شناسه خبر : 60898
چهارشنبه 07 شهريور 1397 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی مشکلات ایثارگران در اولویت کار مسوولان نیست

«اسدالله ترکاشوند» دبیر کل جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و دبیر دومین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با گلایه از عدم حضور مسوولان کشوری و لشکری در این همایش اظهار داشت: علی‌رغم دعوت از فراکسیون ایثارگران مجلس که مدعی ایثارگری هستند، هیچ‌یک از اعضا در این همایش حضور نداشتند. از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و ارگان های نظامی نیز دعوت به عمل آمد که کسی نیامد و این نشان می دهد که بعد از 30 سال، بررسی مشکلات و مسائل ایثارگران هیچ اولویتی برای مسوولان ما ندارد.

ترکاشوند مهمترین مطالبه امروز جامعه ایثارگری را اجرای درست قوانین مصوب در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دانست و افزود: این قانون اگرچه نواقصی دارد و علی‌رغم اینکه در ابتدای دولت روحانی برای اجرای آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد، اما ناقص اجرا شده است.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی معیشت و اشتغال خانواده ایثارگران است. در قانون مصوب شده است حقوق جامعه ایثارگری مساوی با حقوق نیروهای مسلح پرداخت شود، اما به دلیل کمبود بودجه این قانون اجرا نمی شود و یا پاداش پایان خدمت در قانون منظور شده است، اما هنوز جانبازان از پاداش پایان خدمت بهره نبرده اند و بنیاد شهید هم منکر این است و می گوید، بودجه نداریم.

دبیر دومین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: در بحث فوق العاده ایثارگری، قانون تصریح کرده است که دولت مبلغی به جانبازان و خانواده های ایثارگران بدهد؛ اما بنیاد شهید اجرای آن را منوط به جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدایی که در ادارات و سازمان ها مشغول به کار هستند کرده است. الان وضعیت حقوقی و دریافتی جامعه ایثارگری زیر 2 میلیون تومان است و این در شرایط اقتصادی امروز جوابگوی نیازهای ایثارگران نیست.

ترکاشوند در خصوص حق پرستاری جانبازان بیان کرد: در بحث قانون برنامه ششم گفته شده دولت موظف است به جانبازان 29 تا 49 درصد حق پرستاری بدهد ولی بنیاد شهید این را در قبال جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان اجرای کرده و به باقی جانبازان چیزی نمی دهد.

وی با اشاره به دعوت از 160 تشکل شاهد و ایثارگر کشور برای حضور در این همایش گفت: در دور اول همایش افراد زیادی دخیل نبودند و خود بنیاد شهید تصمیم به برگزاری آن گرفت و تنها حضور تشکل ها را داشتیم.

ترکاشوند بیان کرد: برای برگزاری این همایش دبیرخانه ای متشکل از اعضای کارگروه های چهارگانه ای از تشکل های شاهد و ایثارگر تشکیل و تصمیم گرفته شد همایش در سال 97 برگزار شود. هدف نیز بیان مطالبات ایثارگران در قالب بیانیه ای خواهد بود.

به گزارش دفاع پرس، دومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز سه شنبه ششم شهریورماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

اینستاگرام
به جانبازان معسر ساتا صدقه می دهد که مایه شرمندگی و تاسف است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi