شناسه خبر : 56991
جمعه 17 آذر 1396 , 15:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جای مادر شهید کشوری خالی

بحث فلسطین بحث جهان اسلام است/ ملت ایران نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد

 
امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه امروز بحث فلسطین بحث جهان اسلام است، گفت: ملت ایران نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد.
به گزارش بلاغ به نقل از سیمرغ ما، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیمرغ، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا و تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: هر ساله هفته وحدت و جشن ولایت باید باشکوه‌تر برگزار شود.

وی در ادامه به ۱۵ آذر روز هوانیروز و شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری اشاره کرد و گفت: جای مادر بزرگوار شهیدان احمد و محمد کشوری در میان ما خالی است.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه این مادر دو فرزندش را در راه خدا داد اما تسلیم و گوشه‌گیر نشد، تصریح کرد: با تمام شرایط ساخت و تا روزی که از دنیا رفت در صحنه حاضر ماند.

این مسؤول افزود: احمد کشوری‌ها به شهادت رسیدند اما شهادتشان برای ما مرز و جهت داشت.

یوسفی با اشاره به اینکه یادواره امیران، سرداران و ۱۵۰ شهدا شهرستان فردا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این شهدا عزت برای منطقه ما هستند.

وی ادامه داد: ۱۸ آذر ۱۳۷۰ رژیم بعث رسماً به‌عنوان متجاوز و آغازگر جنگ هشت‌ ساله شناخته شد.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه اگر آغازگر جنگ صدام بود چرا این مدت طولانی با خسارت بسیار زیاد جانی و مالی طول کشید، تصریح کرد: قصدشان حفظ کردن صدام بود.

این مسؤول افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از سقوط شاه برای قدرت پیدا نکردن جمهوری اسلامی جریان‌ها و گروهک‌های مختلف را به جان نظام انداختند.

یوسفی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم منحوس صهیونیست برای مهار انقلاب اسلامی جنگ را آغاز و ادامه دادند، اظهار کرد: وقتی دیدند انقلاب اسلامی به‌زانو درنمی‌آید و قامت می‌کشد محاصره اقتصادی و دادن قطع‌نامه‌های مختلف به سازمان ملل را شروع کردند.

وی ادامه داد: چطور آمریکا خواهان حقوق بشر می‌شود و ایران ضد حقوق بشر عمل می‌کند.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه درود خدا به محضر ورزشکارانی که شرف ملی و دینی را برتر از گرفتن جایزه مقطعی می‌شناسند، تأکید کرد: این ورزشکاران خود را کنار رزمندگان و فرماندهان شهید قرار می‌دهند و فریاد مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

این مسؤول افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید: «هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به‌قدر دولت آمریکا ناقض حقوق بشر باشد.»

یوسفی با اشاره به اینکه چرا در کشورهایی که در اختیار غربی‌ها قرار دارد مسلمان شیعه و عالم مسلمان بیدار داشته باشد باید حذف شوند و دفاعی به‌عنوان حقوق بشر از آن‌ها صورت نگیرد، اظهار کرد: حقوق بشر کشورهای غربی براساس رنگ و مکان است.

وی در ادامه بابیان اینکه چرا بعد از معرفی صدام به‌عنوان آغازگر جنگ محاکمه نشد، گفت: ملت ایران بیدارند و می‌دانند با چه کسی روبه‌رو هستند.

امام‌ جمعه سیمرغ با تأکید بر اینکه ملت ایران نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد، تصریح کرد: این راه آغاز شد.

این مسؤول افزود: در سال چهارم هجرت یهودیان در جنگ بنی نضیر به رسول‌الله خیانت می‌کنند، در جنگ خیبر هم همچنین به‌طوری‌که موشه دایان بعد از فتح قسمتی از خاک فلسطین و بیت‌المقدس می‌گوید ما انتقام خیبر را گرفتیم که نشان‌دهنده کینه درونی آن‌ها به اسلام است.

یوسفی با اشاره به اینکه امروز بحث فلسطین بحث جهان اسلام است، تأکید کرد: کار ترامپ را نه‌تنها محکوم می‌کنیم از همه کشورها و دولت‌های اسلامی و وادادگان سیاسی می‌خواهیم برگردیم و وحدت پیدا کنیم.

وی گفت: به‌جای جنگ با مسلمانان گلوله‌های خود را به سمت رژیم صهیونیستی بگیرید.

در حاشیه نماز جمعه امروز سیمرغ از مادر شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون محمدآرش احمدی تجلیل شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi