شناسه خبر : 51107
یکشنبه 05 دي 1395 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به دریا رفته می داند مصیبتهای دریا را

محمرضا سابقی - ( .. از قدیم گفتن به دریا رفته می داند مصیبتهای دریا  را..  ) یعنی برای حداقل درک، یه موقعیت، باید خودتم تا حدودی اون مرحله را تجربه کرده باشی.. مثلا برای اینکه بدونی پدری و مادری یعنی چی؟ باید حداقل لحظاتی به محبت بی نظیر آنها به فرزندانشان فکر کنی..

باید بفهمی وقتی اولادت یا همسرت بیمار میشه و یه آخ میگه !  یا خدای نکرده مثلا سرطان جسمشو از پا درمیاره و ذره ذره داره میمره؟؟... چه جوری همه دنیا پیش چشمات سیاه میشه و میخوای زمین و زمان رابه هم بدوزی تا اولاد نازنینت یا همسر گرامیت فقط  یه لبخند بزنه و خوب بشه...

اینا که میگم  شعار نمیدم ؛شما و خیلیهای دیگه مخصوصا اونهایی که گرفتار شده اند حرف مرا کاملا تائید و تصدیق می کنید،

حالا فکر کنید: همین انسان عاشق پاره جگرش.. وآدمی که با تمام محبت، نورچشماشو در آغوش میگیره، باید چه شیرمرد و شیرزنی باشه که با شرح صدر و صبر بر فراق، عزیزشو عاشقانه  بدرقه کنه تا فدای قران و عزت اسلام و آرامش مردم و ملتش بشه و باید چه دل بزرگ و ایمان نیرومندی داشته باشند تا با دست خودشان فرزند عزیز و همسر مهربانشان را فدای خداوند حکیم نمایند..

و باید چه روح بزرگی داشته باشند که ابراهیم وار عزیزشون رو  به قربانگاه خداوند متعالبفرستند؛ حالا بصیرت و ایمان و آگاهی اونهایی که خودشونو داوطلبانه و بسیجی وار، با اقتدا به مرام ومنش مولاشون،  حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) جان شیرین خودشونو فدا میکنن  حکایتهای زیبای دیگه ای داره...

موندم و متحیرم که چرا کثیری از مسئولین، اعم از میلیاردر شده! و یا مرفه بوده!! و یا در شرف گرفتن مقامات بالاتر به هر قیمتی؟! در دانشگاه ها  و مسجدها و از تریبونهای مختلف از فضیلت عظیم جهاد و مبارزه با دشمن و یزیدیان زمان و نیز ایثارگری سخنها می گویند،  اما خودشان و زادگانشان!! غافل از اینهمه فضیلتند! و رفت و برگشت به جاهای ناهنجار و دیدار با سیاسیون هنجارشکن جهانی با پول ملت را به همه چیز ترجیح می دهند..

وهمین به اصطلاح گروه مسئول و مدیر علاوه بر بی توجهی به مستضعفین و محرومین و نیز جانبازان عزیز و رزمندگان و خانواده های معظم و معزز شهیدان دفاع مقدس، و ایجاد رنج برای مدافعین سلحشور حرم و خانواده های صبور و مظلومشان گاهی سخن ناصواب هم مکرر می گویند..

خدا وکیلی به این فکر کردیم که این دفاع و جهاد مقدس چه کار و خدمت بزرگیه و چه روح  بزرگی میخواد.. به این فکر کردیم که چه قدر برای همیشه  همه ما و مخصوصا مسئولین و مدیران، مدیونشون هستیم. مردمان آزاده کشورم که میگویند: همه ما باید جلوی این بزرگ اندیشان دلاور و با بصیرت به احترام بایستیم هر چند هر کاری بکنیم در برابر ایثار جان شیرینشان و بزرگواری آنها باز بسیار ناچیز و کم است.

وهیچ چیزی جبران ایثار کریمانه اشان و شجاعت انها  و آرامشی که به ما هدیه داده اند را نخواهد کرد، هر چند آنها توقعی جز برقراری عدالت و رفع تبعیض ها را ندارند.

آنها جز رضای پروردگارشان به چیز دیگری خشنود نمی شوند.. دست همه پدر و مادران شهیدانمان و دست جانبازان عزیز را میبوسیم و ازخداوند برایشان صبر، سر بلندی و عاقبت به خیری را آرزو می کنیم. ودعا می کنیم که همسران دلشکسته و یتیمان شهدا، همیشه از فضل و الطاف الهی برخوردار باشند.

و اما نیکوترین وظیفه اخلاقی و انسانی همه مدیران و کارکنان کشور و ملت شریف ایران خدمت صادقانه به مردم و بازماندگان شهیدان والامقام و جانبازان و رزمندگان است.

((البته اگر مدیران بفهمند))

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
مقاله به دریا رفته می داند مصیبت های دریا را
این معنی را به یادم آورد که امام خمینی فرمودند نگذارید این انقلاب بدست نااهلان بیفتد
زیرا انقلابی های رنج کشیده و متعهد فقط می توانند نهضت امام را به مقصد راهنمایی کنند و نااهلان قطعا به انقلاب و اسلام ضربه می زنند چنانکه تابحال ضربات بسیار بد و خطرناکی به انقلاب و ایران زده اند.
این حکایت نیز برایم جالب بود که مینویسم و امیدوارم شما نیز لذت ببرید

سعدی در گلستان داستانی آورده می فرماید:

آقایی با غلامش به کشتی نشست، غلام که دریا ندیده بود وحشت کرد و بی قراری می نمود، بطوری که اضطراب او ساکنین کشتی را ناراحت ساخت، حکیمی در آنجا بود گفت: من چاره ی این را می دانم، دستور داد غلام را به دریا افکندند، غلام که خود را میان امواج خروشان و بی رحم دریا در مواجه ی با مرگ می دید سخت تلاش می کرد که خود را به کشتی برساند و خود را از غرق شدن نجات دهد.

پس از مقداری تلاش بی فایده همین که نزدیک بود غرق شود حکیم دستور داد نجاتش دهند، غلام پس از این ماجرا آرام گرفت و دیگر دم نزد، رمز آن جویا شدند،حکیم گفت: لازم بود در دریا بیفتد تا قدر کشتی بداند.

آریاگر انسان همیشه در خوشی و آسایش باشد احساس نعمت نمی کند، اگر انسان بخواهد احساس لذت کند باید با سختی ها و رنج ها آشنا گردد در برخورد با مشکلات است که انسان لذت ها را درک می کند، برخورد با سلب نعمتها است که باعثدرک وجود آنها می گردد.

تا انسان پایین دره نباشد، عظمت کوه را درک نمی کند، آنها که در ناز و نعمت پرورش می یابند و پستی و بلندی جهان را احساس نمی کنند در مقابل مشکلات مانند یک پر کاه هستند که هر ثانیه باد آنها را به این سوی و آن سوی حرکت می دهد و با برخورد به کوچکترین سختی از پای در می آیند و ممکن است به خاطر راحتی خود دست به خود کشی هم بزنند.

...

و خدا :

این مخالفان معیشت بچه های جبهه و جنگ را بریزد وسط دریا ؟!

تا رزمندگان و جانبازان مثلاً ۵% از فقر و فلاکت و نداری نجات یابند ؟!

و حقوق بگیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بشوند .

انشاالله که دریایی می شوند ؟!

انشاالله .

چرا نمی روید وسط دریا که بچه های دفاع مقدس از دستتان راحت شوند ؟!

بروید دیگر .

بروید .

...

ای شهیدان ، عشق مدیون شماست ""
"هرچه ما داریم از خون شماست

ای شقایق ها و ای آلاله ها ""
" دیدگانم دشت مفتون شماست ...
..
...

...

و خدا نور ایمان در دلهای مخالفان بچه های جبهه و جنگ بتاباند که مومن شوند .

همسنگران را هم ؟!

که وجدان پاک و حق الناس را یاد آورند .

و عزت و شرف را محترم شمارند .

که حکومت را قدر بشناسند .

که حکومت سوکولار ام الفساد است .

و مخالفت با ایثارگری رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس

و دریافت حقوق از بنیاد شهید و امور ایثارگران نشان از ضدیت

با جمهوری اسلامی ایران دارد ؟!

و نشان از برقراری حکومت سکولار دارد .

و نشان از حذف فرهنگ ایثار و شهادت دارد .

و فقیر و درمانده کردن بچه های جبهه و جنگ :

نشان از دشمنی با اسلام و با ایران دارد .

خدایا .

آنقدر چرب خوردند که به خود نمی آیند که ببینند ؛

مادر شهید دست فروشی می کند ؟!

جانباز دارو درمان ندارد .

رزمنده نان شب ندارد .

خدایا .

مقداری وجدان .

مقداری عقل .

مقداری انسانیت .

مقداری شعور .

به اینان نشان بده :

شاید از دشمنی با حقوق و معیش بچه های جبهه و جنگ دست بردارند ؟!

و شاید خودشان انسان شوند ؟!

...


خیلی ممنون بسیار زیبا موضوع را تبیین کرده اید. به در یا رفته می داند مصیبت های دریا را -گویای رنج و مصیبت های فراوانی است که خانواده شهدا و جانبازان و رزمندگان می کشند. چرا به درخواست های جانبازان معوقات ایثارگران و از جمله درخواست بحق برادر مرتضی خاکپور و دیگر عزیزان اعتنایی نمی کنند. پاسخگویی حتی در گرما گرم جنگ را حضرت علی سلام الله علیه در نبرد صفین به شمای مسئول آموخت.
چرا از راه و روش وسیره امیرالمومنین پیروی نمی کنید؟ لااقل آزاده باشید.
این روش بر خلاف وصیت های شهداست.
لا اقل وصیت شهدا را شمایی که بر مبل ها تکیه کرده اید بخوانید.

...

سلام به شهدای عزیز .

آفرین به شعور شما بانوی با وجدان ؟!

درد وبلای شما بخورد توی سر رزمنده ستیزان ؟!

...

آیا بهتر نیست کمی، فقط کمی از ولخرجی‌ها از کیسه‌ی ملت بکاهید؟ لااقل گزارش دهید که این هزینه‌ها برای برگزاری مراسم‌ها و این همه بیلبورد به این مناسبت‌ها، چه خروجی داشته است؟ آیا خروجی این ولخرجی‌ها غیر از همین گورخواب‌ها و هزاران تبعات دیگر بوده است؟

۳۷ – ۳۸ سال از انقلابی می‌گذرد که مردم کردند؛ آیا حتما باید پشیمان شوند؟ یعنی اینقدر اصرار بر پشیمان کردن مردم برای چیست؟ میدانید حتی خانواده شهدا وایثارگران ورزمنده های عزیز را هم دلسرد کرده اید

یادمان باشد که یکی از مصادیق بارز ظلم مسوولان قبل از انقلاب، همان حلبی‌آبادهایی بود که عکس‌هایش را در کتاب‌های مدارس چاپ کرده بودند. گویا طبق آمار، حاشیه‌نشینی شهرها در آن زمان حدود دو سه میلیون بود و حالا به حدود ۱۱ میلیون نفر رسیده است و این تصاویر دلخراش گورخواب‌ها هم که دیگر خجالت آور است.

می‌توان نام برد از خیلی از نهادها و مسوولانی که بود و نبودشان در آن مسوولیت‌ها کمترین فایده‌ای در زندگی مردم ندارد، بلکه مسوولیت آنها فقط هزینه است. یعنی از جیب ملت خرج چیزهایی می‌شود که کوچک‌ترین فایده‌ای در زندگی نمی‌بینیم، الا همین فاکتورهایی که همین الان در مجلس در حال بررسی هستند تا از جیب ملت پرداخت شود!

بله، پول مفت را می‌خورند و بذل و بخشش می‌فرمایند و آن وقت کسانی که دزدی نمی‌کنند مجبورند در گورهایی بخوابند و صدایشان هم درنمی‌آید.

لااقل اسامی بعضی مراکز را عوض کنید، بلکه امید واهی به بدبخت و بیچاره‌ها داده نشود، از جمله بنیاد مستضعفان و کمیته‌ی امداد امام خمینی و هر چیزی که با اسامی عدالت و کمک و از این قبیل مرتبط است.

آهای آقایانی که برای رفت و آمدتان یا برای حرف زدن‌تان، یا برای بازدیدتان از اینجا و آنجا، حتی برای ابراز شادی و نارحتی شما از جیب ملت هزینه می‌شود، کمی خجالت بکشید!

والله با کمی جمع و جور کردن ولخرجی‌ها و رشوه‌ها و دزدی‌های غیرخصوصی [!] در این همه نهاد گل و گشاد، حداقل دیگر کسی زنده در گور نمی‌خوابد!

یکی دیروز کنایه‌ی صحیح و سنگینی زد به ساختمان فوق مجلل مرقد امام خمینی که در نزدیکی‌های همان جایی است که در گزارش گورخواب‌ها آمده است. نگاه‌های مسوولان در این سالها چقدر تغییر کرده است. مگر ممکن است؟ آیا امام خمینی که امام مستضعفان بود راضی بود پس از او چنین کنند؟ آیا مردمی که قرار بود صاحب انقلاب باشند، راضی هستند به این رفتارها؟

آقای مسوول! بله شما، چپ و راست ندارد! همه‌ی اینها از جیب ملت است، جیبی که دست شماست! این کارها را نمی‌دانم چقدر قانونی یا غیرقانونی است، اما می‌دانم غیراخلاقی است.
البته به انتشار چنین متنی از فاش که ید طولانی در سانسور متن های بنده دارد امیدی ندارم ولی همین که ریسش اقای ساقی بخواند کافی است
برجام را خدا آورد..خدا!!!!!!
برجام آفتاب تابان.. طلوع از غروب!!!!
برجام هوا را پاکیزه نموده و آب زلال برایتان می آورد..تنفس راحت مستکبرین!!!!
و.....
لبخند هر و کر دشمن خونی را دوست جون جونی می کند..!!!
هواپیما!!!
ایرباس اشرافی!!!
واگذاری منابع و ذخائر نفتی به اونوریها!!!!
......
در حالیکه خودمان می توانیم.
کشتی هم با بهترین کیفیت می سازیم.
.......
ولی کدخدا را کدخداپرستان می ستایند و دست بسوی او! دارند.
.....
سلام و رحمت خدا بر شهیدان
درود بر ایثارگران
اهای مسولین عزیزآیااین عدالت استکه28سال حق رزمندگان راپامال کنید؟مگرمااول انقلاب دم ازاستقلال ازادی نمیزدیم دم ازدین واسلام نمیزدیم ؟مگرنمیگفتیم شاه حق ملت رامیخوردوبه تاراج میبردکو؟پس اینهمه ادعاکجارفت ؟آیاعدالت این استکه28سال حق وحقوق رزمندگان رایک عده پامال کنندوبه نفع دیگران تصویب کنند؟چرامسولین باگذشت زمان اول انقلاب راازیادبردند؟چراباگذشت زمان گفته های بنیانگذارجمهوری اسلامی امام خمینی ره وامام خامنه ای کم رنگ شده است یعنی بیرنگ چرامگرامام خمینی ره نگفتندنگذاریدپیشکسوتان جنگ درروزمره خودبمانند؟همینطوربه گفته امامان جامه عمل پوشاندید؟چرا28سال استکه رزمندگان راازیادتان برده اید؟هیچ باخودنگفتیدکه همین رزمندگان بودندکه نگذاشتندکشوردست دشمن بیفتدچراخاروذلیلشان کردید؟چرایک دفترچه بیمه درمانی به رزمندگان ندادیدتابرونددردی راکه ازجنگ رسیده بودرادرمان کنند؟چراگذاشتیدمارزمندگان پیش زن وبچه هایمان شرمنده باشیم؟چرابایدزن وبچه های رزمندگان ازابتدایی ترین خواسته خودمحروم باشند؟چونکه پدرخانواده رفته به جنگ وحال ناقص است ونمیتواندخواسته زن وبچه اش رابراورده کند؟اگرازمسولین بالا دستان نمیترسیدازخدابترسید/رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi