شناسه خبر : 63363
چهارشنبه 03 بهمن 1397 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مثل اینکه ما دیر رسیدیم و درصد بالا تموم شده بود!

من که تا حالا خیری از این ۱۰ درصد و کارت جانبازی ندیدم. به هرکسی میگم، باور نمی کنه! میگن پس چرا به بقیه حقوق میدن، زمین میدن، ماشین میدن، حق پرستاری میدن، بچه شون رو با خرج دولت و با سهمیه کنکور میفرستن دانشگاه و.... !

یاسر امینی - بنده یکی از کسانی هستم که در سال 61 و در گرماگرم جنگ به جبهه رفتم، جوانی بودم 19 ساله و تازه سبیل درآورده بودم، سرشار از غرور و ایمان و سرشار از تعصب نسبت به آب و خاک. برخلاف کسانی که اون موقع به هر دلیلی خودشون و بچه هاشون رو از ترس جنگ و جبهه، پشت بُتِه ها پنهون میکردن تا مبادا به عنوان سرباز فراری گیر بیفتن و به جبهه بفرستنشون!

با شوق و ذوق و از سر تکلیف پا شدم رفتم جبهه. محل خدمتمم شد لشکر زرهی ارتش. از اونجام ما رو فرستادن به شلمچه، جایی که بهش میگفتن جهنم! هم گرم بود و هم توپ و خمپاره دشمن بعثی خواب خوش رو ازمون گرفته بود، ولی برای ما بوی بهشت میداد. با همرزمامون خوش بودیم، برای خودمون شهردار داشتیم، ولی نه از شهردارای الان که بعضیاشون مشکل دارن. از اون شهردارایی که سنگر جارو میزد، ظرف می شست و موقع عملیات که می شد فرمانده و سرباز نداشتیم، همه در یک ردیف و باهم می زدیم به دل دشمن و پشت همو خالی نمی کردیم. به فکر این نبودیم که قانونی تصویب کنیم تا یکی مون نفع ببره و اون یکی سرش بی کلاه بمونه، بعدِ خدا تنها کسی که به دادمون می رسید خودمون بودیم. دعوامون که می شد، فرداش دوباره با هم دوست بودیم. خوشحالی یکیمون خوشحالی همه بود و غصه دیگری عزای همه. جبهه این بود. بینمون تمایز نبود، بین من و محسن، بین من و  محمد، فرقی نبود. همه سربازی بودیم با لباس خاکی و هر آن منتظر بودیم یا شهید بشیم یا اسیر یا زخمی!

چندتا عملیات شرکت کردم و از فرماندهی لوح تقدیر گرفتم (که الان دارمشون). این عملیات آخری که شرکت کردم تا سرم رو بلند کردم افتادم. اصلا نفهمیدم چی شد و از کجا خوردم!

این قدر خونریزی کردم تا بیهوش شدم. وقتی چشمامو باز کردم، دیدم رو تخت بیمارستان 17 شهریور اهواز بستری هستم. بعد 3 روز از اونجا اعزامم کردن مشهد، 23 روز بدون اینکه خانواده م باخبر باشن، اونجا بستری بودم و تنها مونسم پرستاری بود که غربتم رو درک کرده بود. آخه من بچه روستا بودم و تلفن نداشتیم، نامه هم نمیتونستم بنویسم و بفرستم.

خلاصه بعد از دو بار عمل جراحی برگشتم پادگان و 4 ماه از خدمتم مونده بود، گفتن نمیخواد بری جبهه، همینجا پشت جبهه تو تهران خدمت کن! بعد از 30 ماه خدمت اومدم خونه، رفتم پی زندگیم. درس خوندم و معلم شدم و بعد از 12 سال یعنی سال 78 بخشنامه ای اومده بود برای آموزش و پرورش که هرکسی جانبازی داره، مدرکشو یک مقطع بالاتر بزنید.

همه می گفتن خوش به حال اینا، رفتن جبهه، خوردن و خوابیدن و الانم یک مقطع تحصیلی بالاتر براشون حساب میشه.

من هنوز 2 ریالیم نیفتاده بود که اصلا جانبازی چیه؟

گفتن اگه گواهی زخمی شدن داری برو کمیسیون برات درصد تعیین کنن. مام رفتیم برامون زدن 10درصد!

مثل اینکه ما دیر رسیدیم و درصد بالا تموم شده بود. همه می گفتن تمومه، تو الان دیگه رو گنج نشستی! اگه من 10 درصدِ تو رو داشتم اِل می کردم و بِل می کردم.

خلاصه منم که تا حالا خیری از این 10 درصد و کارت جانبازی ندیدم. به هرکسی میگم، باور نمی کنه! میگن پس چرا به بقیه حقوق میدن، زمین میدن، ماشین میدن، حق پرستاری میدن، بچه شون  با خرج دولت و با سهمیه کنکور میفرستن دانشگاه و.... !

میگن مگه میشه تو فقط یه کارت ایثارگری داشته باشی؟

  آهی می کشم و میگم بله فعلا اینطوریه .....

خلاصه سرتون رو درد نیارم، این جانبازی و کارت جانبازی هم ما رو نابود کرد و هم بقیه رو!!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام دوست عزیز با ۲۵درصد جانبازی هم بجز یک مقطع تحصیلی چیز عاید ما نشد زیاد افسوس نخور
برادر من جانبازان 25 درصد مشمول خیلی از قوانین میشن مثل سهمیه کنکور 25 درصدی برای خود و خانواده سهمیه 25درصدی اشتغال برای خود و خانواده کمک هزینه مسکن بیمه تکمیلی و خیلی از امتیازات دیگر که شامل هیچ یک از جانبازان زیر 25درصد نمیشه
سلام انگار حرف دل ما را میزنی دقیق یک به یک اینگار سایه شما بودم ولی من از طرف سپاه برادر جان دفترچه درمانی به من و شما باره مالی دارد گفتن اگر به اینها دفترچه بدین باید به همه بدین حالا حرف من به جوانهای آیندگان است خدا نکند جنگی به شه اگر شده مدرک جم کنید زودتر از همه کمسیون برید چون هرچه دادن همان اول میدن به قول برادرمان دیر برسی درصد نیست به این میگن اداره خاله روز اول خانه خاله برات میرسن بد کم کم سرد میشه دیگه آخر نان خوالی 35 سال گذشت ولی مسولین یک قانونی تصویب نکردن همه برابری داشته باشند مثل اگر یکی 25 درصد میگیره 1500 اون 20 درصد بگیره 1 تومان 25 درصد قانون قبولش داره ولی 20 درشد هیچی آخر این چه قانونی دارید این ظلم است یکی در این مملکت پیدا نمیشه یک قانونی بنویسد همه به حق و حقوق خود برسن برادران سردار ما که رفتن دمبال زندگی خود در واقه سرپرست ما اونها بودن ما را دادن دست دولتیان کار اینها که معلوم است همین شده که شده
چرا محمد آقا با25درصدخیلی چیزهاعایدمیشه که قابل قیاس بازیر20نیست.البته حقتونه وهمچنین 25درصدحق همه جانبازان دیگه.
لطفا جوسازی نکنید که کسی که ۲۵درصد به بالاهمه چیز عایدش میشه همه ی این ها درحد حرفه درعمل چیزی نیست
برادر من جانبازان 25 درصد مشمول خیلی از قوانین میشن مثل سهمیه کنکور 25 درصدی برای خود و خانواده سهمیه 25درصدی اشتغال برای خود و خانواده کمک هزینه مسکن بیمه تکمیلی و خیلی از امتیازات دیگر که شامل هیچ یک از جانبازان زیر 25درصد نمیشه
اولا جانبازان ۲۵درصد وبالاترجزء جامعه هدف بنیادشهید می باشند.دوما سهمیه کنکورروبعداز۳۰سال به خانواده ۲۵درصد تا۴۹درصد دادند.سوما بیمه تکمیلی ووام مسکن وکمک معشیت و‌...به جانبازان زیر۲۵درصد هم می دهند
تبعیض های ناروا ما را نابود کرد
دختر خانم برو کار کن از این چیزایی که به ما دادند بهترش را برای خودت فراهم کن تا مجبور نشی تا این حد حرس بخوری.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi