شناسه خبر : 61872
دوشنبه 07 آبان 1397 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انعقاد تفاهم‌نامه آموزش ایثارگران با مجتمع فنی تهران

تفاهم‌نامه آموزش و توانمندسازی ایثارگران فی‌مابین اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد و مجتمع فنی تهران منعقد شد.

تفاهم‌نامه آموزش و توانمندسازی ایثارگران فی‌مابین اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد و مجتمع فنی تهران صبح روز دوشنبه 7 آبان ماه با حضور سردار حسن‌زاده سرپرست این اداره کل و مسئولان مجتمع فنی تهران منعقد شد.

http://isaar.ir/images/docs/000264/n00264942-b.jpg

حسن‌زاده در این مراسم با اشاره به سابقه 40 سال فعالیت آموزشی مجتمع فنی تهران اظهار داشت: این مجتمع آموزشی در اکثر استان‌ها نمایندگی داشته و آموزش‌های فنی و تخصصی را به‌صورت حضوری و مجازی ارائه می‌دهد، این اولین تفاهم‌نامه بنیاد با مجتمع فنی تهران است که به‌صورت آزمایشی در استان‌های تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، قم، اصفهان، البرز، فارس، گیلان و مازندران اجرا می‌شود، قطعاً اگر در استان‌های دیگر نیز تعداد متقاضیان به حدنصاب برسد علاوه بر آموزش‌های مجازی، امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری نیز فراهم است.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه 16 دپارتمان آموزشی با 1700 زیرشاخه در نظر گرفته‌شده که ظرف مدت یک سال همسران و فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا و فرزندان آزادگان یک سال اسارت به بالا می‌توانند از کلاس‌های آموزشی مجتمع فنی تهران با 40 درصد تخفیف از کل مبلغ شهریه تا سقف 250 هزار تومان استفاده کنند.

سرپرست اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد بابیان این‌که تا هفته آتی سامانه ویژه اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط مجتمع فنی تهران برای ثبت‌نام ایثارگران راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ابتدا مشمولین تفاهم‌نامه به دفاتر بنیاد منطقه خود مراجعه و معرفی‌نامه برای مجتمع فنی تهران دریافت می‌کنند، سپس معرفی‌نامه را در این سامانه بارگزاری کرده و به‌صورت حضوری نیز آن را تحویل مرکز آموزشی موردنظر می‌دهند، پس‌ازآن اسناد آموزشی به همراه معرفی‌نامه برای پرداخت هزینه به بنیاد منطقه ایثارگر ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: مزیت راه‌اندازی سامانه مختص ثبت‌نام ایثارگران این است که علاوه بر اعمال تخفیفات، دسترسی مدیریتی به اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد می‌دهد تا مراحل ثبت‌نام، دوره‌های آموزشی تا صدور گواهینامه برای ایثارگر را رصد کند.

حسن‌زاده ایثارگران با مدرک تحصیلی دیپلم و فاقد دیپلم را در اولویت این تفاهم‌نامه دانست و گفت: کسب مهارت فرد برای تأمین معاش و اشتغال در انعقاد این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌شده است، به همین منظور اولویت با ایثارگران دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فاقد دیپلم در دستور کار قرار گرفت، زیرا افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند فضای بازتری برای اشتغال دارند ولی اگر شخصی با مدرک دانشگاهی نیز نیاز به آموزش نرم‌افزار خاصی برای جذب در بازار کار داشته باشد در قالب این تفاهم‌نامه می‌تواند به مجتمع فنی تهران مراجعه کند.

وی افزود: پس از اتمام دوره آموزشی برای ایثارگران مشمول تفاهم‌نامه، گواهینامه صادر خواهد شد و در نظر داریم تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه را با مجتمع فنی تهران و یا مجتمع‌های آموزشی دیگر با اتحادیه کاریابی‌های کشوری و بین‌المللی منعقد کنیم تا پس از کسب مهارت‌های آموزشی، افراد با توجه به مهارت، جذب سازمان‌های دولتی، خصوصی و یا بین‌المللی شوند.

سرپرست اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد در پایان سخنان خود بابیان این‌که گواهینامه مجتمع فنی تهران اعتبار بین‌المللی دارد، گفت: در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور، بنیاد با ارتباطاتی که با وزارت امور خارجه و وزارت کار برقرار کرده می‌تواند با توجه به اعتبار بین‌المللی مدارک مجتمع فنی تهران، نسبت به اعزام نیروی کار به خارج از کشور اقدام کند.

ناصر شریف‌زاده مدیرکل آموزش‌های مجتمع فنی تهران نیز در این مراسم بابیان این‌که انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران افتخاری است، گفت: مجتمع فنی تهران بیشترین تسهیلات و امکانات را در این تفاهم‌نامه برای بنیاد در نظر گرفته است زیرا ارائه خدمات آموزشی به‌ویژه برای ایثارگران را دینی بر گردن خود می‌دانیم که امیدواریم تعاملات با بنیاد بیشتر شده و تفاهم‌نامه‌های دیگری را نیز منعقد کنیم.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
باز هم تبعیض مستمر
چرا بنیاد قصد ندارد مصوبات برنامه ششم را اجرا کند در برنامه ششم تخفیف استفاده از اموزشگاهها برای همه جانبازان دیده شده و نه فقط جانبازان بالای 25%
چرا مدیران بنیاد قانون را نمی دانند و رعایت نمی کنند ؟
چرا شما خبرنگار محترم فاش نیوز با انها مصاحبه نمی کنید ؟
جناب اقای شهیدی
رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران
با سلام
اخیرا تفاهم نامه های بین بنیاد شهید و امورایثارگران با موسسات آموزشی قلم چی و علوی و هم اکنون مجتمع فنی تهران بسته شده است، که به موجب آن اکثریت ایثارگران شامل تخفیف دوره های آموزشی قرار داده شده اند، باستثناء خانواده جانبازان زیر25% ، لذا خواهشمند است با عنایت به اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور، کلیه جانبازان با هر درصد جانبازی نیز شامل تخفیفات آموزشی قرار داده شده اند و همه سازمانها مکلف به اجرای قانون می باشند و همچنین با توجه به شرایط خاص جانبازان زیر25%، که اکثرقوانین حمایتی برایشان اجرایی نشده است، در این خصوص مساعدت و دستور فرمایید.
1- کلیه تفاهم نامه های مذکور اصلاح شوند و فرزندان جانبازان زیر25% , نیز بتوانند از این تخفیفات بهره مند شوند و هرگونه بدعت گذاری تبعیض آمیز بین جانبازان برداشته شود.
2- در همه تفاهم نامه های رفاهی و ورزشی همه جانبازان و خانواده هایشان بتوانند از امکانات مربوطه بهره مند شوند .
3- 30% تخفیف شهریه دانشجویان ایثارگر( رزمندگان و جانبازان زیر25% و خانواده هایشان) در کلیه دانشگاهها (دانشگاههای آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و.....) با تدابیرلازم اجرایی شود .
تا همه ایثارگران با افزایش مهارت و توانایی لازم بتوانند شغل مناسب داشته باشند و معاش خود را تامین کنند.

با تشکر جمعی از رزمندگان و جانبازان زیر25%
تنها راه حل رفع مشکلات ایثارگران همدلی همه جانبازان با هم است یعنی جانبازان 70% از زیر25% ها دفاع کنند و زیر25% ها از درصد بالاها
و این همان اتحاد ایثارگران است .
دست دردست هم دهیم به مهر
میهن خود را کنیم آباد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi