شناسه خبر : 49907
دوشنبه 12 مهر 1395 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خون شهدا ریشه در نهضت کربلا

 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:
خون شهدا ریشه در نهضت کربلا دارد
یاسوج- ایرنا- فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: خون شهدای ایران ریشه در نهضت کربلا دارد و دفاع مقدس نیز بارقه ای از آتش ستم سوز قیام تاریخی امام حسین (ع) است.

به گزارش ایرنا، سردار یدالله بوعلی روز پنجشنبه در آیین پایانی اجلاسیه ملی سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی سال 1373 به این استان فرمودند که مردم کهگیلویه و بویر احمد به لحاظ ایمان و معنویت در کشور برجسته هستند.
وی گفت: معنویت و ایمان برجسته مردم کهگیلویه و بویراحمد در وجود عالم ربانی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، رشادت های مثال زدنی مردم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و تقدیم یک هزار و 880 شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 317 آزاده متجلی است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس به طور خود جوش و داوطلبانه با روحیه جهادی و انقلابی روانه جبهه های جنگ شده و مقاومت و ایستادگی جانانه ای از خود نشان دادند.
سردار بوعلی عنوان کرد: عملیات پدخندق در چهارم تیر سال 1367 و تقدیم 87 شهید و 78 جانباز از نمونه های بارز جانفشانی های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است.
وی ابراز داشت: ایثارگری های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس افسانه های حقیقت داری است که سروده شده و هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نمی شود و برخی از آنها تاکنون بیان، تفسیر و تحلیل نشده اند.
وی گفت: حدود 98 درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس در خطوط مقدم به شهادت رسیدند که نشان دهنده ولایتمداری، غیرت دینی و بالا بودن روحیه ایثارگری و فداکاری آنان است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi