شناسه خبر : 47973
پنجشنبه 07 مرداد 1395 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توضیحات رییس بنیاد تهران درباره یک جانباز

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ درباره سیر درمانی و خدمات ارائه شده به یکی از جانبازان دوران دفاع‌مقدس و همچنین نحوه احراز جانبازی و درخواست‌های این جانباز توضیح داد.

حمیدعلی صمیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جانبازان نور چشم همه ما هستند و مسئولان بنیاد شهید نیز بر اساس مقررات و حتی فراتر از آن به جانبازان و کلا ایثارگران خدمت می‌کنند.به عنوان مثال کریم نورمحمدی یکی از جانبازان دوران دفاع‌مقدس است که کمیسیون احراز جانبازی درصد جانبازی وی را بر اساس مقررات و صورت سانحه ارایه شده تعیین و اعلام کرده است.

وی ادامه داد: کریم نورمحمدی به عنوان یک نیروی بسیجی در سال 1362 در شلمچه بر اصابت ترکش به پای چپ و همچنین موج انفجار دچار مجروحیت شد.در همان سال پرنده‌ای برای وی تشکیل شد. در سال 1367 کمیسیون احراز جانبازی، نورمحمدی را حائز جانباز  10 درصد تشخیص داد و خدمات متناسب با درصد جانبازی در زمینه‌های درمانی و... برایش جاری و اقدام شد. در کمیسیون تشکیل شده در سال 1368 ،20 درصد جانبازی برای دو سال دریافت کرد و براساس تشخیص کمیسیون مربوطه، در مورخه 1373/6/15 جانبازی 10 درصدی دائمی در مورد وی تشخیص و اعلام شد. لازم به توضیح است که کمیسیون تشخیص جانبازی در هر بار، تشخیص درصد جانبازی را از صفر درصد آغاز و بر اساس مقررات و مدارک موجود فرد متقاضی، درصد جانبازی اعلام می‌شود.

صمیمی گفت: نورمحمدی در کمیسیون تجدیدنظر سال 1380 برای ارتقای درصد جانبازی خود اقدام و درصد جانبازی 25 درصد دریافت کرد. نکته‌ای که باید در این راستا بیان شود این است که عوارض موجود در بدن این جانباز مشخص است. به عنوان مثال یکی از عوارض موجود در بدن این جانباز بیماری مادرزادی در مهره‌های کمر است و حتی  برای درمان این بیماری به پزشک هم مراجعه کرده و پزشکان بر اساس تشخیص خودشان عمل جراحی و کار بالینی عمیق بر روی این فرد انجام داده‌اند و بعد از آن منجر به ضایعه نخاعی شده است.

وی یادآور شد: بعد از حادث شدن ضایعه نخاعی، این جانباز درخواست کرد که به عنوان جانباز قطع نخاعی شناخته شود در حالی که مصادیق تشخیص جانبازی از هر نوع و ایثارگری، بر اساس قانون مشخص است که از جمله این مصادیق جانباز شدن حین درگیری با دشمن  یا بر اثر بمباران دشمن است و کمیسیون تشخیص جانبازی در حوادث غیرجنگی ورود نمی‌کند. این جانباز تمامی خدمات درمانی را به طور کامل دریافت می‌کند.این خدمات همانند خدمات جانبازان 70 درصد به وی ارائه می‌شود که از جمله آنها لوازم پزشکی بهداشتی  و بستری،لوازم پزشکی سرمایه‌ای همچون تخت،تشک ،ویلچر و ...  است.متأسفانه این جانباز زخم بستر  هم دارد که باید حوصله و صبر این زخم را درمان کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در بخش دیگر سخنانش گفت: خانواده این جانباز معتقدند عامل بیماری داخلی وی به دلیل شیمیایی شدن در زمان جنگ است. بنابراین اعلام کردیم اگر اداره ایثارگران سپاه صورت سانحه شیمیایی شدن‌اش را ارائه و آن را تایید کند درخواست جانباز در کمیسیون مربوطه بررسی و در صورت تایید کمیسیون به درصد جانبازی‌اش اضافه می‌شود. بنیاد شهید برای تسریع در تحقق در خواست خانواده جانباز نورمحمدی با سپاه در این باره مکاتبه کرده است.البته لازم به ذکر است که جانباز نورمحمدی یک بار هم با هزینه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگری درمان خود به کشور آلمان اعزام شده است.

به گفته وی این جانباز به دلیل از کارافتادگی توانایی کار کردن ندارد، به همین خاطر بنیاد شهید او را به عنوان جانباز حالت اشتغال شناخته و حقوق حالت اشتغال به وی پرداخت می‌کند. حتی برای این که به دلیل از کارافتادگی مشکلات دیگری برایش رخ ندهد، یک بهیار هم درسه شیفت برایش در نظر گرفته‌ایم. زمانی هم که درخواست آسایشگاه در محل زندگی‌اش را در منطقه 8  تهران کرد در آسایشگاه شهید بهشتی اتاقی برایش مهیا کردیم تا هم بتواند در زمان لازم در آسایشگاه باشد، هم نزدیک محل زندگی‌اش، تا از خانواده‌اش دور نباشد. هر زمانی هم لازم باشد در بیمارستان‌های خاتم و ساسان تهران خدمات پزشکی رایگان به وی ارائه می‌دهیم همانطور که تاکنون ارائه شده است.

صمیمی گفت: درخواست دیگر این جانباز دریافت مسکن با متراژ بزرگتر از منزل مسکونی فعلی‌اش است. این جانباز قبلا خدمات مسکن را از بنیاد شهید دریافت کرده است اما بنیاد در راستای کمک بیشتر به این جانباز اعلام کرد تا با تسویه کردن وام قبلی، وام دیگری از بنیاد برای تامین مسکن دیگری دریافت کند که اعلام کرد نمی‌تواند. بنابراین بنیاد برای نشان دادن حسن نیت خودر در کمک به وی، اقدام به فک و تسویه کردن وام مسکن قبلی این جانباز کرد. همچنین به خانواده جانباز اعلام کرد می‌تواند با فروش منزل مسکونی فعلی که بین 60 تا 70 متر است و با دریافت تسهیلات جدید از بنیاد شهید  منزل مسکونی بزرگتری خریداری کند.

اینستاگرام
درعجبم چطور زمانی که رزمنده وجانباز اسلحه وارپی جی در دست میگرفتند وجعبه مهمات سنگین را حمل میکردند ودر سوراخ های حفره روباه مچاله میشدند بیماری مادر زادی نداشتند جواب این ریس پر از تناقص است اگر مسکن ومزایای دیگر وازکارافتادگی حقش بوده که هست این توضیحات چه معنایی دارد بنیاد طوری از خدمات ارائه شده حرف میزند که انگار شق القمر کرده است اقا جان این خدمات را کشوری های غریی و بعضی از همسایگان ما به معلولین عادیشان میدهند در گردان ما بعد از عمایات شیمیایی دشمن بیشتر بچه ها خونریزی روده داشتند وپزشکان میگفتند از سلاح میکروبی استفاده شده وبنده بخاطر همان خونریزی وبعد غده بدخیم بارها تحت عمل جراحی قرار گرفتم ایا این رزمندگان درصد دارندبنده والیبالیست بودم وروزانه 8 ساعت تمرین داشتم بعد از اصابت توپ فرانسوی دچار اسیب ستون فقرات شدم دوباره به جبهه رفتم چند بار حالا که صورت سانحه هم دارم احرازم نکرده اند میگویند مشکل مادر زادی است این خنده دار نیست چرا متخصصان بیرون بنیاد همه تاکید دارند از عوارض مجروحیت است وشما قبول نمیکنید خصوصا کمیته ای که اسمش را احراز گذاشته اید در اصل اسمش کمیته ضد جانباز ورزمنده است وبیشترشان نه سواد ونه تخصص اینکاررا دارند وفقط حقوق میگیرند تا کارشکنی کنند کسی که مشکل مادر زادی ستون فقرات داشته باشد از همان دوران کودکی علائم دارد چه برسد به اینکه در چند عملیات باشد وانواع کار سنگین را انجام دهد بیایید اقایان بنیادیکباز هم که شده راستش را بگویید که جانباز ورزمنده وازاده دیگر به کار ما نمیایند وباید مشمول مرور زمان شوند اری ما از یاد رفتگانیم وزمانی به یاد ما نیافتند که گیاه غم بر مزار مان پر کشیده باشد
اگرامروزجانبازویارزمندهی حرفی یاگله ای یاشکایتی بکننداین میشودآخرش.بزوظیفه اصلی بنیادچیست؟مگررهبرمعظم انقلاب درزمان ادغام نفرمودکه بنیادبایدبصورت ویژه به مشکلات جانبازان رسیدگی کندونهادی عمل نماید؟آیابنیادشهیدیک نهادانقلابی است یایک اداره ؟به نظرشمااین نوع برخوردازبعضی مدیران بنیادنهادی واطاعات ازفرمابشات رهبری میباشد؟؟؟
با تشکر از مسئولیت پذیری و پاسخ شایسته مسیول محترم بنیاد شهید تهران جدا اگر روابط عمومی سازمان دو کارمند خود را موظف به پاسخگویی مشکلات عزیزان بنماید . شکل ارتباط بنیاد و مجموعه جانبازان و ازادگان بهتر شده که منجر به امیدواری عزیزان محروم و عدم ادعاهای ....... امیدوارم پاسخی در خصوص عدم احقاق حقوق و رفع اینگونه مشکلات نیز باشیم . جدا متشکرم
فاش نیوزدستم خوردمنفی زدم یک منفی راحذف کنید.تشکر
برادر صمیمی چقدر صمیمی و دوست داشتنی نشان میدهید خدا خیرت دهد حداقل تو یکی به فکر آخرتت ولقمه حلال هستی دوستان همکارتان در بنیاد مرکز بویژه همکاران پر تلاشتان !!!!!!!!!!!!!! در کرمانشاه چرا از سال ۶۷ تا کنون حق ما جانبازان شیمیایی فاقد درصد روستای نساردیره را که حدود۴۰۰ نفر هستیم را نداده اندما مجروحان شیمیایی یک به یک داریم به علت جراحات شدید شیمیایی از بین میرویم اما دوستان همکارتان در بنیاد مرکز وبنیاد کرمانشاه به فکر گنده کردن شکم خود هستند .خداوند به شما وامثال شما که دغدغه حق الناس وآخرت دارید موفق وسالم بدارد ان شاالله . (برادر صمیمی منتظر تماستان هستم . یاحق )
شهرستانیهای با صورت سانحه جبهه را چرا درنمی یابید تحقیق کنید مابرا خدا رفتیم شما برا خدا نگذارید مشکلات رسانه ای شود قوانین به عدالت باشد
سلام..زمان ادغام بنیادحضرت آقارهبرمعظم انقلاب فرمودندنبایدبنیادازنهادبودن خودخارج شود.مشکلات ورسیدگی به خانواده های شهیداءوجانبازان بایدبطورویژه رسیدگی شود.بااین شرط موافقت گردید.سوال اینجاست که آیاامروزه بنیادنهادی عمل میکند؟آیابنیادیک نهادانقلابی است یااداره؟یک ویلچرویک تخت وکمی بیشتربه جانبازدادیدآنوقت مصاحبه میکنیدکه فراترعمل کردیم!!!بزوظیفه شماباتوجه به توسعه رهبرانقلاب وامام ره چیست.؟امروزهرکس اعتراضی کندوهرجانبازی گله ای داشته باشداین میشودحال وروزش!!!!!!!!!!باتشکرازفاش نیوز.
سلام سايت فاش نيوز هم فقط گلايه ها و تخلف ها را منعکس مي کند که جاي تشکر و قدرداني دارد ... اما نميدانم حاج اقا ساقي چرا تعريف و تمجيد از مسئولين را منتشر نمي کند ...بنده تو عمرم نه اقاي صميمي را ديده ام و نه فاميل هستيم خواستم بين خوب و بد حداقل يک فاصله اي باشد ... صلاح مملکت خويش خسروان دانند ... بنده فقط تشکر کردم از اقاي صميمي ...
احسن از شفاف سازی روابط عمومی بنیاد ، حالا آقای نورمحمدی اگر غیر از این هست پاسخگو باشید.
بسمـــ الله رب الشهید درمطلــــــــــــبی خواندم توضیحـــات رئیس بنیادشهبدتهــــران راد ارتباط بایک جانبـــاز اینگــــونه که ازبتن مطلب ب می آمـــدکه این جانبـــــازبرنامه اش جنجـــالی شده بودوگویادررسانه هادرزپیداکرده بودبطوریکه رئیس بنیادراواداربه شفاف ســـازی کرده بودکه این یک حسن بسیـــا پسندیده وخدایی است لذالازم است خاطرمبارکتان رامستحضرکنم که هفته گذشته برای دریافت نامه ای به بنیادشهرستانم رفته بودم که یک جوانی ازآندسته ازجوانانی که باکراتین وبزورموادپروینی بدنسازی میکنن بایک غــرورخاص آمدبنیادوازاتاق هاتف که مانشسته بودیم بدون اینکه سلامی بکندرفت اتاق درمان وپنج دقیقه بعدرفت چنددقیقه ای طول نکشیدکه پدربزرگوارش باهمان دفترچه برگشت وگویایک دارویی رامیخواست تائیدکندکه ازلیست ومحدوده داروهاخارج بودووقتی که اسلامی کارمندبنیادگفت نمیشودبایک لحن طلبکارانه ای ازبنیادخروج کردورفت،وقتی بنیادراترک کردحاضرین دربنیاداعتراض داشتندکه این آقاکجاجانبازشده درکدام منطقه بوده چطوری مجروح شده این آقاوقتی که بنیادجانبازان ازبنیادشهیدجدابوده این آقاویکی دیگرازهمکارانش که درجهادبودندبه بنیادمی آیند وکارمندمیشوندوهرطوریکه دلشان خواسته پرونده برای خودشان درست کرده اندوجانبازان بالای۲۵%میباشندبطوریکه حق پرستاری میگریندوازاین دست جانبازان مازیادداریم بعدجان بازهم داریم که همه هستی وزندگی خویش رادرطبق اخلاص نهاده ورفته جبهه شهیدداده سلامتی داده برای نان شب محتاج است ومتاسفانه وقتی هم که حقایق رامیگویی دوستی رفیقی دشمنی ازیک گوشه ای بلندمیشودوایرادمیگیردکه چراشماهرچه مطالب میگذاری گلایه وشکوه است مگرمیشودشماازفرط دردهابخودت بپیچی ولی ادعای سلطنت وشادی وبساط خاطرکتی مگرمیشودسواراشتری باشی ودولادولاخودت راقایم کنی اگربنیادومسئولین دلسوزیکه هنوزازیادگاران دفاع مقدس هستندومانده انددربنیادیک عملیات بسبجی وارانجام دهندوشفاف سازی کنتدمسائل راخیلی ازکارهادرست میشودطرف درکودکی بدلیل عدم توجه پدرومادرش سوخته وحالاازهمان ناحیه جانبازشده طرف درپشتیبانی جهاددوبارباکامیون رفته تامریوان حالاجانباز۴۰%است طرف مجروحیت شیمیایی گرفته ولی صبح تاشب داخل سیمان فروشی سیمان فله ای میفروشدطرف ‌درزمان جنگ داشته ازمملکت فرا میکرده برودکشوری دیگرکه امن است سرمایه اندوزی کندداخل دریاگشتی عراقی دستگیرشان کرده برده زندان حالاجانبازوآزاده هستندوفرزندانشان داندانپزشکی گرفته وآنهایی هم که یتیمی کشیدن سی سال است زجرمیکشندبادرصدهای پائین دایم بایدبنویسندکه آقایان خـــــــــــرابیم،گیــــــــــریم،گرفتــــاریم،وهیچ فریادرسی هم نیست این داستان ماست ضمن تقدیروتشکرازریاست بنیادتهران بخاطرتوضیح این مهم امیدوارم بنیادبانگاهی خدایی وتفکری شهدایی دنبال قضایاباشد،
سلام.باتمام ارادتی که بشمادارم بایدعرض کنم که این کامنت شماهم خوب بودهم بد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi