شناسه خبر : 43675
چهارشنبه 26 اسفند 1394 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درمان و جراحی جانبازان نیازمند ترمیم فک و صورت

ایرج عربی با اعلام این خبر گفت: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمات رسانی فوق تخصصی و افزایش سطح درمانی و تبادل تجارب علمی پزشکان ایرانی، از پروفسور «آنتونی ولف» و خانم پروفسور «چیارا بوتی» فوق تخصص ترمیمی اوربیت و صورت برای حضور در کشورمان دعوت به عمل آورد.
وی ادامه داد: این دو پزشک متخصص از تاریخ 20 اسفندماه در کشورمان حضور یافتند و به همراه تیم پزشکی ایرانی به انجام امور درمانی جانبازان معزز پرداختند. در این طرح درمانی، بیش از 30 نفر از جانبازان مورد معاینه اولیه قرار گرفتند و 25 نفر از جانبازان نیز توسط دو پروفسور مورد معاینه تخصصی قرار گرفتند.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد عمل‌های جراحی صورت گرفته در این مدت را 13 مورد عنوان کرد و گفت: باقی جانبازانی که مورد معاینه قرار گرفتند نیز با دستورات دارویی و درمانی لازم ترخیص شدند.
عربی در خصوص مزایای حضور متخصصان خارجی در کشورمان به جای اعزام جانبازان به خارج گفت: اجرای این طرح علاوه بر آموزش پزشکان داخلی و صرف هزینه‌های کمتر، امکان معاینه و انجام امور درمانی برای تعداد بسیار بیشتر از جانبازان را فراهم می‌کند.
وی در پایان از سفر تیم تخصصی ترمیمی و میکروسرجری برای پیوند فک و آموزش پزشکان به ایران در آینده نزدیک خبر داد.
گفتنی است، پروفسور «آنتونی ولف» و پروفسور «چیارا بوتی» تا روز 26 اسفند در کشورمان حضور خواهند داشت.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi