند ... عمرا که به یاری خدا بتوانند ؟
به هر حال خواستم شما که به حمد لله قادری نظرات مرا به طریق لاهوتی و ناسوتی بازبینی کنی بدانی هرگز یک بی متانتی با شما همکلام نوشتاری و یا....( الله اعلم .)... نشده
ما شان جان بازی خود را نه به خاطر شما بلکه به خاطر اینکه شهدا ما را می بینند حفظ کرده ایم و می کنیم .
من هیچ چیزی را از مدیر سایت پنهان نکرده ام زیرا لازمه رسیدن به هدف متعالی شهدایی ام را صداقت با مدیر عارف مسلک سایت می دانم . توفیقاتی هم که در این مدت کوتاه کسب کرده ام را مدیون توجه و دقت زیاد به مطالب فاش نیوز و سرنخ هایی می دانم که به من داده می شود . حتما روزی باز هم به مدیر سایت خواهم گفت چه چیزی مرا لجوج کرد .
همه این ها را برایت نوشتم که بگویم یک ایثارگر خیلی چیزها را باید رعایت کند و شان خودش را حفظ نماید . اگر این طور نشود آن وقت یک ایران شهری پیدا می شود.. . اما اگر کامنت قبلی ام را ملاحظه کنید متوجه می شوید منظور من از کوله بار تجربه چیست ؟ به اعتبار دانسته های زیادم در هر شرایطی که باشم باز هم به عنوان یک جان باز از شان برادران جانبازم دفاع خواهم کرد .
همیشه در راستای خالی شدن از تنش و رنج روحی حرکت کرده ام . امیدوار باش اینک که این درد دل ( برای اولین بار است که واقعا قصد درد دل دارم ) را برایت نوشتم روحم. به آرامش رسید و همانطور که به برادر حسین افسری ؟؟؟قول دادم به شما هم قول می دهم شان فاش نیوز را حفظ کنم ..و دیگر با خشم و عصبانیت ننویسم .... زیرا از دیدن بازدید کنندگان فاش نیوز توسط آن افراد در نمایشگاه فهمیدم به مکان مقدسی رسیدم که تا رسیدن به سفره عند ربهم یرزقون راهی باقی نمانده است و می توانم صدای خود را خیلی بهتر از آنچه که فکرش را می کردم به گوش متولیان انشالله دلسوز فرهنگ ایثار و شهادت برسانم . از نقش شما در هدایتم سپاسگزارم . والسلام . التماس دعا
سلام وعرض ادب و احترام دارم خدمت ولی نعمتان بحق کشور اسلامیم ایثارگران عزیز و سر افراز و دوست فضاهای عرفانی مجازی .
چه نیک نگاشتی دوست من چه نیکو دلی داری راد سرشت . گر بخود آیی به خدایی رسی . ما شااله .
دوست و همرزم دیرینم تمامآ و کمالا بر بنده حقیر تفهیم شد و موافقم ....
از خداوند تعالی و جد بزرگوارم خواهان عمر پر برکت در جهت رسیدن به آنچه دلت بدان روشن شده است را خواهانم .

حقیر کم سواد همچون سالهای فراموشی بعد از دفاع مقدس همه چیز را فراموش خواهم و دیگر اثری و نظری از بنده نخواهید دید .
جناب ساقی را بخیر و عمر پر برکت نزد مولایم شفاعت میکنم .
وکارکنان صدیق و زحمت کش سایت فاش را نزد مولایم شفاعت عاقبت بخیری میکنم و همه جانبازان عزیزم را در این تلاطم مواج سیاسی بازار به مو لایمان حضرت ابوالفضل العباس من فداهه شفاعت میکنم . خداوند یارو یاور همه شما باشد .

شاید به وقت دیدار پیرمردی یکصدو نود چهار سانتی متری نابینا وعلیلی را دیدید ...‌ شفاعتش کنید مقربین . خدانگهدار .
همه این حرفها از بی تدبیری مدیران و بی قانونی در قبال ایثارگران است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi