شناسه خبر : 51820
چهارشنبه 13 بهمن 1395 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فداکاری پیروان ادیان توحیدی درجنگ


روایت یک جانباز «کلیمی» از فداکاری پیروان ادیان توحیدی درجنگ

دکتر جهانبخش
دکتر جهانبخش

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با حضور در انجمن کلیمیان تهران با یک جانباز کلیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در سخنانی گفت: 11 سال است که به مناسبت‌های مختلف با قهرمانان و پیروان ادیان توحیدی دیدار و گفت‌وگو داریم. امسال نیز بنده برای سومین سال متوالی به مناسبت ایام دهه فجر با حضور در این انجمن می‌خواهم با یک جانباز کلیمی دیدار کنم و از تلاش‌هایی که کرده است تقدیر کنم.چنین دیدارهایی در کل کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: اعتقاد شخصی من پیرامون دیدارهایی که توسط مسئولان کشوری با پیروان سایر ادیان انجام می‌شود این است که تمامی این دیدارها فراملی هستند و ما نیز باید به این موضوع همواره توجه داشته باشیم چرا که اعتقاد داریم امام (ره) در حقیقت احیاگر مجدد اسلام ناب بودند و از سوی دیگر ابتکار ایشان نیز این بود که توانستند با نگاه ویژه‌ای که به ادیان توحیدی داشتند بر وجوه اشتراک آن‌ها تمرکز داشته باشند. همین مسئله باعث همگرایی و همدلی میان اقوام و پیروان ادیان توحیدی در کشور شد.

نصیری ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری همواره توصیه ویژه و حساسی نسبت به این مسئله دارند و در برنامه‌های سالانه خودشان نیز دیدار با خانواده‌های شهدای سایر ادیان وجود دارد. ما می‌دانیم که دشمنان در عرصه‌های بین‌المللی همواره به دنبال این هستند که به نظام و انقلاب ضربه بزنند. هدف‌گیری آن‌ها نیز همین وجوه مشترکی است که میان مردم ما به چشم می‌خورد؛ غافل از اینکه تمامی ملت ایران بر مبنای رهنمون‌های مقام معظم رهبری در حرکت هستند و دشمن نمی‌تواند تفرقه‌ای میان آحاد ملت ایران ایجاد کند.



در ادامه این دیدار، دکتر جهانبخش قهرمانی -جانباز- در سخنانی در رابطه با خاطراتش از دوران دفاع مقدس و شهدای پیروان ادیان توحیدی گفت:‌من از جانبازان 70 درصد کلیمی هستم که پس از 13 ماه خدمت در لشکر 58 ذوالفقار، در سال 64 از ناحیه دو پا در جنوب منطقه شرهانی به درجه جانبازی رسیدم. پس از پایان جنگ احساس کردم اکنون باید در سنگر دیگری در راه خدمت به کشورم گام بردارم. برای همین ادامه تحصیل دادم و در دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکتری در رشته داروسازی فارغ‌التحصیل شدم.

این جانباز یادآور شد: بدون شک دیدارهایی که مسئولان کشور با خانواده‌های جانبازان و شهدا دارند بسیار خوب است و موجب دلگرمی ما خواهد شد. باید یادآور شوم که همواره هر کشوری نیازمند جانفشانی و ازخودگذشتگی است. من نیز بنابر احساس مسئولیتی که داشتم قدم در راه دفاع از میهن گذاشتم چرا که اعتقاد دارم وقتی که جنگ بر کشوری تحمیل می‌شود فارغ مباحث دینی و مذهبی باید برای کشور جانفشانی کرد. من خاطرات بسیاری از دوران دفاع مقدس دارم اما آنچه که می‌خواهم برایتان بگویم بیشتر جنبه ملی دارد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس از همه اقشار جامعه وارد جنگ با دشمن شدم. از جمله کلیمیان یا هم وطنان ارمنی ما. حتی بعضی از این افراد نیز در گردان‌هایی که نیاز به شهادت‌طلبی بیشتری بود یا در خط مقدم نیز حضور یافتند و ثبت نام کردند. این مسئله نشان از هم بستگی ملی میان ادیان دارد که باید در آن تمرکز کنیم.

این جانباز یادآور شد: من علاوه بر اینکه از جانبازان دوران دفاع مقدس هستم و در یکی از مناطق محروم کرمانشاه به شغل داروسازی در داروخانه مشغول هستم همزمان مسئولیت انجمن کلیمیان استان کرمانشاه را بر عهده دارم. بنابراین باید یاد و خاطره شهدای کلیمی ساکن این استان را هم گرامی بدارم. شهیدان شریف، تکلیفی، موریم، حکیمیان و غنچه معلمی از جمله شهدای کلیمی هستند که در استان کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند. دو تن از این شهیدان در منطقه عملیاتی در راه میهن شهید شدند. یادم می‌آید فریبرز نوری هنگامی که سرباز شد به همراه چند تن دیگر از دوستانمان برایش جشنی برگزار کردیم تا اینکه در پاوه بر اثر ترکش دشمن به شهادت رسید. پدر فریبرز موریم از حاخام‌های بزرگ کرمانشاه بودند که من به شخصه از او درس‌های بسیاری گرفتم.

در ادامه این دیدار دکتر سلیمان کهن صدق نایب رئیس انجمن کلیمیان تهران و رئیس هیأت مدیره بیمارستان دکتر سپیر در سخنانی یادآور شد: باید تشکر و قدردانی کنم که طی سالیان متمادی از سوی مسئولان کشور نسبت به پیروان سایر ادیان توجه ویژه‌ای شده است. این موضوع نشان دهنده رعایت حق و حقوق، برابری و برادری، عدالت و انصاف است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن پایبند هستند و ریشه در فرهنگ اسلامی-ایرانی دارد. برای ما پیروان کلیمی این گونه مسائل یک ارزش انسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید ایام پیروزی انقلاب اسلامی را به همه هم میهنانم تبریک بگویم. همه ما مدیون شهدا، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هستیم. بدون شک افرادی مانند جانباز عزیزمان آقای قهرمانی حاضر شدند در جنگ پای خود را بدهند تا پای دشمن به کشور باز نشود.

انتهای پیام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi