شناسه خبر : 56684
چهارشنبه 24 آبان 1396 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش جدید از وضعیت ایثارگران زلزله زده

جانباز نخاعی حاضر در مناطق زلزله زده در گفت و گو از بهتر شدن رسیدگی ها به زلزله زدگان، خصوصا" ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز -  در ادامه ی پیگیری وضعیت زلزله زدگان، خصوصا" جانبازان و ایثارگران مناطق زلزله زده کرمانشاه، خبرنگار ما به گفت و گوی با یکی از جانباز نخاعی و حاضر در این منطقه پرداخته است.

بر پایه ی این گزارش، مرتضی صفری از جانبازان نخاعی ساکن شهر سرپل ذهاب، با تشریح اوضاع منطقه و کیفیت رسیدگی به زلزله زدگان، خوشبختانه از بهتر شدن اوضاع رسیدگی ها و امداد رسانی ها خبرداده و به تقدیر و تشکر از ارتش، انجمن جانبازان نخاعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخته است:

فاش نیوز: سلام آقای صفری حالتون چطوره و الان کجا هستید؟

الحمدلله. سرپل ذهاب نزدیک پادگان ابوذر هستم.

 

فاش نیوز: پادگان ابوذر خرابی داشته؟

- زیاد نه ولی مشکلات آب و برق داشت و برق ما قطع بود. ولی خب بنیاد شهید کرمانشاه پیگیر شد و چادر آوردند.

عباسپور معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید تلفنی مشکلات ما را پیگیر شدند. ارتش هم خدماتی به ما داه است.

 

فاش نیوز:  الان وضعیت بهتر شده است؟

- آب گل آلود است ولی برق وصل شده. نانوایی ها هم شروع به کار کرده اند.

 

فاش نیوز: در حال حاضر شما از جانبازان دیگر خبر دارید؟

-بله، اکبر محمدی یکی از جانبازان نخاعی است که هر دوپایش شکسته و زیر آوار مانده است. در بیمارستان بیستون کرمانشاه بستری است. اول متوجه شکستن پاهایش نشده بود چون حس نداشته و نخاعی بوده، بعد که در آسایشگاه بررسی شد معلوم شده که هر دو پایش شکسته است. یکی از شکستگی ها بالای زانو و دیگری پایین زانو بوده است.

فاش نیوز: به علت پوکی استخوان ضربه دیده و شکسته است. از بچه های ایثارگر دیگر خبر دارید؟

- نه زیاد.

 

فاش نیوز: الان وضعیت سرما به چه صورت است؟

- شب ها سرد است ولی از طرف بنیاد شهید چادرهایی برای ما آوردند. به هر کدام از جانبازان نخاعی یک چادر دادند و الان در چادر زندگی می کنیم. نانوایی هم برقرار است و شروع به کار کرده است. آب و برق وصل شده و مشکل زیادی نیست.

معاونت بهداشت و درمان بنیاد آقای عباسپور دیشب تلفنی پیگیر شدند برای تجهیزات ما. انجمن جانبازان نخاعی هم چندین بار پیگیر ما شدند و مبلغی هم به ما کمک کردند برای 5 نفر.

از امیر حیدری و بنیاد شهید شهرستان و انجمن جانبازان نخاعی تهران حتما" تقدیر شود.

از جانبازانی که از تهران و خرم آباد تماس گرفتند و ابراز هم دردی کردند هم تشکر می کنیم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با احترام وعرض تسلیت بمناسبت درگذشت هموطنان کرمانشاهی در زلزله اخیر لازم است یادی کنیم از رشادتهای رزمندگان غیور وطن در دهه 60 در قصرشیرین سرپل ذهاب و... اما این زلزله ها چرا مسئولین امر را از خواب بیدار نمیکند اگر دولت محترم بفکر مقاوم سازی و معماری درست دادن تسهیلات کم بهره به روستاها وبافت فرسوده شهرها میشد واعتباراتی را هر ساله تخصیص میداد ونظارت درستی در بهینه سازی مسکن مینمود ایا لازم بود یک شبه این همه هزینه کند الان تا این مردم مصیبت زده سرپا بشوند وبه روال عادی زندگی برگردند دولت محترم باید میلیاردها ریال هزینه کند وام های بلاعوض بدهد ووام ساخت مسکن وهدر رفتن نیروی کار وانسانی مشغول شدن دولت وبدنه ان به مدت طولانی برای کشور کلی هزینه تراشیده میشود چرا نباید این هزینه ها را در وقت عافیت داده نشود تا با فراق بال مسکنی مقاوم داشته باشند در کشور ما این اولین زلزله نبوده چندین زلزله بوقوع پیوسته دولت تجربه کرده اما کارشناسی برخورد نشده مسئولین ما همیشه در سفرهای خارج کشورند وکشورهای زلزله خیز را دیده اند چرا از تجربه انها استفاده نمیکنند چرا باید ملت مظلوم ایران همیشه چوب ندانم کاری مسئولین را بخورد دوستان همیشه هزینه قبل از حادثه کمتر است از بعد حادثه ضمن اینکه بحرانهای موازی هم بوجود می اورد مثل نارضایتی مردم فوت عزیزان و سرمایه های انسانی کشور چرا باید در این حاثه بالای 100نفر قطع نخاعی داشته باشیم به عبارتی 100خانواده نان اورش زمین گیر وهزینه های زندگی تا اخر عمرش به گردن سازمانهای دولتی بیفتد وهزاران مشکل دیگر ایا شایسته نیست همین هزینه های بعد حوادث را فبل از وقوع ان بپردازیم از تجربه زاپن وچند کشور دیگر استفاده کنیم به امید روزی که مسئولین دست اندرکار درست فکر کنند ودرست تدبیر عمل کنند حق یارتان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi