شناسه خبر : 70812
جمعه 01 آذر 1398 , 13:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خون شهید شهریاری؛ جهت‌دهنده دانشمندان کشور

شهید شهریارینماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی‌که با خدا معامله می‌کنند، جاودانه‌اند و آن‌روز خون شهید شهریاری به حرکت دانشمندان کشور جهت می‌دهد.

 حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی شامگاه روز گذشته در یادواره شهید مجید شهریاری، اظهار کرد: پیامبران تنها برای بیان نصایح اخلاقی از سوی خدای متعال مبعوث نشدند، بلکه رسالت آنان برای هدایت واقعی جامعه و سیاست‌گذاری در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بود.

 وی با اشاره به اینکه در زندگی ائمه اطهار (ع) به‌طور مکرر تلاش برای تصدی مناصب حاکمیت و در دست گرفتن قدرت مشاهده می‌شود، عنوان کرد: تمام تلاش اهل‌بیت (ع) این بود که حکومت را از طاغوت بگیرند و به دنبال سیاست‌گذاری اجتماعی بودند.

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این یک انحراف در سیره ائمه است که دین‌داران و اهل‌بیت (ع) را از ورود به مسائل سیاسی منع کنیم، در حالی‌که ائمه تلاش داشتند حکومت را از طاغوت بگیرند تا مردم را به سوی نور و کمال سوق دهند.

 این مسئول یادآور شد: شرط اصلی کسی‌که می‌خواهد در این عرصه ورود کند، آن است که خودساخته باشد. پیامبر اکرم (ص) برای هدایت جامعه در اوج مراتب عبودیت و کمال قرار گرفت و خداوند رسول خدا را با آداب الهی تادیب کرد و سپس کار دین و امت را به ایشان سپرد.

 وی، ائمه را راهبران امت اسلامی خواند و گفت: حاکم اسلامی باید آن‌قدر رشد کند تا بتواند مردم را به بهشت ببرد. ائمه به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نبودند و در مسائل سیاسی ورود پیدا می‌کردند.

 دولابی تصریح کرد: کسانی‌که مطیع خدا و رسول اکرم (ص) هستند، چهار گروه‌اند که شامل انبیای الهی، صدیقین، شهدا و انسان‌ های صالح می‌شود؛ انبیای الهی راهبران امت هستند و صدیقین بدون چون و چرا دعوت پیامبران را قبول کردند که امیرالمومنین اکبر صدیقین است.

 وی ادامه داد: شهدا کسانی هستند که خون خود را در راه راهبران فدا کردند و انسان‌های صالح و مومن نیز به دنبال حرکت صدیقین و شهدا قدردان فضای ایجاد شده بودند. انقلاب اسلامی هم در پرتو دعوت پیامبران شکل گرفت و اگر شهدا نبودند انقلاب به ثمر نمی‌نشست.

 نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران ۸ سال دفاع مقدس، ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شدند، افزود: بعد از دفاع مقدس نیز عده‌ای در جهاد علمی شهید شدند که نمونه بارز آنان شهید دکتر مجید شهریاری است که در جهت هدایت کشور حرکت کرد و امروز خون شهید بزرگوار به دیگر دانشمندان کشور جهت می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: الگوی شهید شهریاری سیدالشهدا (ع) بود و کسی که با خدا معامله می‌کند، جاودانه می‌شود.

 دولابی تصریح کرد: اکنون قدرت جمهوری اسلامی ایران تا حدی است که دشمنان به هر حربه‌ای دست می‌زنند، شکست می‌خورند. بسیجیان نیز صالحانی هستند که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را می‌کنند و در فتنه‌هایی اخیر دشمن مانند همیشه پای کار بودند تا توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

 

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi